Zorluoğlu Maraş Caddesi sorununa neden el attı?

Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’nun Maraş Caddesi ile ilgili harekete geçmesine hem şaşırdık hem sevindik. Göreve başladığı tarihten itiba...

Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’nun Maraş Caddesi ile ilgili harekete geçmesine hem şaşırdık hem sevindik. Göreve başladığı tarihten itibaren kentin en önemli sorununun ‘trafik’ olduğunu bilmesine ve bunu zaman zaman dillendirmesine rağmen hiçbir adım atmaya yanaşmadı …. Kavşakları Ulaştırma Bakanlığı’na diğerlerini de Ulaşım Master Planı’na havale eden Başkan Zorluoğlu, sürpriz biçimde Maraş Caddesi trafiğine müdahil olma kararı aldı. Bunda en büyük etkenin önce Ortahisar Belediye Başkanı A.Metin Genç ile hemen ardından Milletvekili Salih Cora’nın bu konudaki açıklamaları olduğunu düşündük. Meğer Başkan mecbur kılmış!..

Maraş Caddesi trafiği aslında yaklaşık 5 yıldır kentin gündeminde. Büyükşehir eski Belediye Başkanı O. Fevzi Gümrükçüoğlu bu olaya girmemiş ve hiçbir çözüm üretmemişti. Sorunu yeni başkan Zorluoğlu’na devretmişti. Zorluoğlu da iki yıldır az önce de ifade ettiğimiz gibi sorundan kaçmayı tercih etti. Şimdi ne olmuştu da Zorluoğlu ayağa kalktı?.. Meğer Maraş Caddesi altyapı çalışmasından ötürü yeniden düzenlenecek. Yarın yap-yık tepkisi olmaması için şimdiden yayalaştırma projesine göre düzenleyecek. Bir sorunu çözmek için adım atılmadı. Yani sorun kendini dayattı.

Başkan Zorluoğlu konuyu önce Üniversite’deki danışman hocalarla görüştü. Onların fikir ve önerilerini aldı. Danışman hocaların ve özellikle Ulaşım Profesörü Prof. Dr. Şeref Oruç’un bu konudaki fikirlerini biliyoruz. Prof. Dr. Oruç, Maraş Caddesi’nin yayalaştırılmasına sıcak bakan bir hocamız. Önerisi ise “Gazipaşa Caddesi çift yön çalışsın. Cumhuriyet Caddesi tek yön çalışarak araçlar PTT tarafına yönelsin.” Yani Cumhuriyet Caddesi’nin Maraş Caddesi ile kesişen noktasından Meydan’a kadar yayalaştırılsın. Minibüslerin depolama sorunu ise “Her durak için 2 minibüsü geçmesin” şeklinde. Bu arada İpekyolu ve Suluhan Otoparklarına tek yön olarak Gazipaşa çıkışından tek araçlık yol verilmesi öneriliyor.

Başkan Zorluoğlu bu önerileri siyasilerle görüştükten sonra önceki akşam STK’larla tekrar ele aldı. Başkan keşke her konuda bu kadar hassasiyet gösterse. Mesela, otogar konusunda… Mesela Yalıncak Plajı konusunda. Üniversitedeki ilgili akademisyen plajın açıklarından kum tankerlerinin kum çektiğini ve kum dehlizlerinin oluştuğunu söylüyor. “Buralar her ne kadar kısmen kum dolsa bile yine de ölüm kuyuları endişesi vardır” biçiminde uyarıyor. Yani Başkan Zorluoğlu’na deniz tabanında bir çalışma yapıp yapmadığını soruyor. Başkan Zorluoğlu hiç duymuyor! Peki yarın Allah korusun o plajda bir boğulma vakası yaşandığında acaba ne olacak? İşte bilim bunun için önemli, bilim bunun için değerli.

Başkan Zorluoğlu’nun önceki akşam İKK ve diğer STK’larla görüşmesinden bir sonuç çıkmadığını öğrendik. Şehir Plancıları Odası Başkanı Ercan Şen, “Ulaşım ana planı çıkana kadar bir karar veremeyiz” diyor. Ancak firma bu işin daha önce bitirilmesini istiyor. Ve bu konuda “Ana plan olumsuz etkilenmez” diyor. Büyükşehir Belediyesi’nin bu konuyu üst yapıdaki düzenleme için öne çektiğini ifade ediyor. Yani Ulaşım Master Planı bitene kadar Maraş Caddesi böyle kalamayacağına göre Maraş konusunda bir kararın verilmesi gerekiyor.

Jeofizik Mühendisleri Odası Başkanı Hakan Karslı ise görüşmenin olumlu geçtiğini ve bilimin dediğine uyulacağını kaydetti. İMO Başkanı Muzaffer Aydın ise İKK olarak kararlarını yakında açıklayacaklarını ifade etti.

Biz Maraş Caddesi’nin yayalaştırma projesini en başından beri destekliyoruz. İnanıyoruz ki turizm kenti Trabzon’a ayrı bir güzellik katacaktır. Meydan bölgesi bambaşka bir anlam taşıyacaktır. Kunduracılar, Maraş ve Uzunsokak’ın trafikten arındırılmış bu bölgesi açık ticaret merkezi olacaktır. Dün bu konuda bizi arayan kentin kanaat önderlerinden Sayın Firar Aydın yayalaştırmaya karşı olmadığını ancak biri minibüs yolu, diğeri özel araç yolu olmak üzere iki kulvarın bırakılmasını önerdi.

Sonuç olarak, Maraş Caddesi konusunda yayalaştırma kararı verilecek olması sevindirdi. Kararın mecburiyetten doğması ayrı bir durum. Önemli olan Trabzon’un güzelleşmesi. Başkan Zorluoğlu bu konuda gönüllü adım atmadı ama şartlar kendisine Maraş’ın düzenlenmesini dayattı. Kendileri de buna mecbur kaldı.

Maraş yayalaşacak ve güzel olacak.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Ali Öztürk - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.



Anket Trabzonspor bu sezon ligi kaçıncı sırada bitirir?
Tüm anketler