banner114
banner146

Yeni yılın ilk ayını geride bıraktık bile. Zaman çok hızlı geçiyor. Zamanı durduramadığımız gibi yaşlanmayı da durduramıyoruz. Ama hayatımızda yapacağımız küçük dokunuşlarla daha sağlıklı yaş almamız mümkün. Mesela yemeklerinizde baharat kullanmaya özen gösterin. Zencefil, zerdeçal, karabiber, kırmızıbiber gibi güçlü antioksidan etki gösteren baharatları sofranızdan, yemeklerinizden eksik etmeyin ve unutmayın ki fayda görebilmek için düzenli kullanımı oldukça önemli.

Muhakkak su için. Özellikle kış aylarında havalar soğukken pek fazla su içmek aklımıza gelmiyor. Karadeniz bölgesinde su yerine sık sık çay içmeyi tercih ediyor olabiliriz. Ancak bu hiç de sağlıklı bir alışkanlık değil. Çok fazla çay tüketimi, hele ki su yerine çay tüketimi beraberinde kardiyovasküler hastalıklarla ilgili ya da böbreklerle ilgili farklı hastalıkları tetikleyebilir. Bu sebeple günlük 5-6 fincan çay ile sınırlandırmak ideal. Su tüketimini artırmak için küçük hileler yapılabilir. Su ılık içilebilir, içerisine limon dilimi, elma dilimi gibi mevsim meyveleri ilave edilebilir. Böylece su içmek daha renkli ve keyifli bir hale gelebilir.

Eklenmiş şekeri hayatımızdan olabildiğince uzak tutmamız sağlıklı beslenmek adına güzel bir adım olacaktır. Eklenmiş şekerin boş enerji kaynağı olduğunu unutmamak gerekir. Sadece rafine şekeri hayatınızdan çıkaracağınız küçük bir dokunuşla bile bir yılda 5 kg kadar ağırlık kaybedebilirsiniz. Bununla beraber işlenmiş, kepeğinden, endosperminden ayrılmış rafine un posa, bazı vitamin ve mineral içeriği yönünden oldukça yetersiz hale gelmekte. Bunun yerine tam tahıllı ürünler tercih etmeliyiz.

Sağlıklı yağ tercih etmek de en önemli adımlardan bir tanesi. Genelde yemekler için ayçiçek ya da tereyağı kullanılmakta. Bunun yerine zeytinyağına mutfağımızda daha çok yer vermeliyiz. Kızartma yerine fırında ya da haşlama yöntemini tercih etmeliyiz. Yağlı tohumlar olarak adlandırdığımız fındık, ceviz, badem gibi besinleri günlük beslenmemizde bulundurmalıyız. Olmazsa olmaz, sağlıklı yağ denilince akla gelen en önemli besinlerden biri ise balıktır. Haftada en az iki gün balık tüketmeye özen göstermeliyiz.

Tuz tüketimini azaltmak da oldukça önemli. Fazla tuz tüketimimiz vücudumuzda kalsiyum atımına neden olmakta. Bu durum kemik sağlığımızı olumsuz etkilemekte. Ayrıca fazla tuz tüketimimiz kardiyovasküler hastalıklar, böbrek hastalıkları, mide kanseri gibi hastalıkların gelişiminde rol oynamaktadır. Bu nedenle tuz tüketimini günlük 5-6 g ile sınırlandırmalıyız.

Daha sağlıklı olmak için yapacağımız en önemli dokunuşlardan biri ise hareketimizi arttırmak, sevdiğimiz bir sporu düzenli olarak yapmak. Sevdiğimiz, koşullarımız ve sağlığımız doğrultusunda tercih edebileceğimiz bir spora rutinlerimiz arasında kesinlikle yer vermeliyiz. Bu en kolay haliyle yürüyüş olabilir. Gün içerisinde attığımız adımları arttırmak adına yolu uzatabiliriz, asansör kullanmayabiliriz. Başta obezite olmak üzere, kalp hastalıkları, diyabet, kas ve kemik sağlığı gibi pek çok sistemimiz üzerinde son derece önemli etkileri ve faydaları saymakla bitmez.

Yeni yılda küçük alışkanlıklar edinerek sağlığımız için bir güzellik yapalım. Daha az şeker ve rafine un tüketelim, daha fazla baharat tüketelim, daha fazla sağlıklı yağ tüketelim, daha fazla su içelim, daha fazla hareket edelim ki daha sağlıklı bir yıl geçirelim…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.