banner114

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu dün önemli bir açıklama yaptı. Karaismailoğlu, Türkiye’de yeni demiryolu reformu başlattıklarını belirtti ve “Demiryollarımızın coğrafi hâkimiyet alanı ve kapsamı genişleyecek. Bu süreç, fiziki bir büyüme de getirecek” dedi. Bakan Adil Karaismailoğlu henüz treni görmeyen bizim bölgeye (Aynı zamanda kendi memleketi) bakın nasıl tren hikayeleri anlattı…

+ Demiryollarına 18 yılda 169 milyar lira harcama yaptık

+ Demiryolu ile ticaret hacmini 4.4 milyar dolardan 15 milyar dolara çıkartacağız.

+ Demiryolu ağını 12 bin 83 kilometreye ulaştırdık. 2023’te 16 bin 675 KM’ye ulaşacak.

Cumhurbaşkanlığı hükümeti kurulduğunda kabineye Trabzonlu 4 bakan atanması, şehirde farklı ama sanal bir duygu oluşturdu. Kabinede Trabzon’un 4 bakanı olduğu zannedildi. Bazıları bu olguyu yanlış yorumlayarak mahareti bakanlara yükledi. Maharet de, gurur da Trabzon’a aitti. Bakanlar Trabzonluydu ama Trabzon’un bakanları değildi. Trabzonlu bakan olmak başka bir şeydir, Trabzon’un bakanı olmak başka şeydir. Ulaştırma Bakanı’na bakınca anlarsınız!..

Trabzonlu Ulaştırma Bakanı, 18 yılda demiryollarına 169 milyar lira harcadıklarını söylüyor. Eyvallah der takdir ederiz. Neticede bizim memleketimiz… Lakin 2 milyon nüfuslu Trabzon bölgesine hak olarak 169 milyar liradan 4 milyar düşer. Bizim hakkımız kim için kullanıldı? Bunu da sormak isteriz.

Sayın Bakan, demiryolu ağını 12 bin 83 kilometreye ulaştırdıklarını… 2023’te 16 bin 675 KM’ye ulaştıracaklarını söylüyorlar. Bunun 248 KM’si bize neden düşmüyor? Yoksa bu bölge insanı 100. yılını kutlayacağımız Cumhuriyetin vatandaşı değil mi?

Sayın Bakan demiryolu hattının geçtiği bölgelere sağlayacağı ekonomik girdi ve büyüme ile övünüyorlar. Bu memleketten ekonomik sorunlar nedeniyle göç eden nesilleri neden görmüyorlar? Yoksa, kendi memleketine misafir olarak geldiği gibi tüm bir nesillerin de göç etmesini mi istiyorlar? Demiryolunun bu bölgeye sağlayacağı yararı neden birazcık önemsemiyorlar?

Sayın Bakanımız…

Erzincan- Trabzon Demiryolu için 2016 yılından itibaren 2023 işaret edilmişti. Arada tam 7 yıl vardı. Yani 2023 demiryolu vizyonunda Erzincan- Trabzon hattı da vardı. Bugün siz 2023 için 3592 KM daha demiryolu ağı örmekten bahsediyorsunuz. Yoksa 248 KM ile bizim demiryolu ile mi tasarruf ediyorsunuz?

Biliyoruz… Bu demiryoluna başlamak için sizin kararınız yeterli olmayacak. Karar Sayın Cumhurbaşkanından çıkacak. Lakin Trabzonlu bir bakan olarak bu konuda bir sorumluluk üstlenip Sayın Cumhurbaşkanıyla yeni bir istişare yapabilirsiniz. Trabzonlu bakan olmakla, Trabzon’un bakanı olmak arasındaki farkı bize hissettirebilirsiniz.

Sayın Bakanımız… Demiryolu mesajınızı okuyunca hissiyatımızı yazıya döktük. Siz hızlı… Daha hızlı… Daha daha hızlı trenlerden bahsettikçe treni memleketlerinde görmeyen bizler, kursağımıza tıkanan hevesimizle biraz sitem ettik. Bize düşenin oyalama olduğunun bilincindeyiz. Demiryolumuz yıllar yılı “Oradan mı gelsin, buradan mı?” diye tartışıldı. Tam 87 yıl sonra hattına karar verildi. Ardından 4 yılda belirlenen hatta proje çizildi. Şimdi sırada yapım projesi varmış. Yani yeni bir proje!.. Hani 1 ay kadar önce Trabzon’da açıklamıştınız ya!.. “O projede bitsin bakacağız” diye… Biz o projenin de 2023’te bitmesini bekliyoruz!  Böylece seçim meydanlarında yeni afişleri görmeyi ve yeni tarihlerle heyecanlanmayı bekliyoruz! Yapımını zaten beklemiyoruz! Bize afişler yeter! Siz bu bölgede yaşayan ve demiryolu bekleyen 2 milyon insanın demiryolundan düşen hakkını diğer bölgelere en yüksek tren hattı döşeyerek kullanınız. Biz hakkımızı helal ederiz!..

Helal olsun Sayın Bakanımız!..

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.