banner114

Ortahisar Belediyesi’nin meclisten onay aldığı 30 milyon liralık kredi borçlanma yetkisi CHP’li üyelerin eleştirileriyle karşılaştı. Eleştiriler devam edince aynı sesler sanki doğruymuş gibi farklı yerlerden de duyulmaya başlandı. CHP’li meclis üyelerinden bazıları, Ortahisar Belediyesi’nin ‘Tünel Akvaryum’ projesinden vazgeçmesini istiyor. Bazı kentlerde yapılan benzer yatırımlar olumsuzluğa örnek olarak gösterilirken İstanbul örneği görmezden geliniyor. Kimisi de Tünel Akvaryum projesinin kendini amorti edemeyeceğini dolayısıyla ölü yatırım olduğunu ileri sürüyor. Kimisi, “Bak şu şehir yaptı ama olmadı” diyor. Ne yazık ki proje, Trabzon için… Trabzon turizmi için değerlendirilmiyor.

Aynı fikirde olmadığımızı ve Tünel Akvaryum Projesinin bu kent için marka değerinde bir proje olduğunu düşünüyoruz. Trabzon şayet bir turizm kenti ise… Milyon dolarlık turizm yatırımlarıyla Türkiye’de sıralamaya girebildiyse Tünel Akvaryum gibi bir projenin kendini amorti edip etmeyeceği tartışılamaz. Tünel Akvaryum’un kente katkısının oranı konuşulabilir. Bu tür yatırımları yapmak da belediyelerin görevidir. Bizler ve STK’lar belediyeleri “Niçin turistik yatırımlar yapmıyorsunuz?” biçiminde eleştirirken CHP’li meclis üyeleri “Niçin Tünel Akvaryum ve Seyir terası gibi turuistik projelere para harcıyorsunuz?” diyor.

Trabzon olarak 2 milyon-3 milyon turisti konuşacağız…’Ordu’ya, Samsun’a kaçırmamaya uğraşacağız! Sıra turizm yatırımına gelince ‘Paraya yazık, diyeceğiz. Bu nasıl bir anlayıştır? Turizmde sürekliliği nasıl başaracağız. Disneyland gibi yatırımları tartışan… Teleferik projesini ilçelere kadar yayan Trabzon’da ‘Tünel Akvaryum, nasıl anlamsız olabilir? Teras projesi nasıl fuzuli olarak algılanabilir? Biz, Büyükşehir Belediyesini teleferiği rafa kaldırdığı için eleştirirken birileri “Tünel Akvaryum’u niçin yapıyorsunuz? Niçin turizm yatırımı yapıyorsun?” diye eleştiri getiriyor.

Torul’daki Teras Projesi Gümüşhane için marka konumuna ulaştı. Siz, Trabzon Teras Projesinin turizme ve kent ekonomisine ve belediyesine katkısını düşünebiliyor musunuz? Başkan Sayın A. Metin Genç’in bu tür yaklaşımlardan etkilenip moral bozukluğuna düşmemesini istiyoruz. Zaten halkın onayından geçirdiği projelerine ara vermesini kabul edemeyiz. Aksine, diğer vaatlerini de hayata geçirmesini bekliyoruz. Özellikle sahilde denize uzanan balık tutma iskelelerinin kent insanı için ne denli önem arz ettiğini hatırlatıyoruz. Gönül belediyeciliğine örnek gösterilen Başkan Genç’ten ikinci dönem kalıcı ve imza çapında projeler bekliyoruz.

Tebrikler Ali Şentürk

Trabzon’da büyük umutlarla başlayan ve bir yıl süreyle gündem olan ‘Dolmuş Dönüşümü’ rutinle sonuçlandı. Pratiğini beklerken, dönüşüm projesi de koronaya yakalanıp rafa kalktı!.. 1 Eylül’e kadar süre verilmişti. Bu tabloda 2020’de hayata geçmesi imkânsızlaştı.

Böylesine bir ortamda önümüze bu kez Akçaabat’ta dönüşüm projesi kondu. Ortahisar’da uygulanamayan dönüşüm, Akçaabat-Mersin hattında nasıl uygulanacaktı? Olayın uygulanamayacağını savunan Akçaabat Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ali Şentürk, sonunda tezlerini anlatabildi. Kendisini tebrik ediyoruz. Başkan Şentürk, hem şoför esnafını hem de Akçaabat ekonomisini savundu.

Akçaabat’ta dolmuş dönüşümü gerçekleşseydi 583 plaka 64 otobüs plakasıyla değişecekti. 64 otobüs, 583 minibüsün işlevini görebilir miydi? 520 şoför işinden olsaydı Akçaabat için daha mı iyiydi? Trabzon’da iki ortağın anlaşmakta zorlandığı ortamda 14 ortak nasıl anlaşacaktı? Neyse ki Trabzon UKOME heyeti aklıselim davrandı.

UKOME, Akçaabat-Mersin hattında 583 plaka sahibinden en az yarısının 1 Ağustos’a kadar muvafakatname vermesi şartını koştu. Yani çoğunluk istiyorsa olacak. Buna kimsenin itirazı yok. Oda Başkanı Şentürk böylece vahim bir yanlıştan dönülmesini sağladı. Şentürk dün de basın açıklamasıyla UKOME’ye teşekkür etti. Bir gün önce belediye yönetiminin tutumunu eleştiren Şentürk, 1 gün sonra teşekkür edebiliyorsa bu tavır bir samimiyettir. Eleştirmesini bilen, yerine göre teşekkür de edebilmeli. Samimi olmak, topluma önderlik yapmak böyle bir şeydir.

Akçaabat’ı ve 583 şoför esnafını bir kaos ortamına sürüklenmekten koruduğu için Ali Şentürk’ü biz de tebrik ediyoruz. Bu duyarlığa şapka çıkartıyoruz. Güzel bir STK örneği verdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
İbrahim köseoğlu 4 ay önce

Tünel akvaryum projesi yapılmayanı yapabilme projesidir. Herkesin yaptığını yapma her yerde olanı yapma bıkkınlık veren ilği cekmeyen projelerdir. Bazı projeler vardır, bunların getirisi görüntüsüne bakmadan devletin yapacağı yatırımlardır. Bu projeler müteşebbisin önünü acan projelerdir. Ortahisar Belediye Başkanı S. A. Metin GENC bey, gerek tünel akvaryum gerekse seyir terası projeleriyle devletin yapması gereken bu projelere öncülük etmiştir. Teşekkür edilmelidir. Eleştiren zihniyete bakarsan, bu zihniyet; yeni üniversitelerede, duble yolllarada, yeni havaalanlarınada, hızlı trenede, marmararayada metroyada......... kısaca herşeye karşıdır. Keşke karşı olana kadar bu projeye şunu ekleyelim, şurasını şöyle yapalım deme öngörüsüne sahip olsalar.

Avatar
Fatih 4 ay önce

şayet bu projeleri OFG yapsaydı ve de rezil duruma getirseydi dünyaları ayağa kaldırır Ve ağızlarının salatalarını akıtırdı. Yazık insanlık yok oldu.