banner114
banner146

Trabzon'da hesabı az bulan turist itiraz etti

Trabzon’un en önemli turizm merkezlerinden biri olan Sümela Manastırı’na giden yol üzerinde restoran işleten Adem Köse, turizm sezonuna ilişkin değerlendirmelerde bulunurken, ibretlik bir anısını da paylaştı. Öncelikli olarak turizm sezonunu değerlendiren işletmeci Adem Köse, “Sezon çok şükür güzel geçiyor. 1-1.5  ay öncesine kadar sinek avlıyorduk. Arap turistlerin gelmesiyle beraber bayağı bir canlılık başladı. Şu an çok güzel. Hem biz memnunuz hem de müşterilerimizi memnun ettiğimize inanıyoruz. Hem yemeklerimizden hem davranışlarımızdan hem de fiyatlarımızdan gayet memnunlar.” ifadelerini kullandı.  Turistin yöresel lezzetlere ilgi gösterip göstermediğine dair soru üzerine işletmeci Köse, “Bizim müşterilerimiz ağırlıklı Arap turistler. En fazla pilav tüketiyorlar, pilavı çok seviyorlar. Pilav ve kuymak haricinde yemeyi çok sevdikleri şeyler pirzola türü.” açıklamalarında bulundu.

850 TL’LİK HESABA AZ DİYE İTİRAZ ETTİLER

Turistlerle yaşadığı unutulmaz bir ansısı olup olmadığının sorulması üzerine işletmeci Köse, “Müşterimiz genelde siparişini menüye bakarak verir fakat yakın zamanda gelen bu misafirimiz masanın altından bir şeye bakarak sipariş verdi. Ben telefona baktığını sanıyordum. Müşterimiz siparişini verdi. Yemeklerini hazırladık, masaya bıraktık. Yemekten sonra kahvelerini ikram ettik. Sıra hesaba geldi. Beyefendiye hesabı uzattım. Hesap ona biraz fazla geldi sanırım. Çünkü adam hararetli hararetli bir şeyler söylemeye başladı. Belki hesap fazla gelmiştir diye hesabı düşüreyim, dedim. Müşteri yine söylenmeye başladı. Bari biraz daha düşüreyim, dedim. Çünkü mekanda başka müşteriler de var. Onların da rahatsız olmasını istemedim. Müşteri yine ikna olmadı. Artık salondan çıkaracaktım müşteriyi, o sırada bir arkadaşımız geldi. Arapçası vardı. ‘Ne oldu?’ dedi. Ben de, ‘Böyle böyle bir durum var. Yardımcı olabilir misin?’ diye sordum. Beyefendi ile konuşmaya başladı. Onunla konuştuktan sonra, ‘Hesabı görebilir miyim?’ dedi. Ben de ona hesabı uzattım.  Hesaba baktı. ‘Abi bu müşteri sana sipariş verirken başka bir yerde yediği yemek adisyonu elinde. O adisyonda ne yediyse senden de aynılarını istemiş. Oradaki fiyat bayağı bir farklıymış.’ dedi. Elindeki kağıda göre başka yerde 2850 TL hesap ödemiş. Bizim verdiğimiz adisyonda ise 850 TL yazıyormuş. Arada 2000 liralık fark varmış. Müşterinin itirazı ise bizim ondan az para aldığımız yönündeymiş. Tabii biz bunu anlayamadık. Neredeyse müşteriyi kovma derecesine geldik. Arkadaşım sayesinde sağ olsun bunu çözdük. Müşterimiz de memnun biz de memnun kaldık. Misafirimiz yine de hesaptakinden fazlasını vermeye çalıştı. Çünkü diğer taraftan aldığı farklı fiyata karşı bizimki çok az gelmiş. Çalışanlarımıza cüzi miktarda bir bahşiş bırakarak, bizim de hakkımızı vererek gittiler.” ifadelerini kullandı.  “Son dönemde Arap turistlere yönelik olumsuz bir algı var. Siz olumsuz şeyler yaşadınız mı?” sorusu üzerine işletmeci Köse, “Bizden yana kesinlikle olumsuz bir şey yok. Bize gelen müşterilerimizin hepsi hem fiyatlarımızdan hem hizmetlerimizden gayet memnun olduklarını söylüyorlar. Hatta sağ olsunlar  ‘Arkadaşlarımızı da yönlendireceğiz.’ diyorlar. Bu turistik bölgelerde olan bütün esnaf arkadaşlara sesleniyorum bize gelen turistler iki aylık değil 12 aylık diye düşünelim. Tur işlerimizi sürekli ayarlayalım. Onlar bizden memnun kalsınlar, biz onlardan memnun kalalım. Hem biz kazanalım hem ülkemiz kazansın.”  değerlendirmelerinde bulundu. 

Songül MAZLUM

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
tuğrul 3 hafta önce

turizm işletmecisi daha yabancı dil bilmiyor