banner114
banner146

Trabzon tarihinin en mega projesi olarak kabul edilen Yatırım Adası Projesi tam 8 yılın ardından yatırım programına alınması için Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına sunuldu. Trabzon’u orta ve yüksek teknolojili ürünler üretim üssü haline getirecek ve yaklaşık 28 bin kişiye istihdam sağlayacak olan Yatırım Adası, artık olmazsa olmazlarımızın başında geliyor. Başlangıçta Türkiye’de iki yerde planlanan bu yatırım, şimdi tam 23 ayrı yerde planlanmaktadır. Bir diğer ifadeyle, özellikle iklim değişikliği nedeniyle tüm dünyada sanayi yatırımlarının yeniden şekillendiği bir süreçte Türkiye orta ve yüksek teknolojik ürün üretimine yönelmiş ve anlaşılan o ki, bu olguyu stratejik çıkış olarak görmüştür. Böylece başlangıçta iki olan Endüstri Bölge sayısını son üç yılda 23’e yükseltmiştir. Trabzon olarak 8 yılda almış olduğumuz mesafenin bir avantaj olmasını bekliyoruz.

Trabzon, sosyolojik olarak tartışan ve üreten bir şehirdir. Trabzon’daki Sivil Toplum ağırlığı Türkiye’nin diğer kentlerinde nadir görülecek cinstendir. Bizdeki STK’lar, amaçları bağlamında mutlaka proje üreten ve kent sorunlarına duyarlı bir keyfiyet arz eder. Trabzon, Güney Çevre Yoluna ihtiyaç duyduğunu konuşup 1997 yıllarında tartıştığında, Karadeniz’in hiçbir kentinin dağarcığında ‘Güney Çevre Yolu’ diye bir şey yoktu. Ne yazık ki STK’ların taleplerini Trabzon siyaseti karşılayamadı. Samsun yaptı, Ordu yaptı, Rize yaptı ama Trabzon hala başlayamadı. Tam 25 yıldır Güney Çevre Yolu’nu konuşan bir şehirde bu yatırım hala alınamamışsa siyasetin zayıflığına yorulmalı. Bugün Trabzon yine Yatırım Adası Endüstri Bölgesi fikrini ürettiğinde ülkeyi yönetenlerin bile aklında yoktu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan projeyi ilk dinlediğinde sahip çıktı. Buna rağmen Süleyman Soylu Bakanın inanılmaz mücadeleleri ile tüm aşamaları geçip bugünkü noktaya geldi. (Soylu Bakan’ın Yatırım Adası mücadelesini TTSO Başkanı Suat Hacısalihoğlu’ndan dinleyiniz.)

Geldi gelmesine de şimdi iki büyük mazeretle karşılaşır olduk. Birincisi ekonomik sorunlar… İkincisi ise 23 bölgeden biri olması…

Bakanlığın istediği ayrıntılarla hazırlanan ve fizibilite raporu tamamlanan 278 hektarlık deniz dolgusundan oluşacak olan Trabzon Endüstri Bölgesi, Trabzon’u bir üretim üssü haline getirecek olan en mega projemizdir. Tarihi İpekyolu’nun en önemli kavşak noktalarından biri olan Trabzon’da Endüstri Bölgesi, küresel ekonominin de en cazip bölgelerinden biridir. Ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik sıkıntılardan ancak ve ancak üreterek ve yine ancak dış yatırımcı çekerek çıkabileceği bir gerçektir. Bu bağlamda Yatırım Adası Hollanda’dan Çin’e, Güney Kore’den Hindistan’a dış yatırımcının ilgi alanında bir yatırımdır. Türkiye üreterek ayağa kalkacaksa Trabzon Yatırım Adası en cazip merkezdir. 23 Endüstri Bölgesi içinde en önce hayata geçmeyi hak eden bir projedir.

İkincisi, 23 bölgeden biri olması… Güney Çevre Yolu olayında yaşadıklarımızın yeniden başımıza gelmesini istemiyoruz. Projenin çıkış noktası olmamıza rağmen diğer 22 bölgede kurulduktan sonra Trabzon’da kurulmasını istemiyoruz. Diğer bölgeler henüz proje hazırlığı aşamasındayken, Trabzon Endüstri Bölgesi’nin hayata geçmesini bekliyoruz. 2022 Yatırım Programına mutlaka alınmasını istiyoruz. Bunun için iktidar ve muhalefeti ile Trabzon’un tek yürek olduğunu biliyoruz. Yine önceden bazı vekillerin farklı bakışları olsa bile son aşamada tüm milletvekillerimizin bu noktada hem fikir olduklarını, yine milletvekillerimizin bu konuyla alakalı olarak Sayın Cumhurbaşkanına çıkma kararı aldıklarını öğrendik.

Sivil Toplum Örgütlerinin ürettiği ve tüm bir kentin arkasında durduğu Trabzon’un bu en mega yatırımı, 2022 yatırım programına alınırsa Trabzonspor’un şampiyonluğu kadar sevindirici bir gelişme olacaktır. Siyasetten bu müjdeyi bekliyoruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.