banner114
banner146

Dedi: Önce Sezen Aksu’nun Adem Peygambere ardından Sedef Kabaş’ın Cumhurbaşkanına hakaretleri… Bu iki olay toplumda derin ayrışmalara yol açtı. Bir organizasyon söz konusu olabilir mi?

Dedim:  Öncelikle Sezen Aksu vakasında Sezen Hanımın söylemlerini Hz.Adem Peygamberimize hakaret niteliğinde ve aşağılayıcı olarak buluyoruz. Sayın Cumhurbaşkanının Sezen Aksu’ya yönelik söylemini ise asla doğru bulmuyoruz. Söylenen yer bir camii bile olsa bu söyleme katılmıyoruz. Bu iki hususun altını çizdikten sonra sorunuza gelelim. Bunun bir organizasyon olabileceğine inanmıyoruz. Sezen Aksu’yu hiç kimse bir organizasyonun içine çekemez. Sezen Aksu demek ki böyle inanıyor. Keşke bu inancının toplumun belli kesimlerini rencide ettiğini anlayabilseydi. Keşke Hz. Adem’e cahil dediğinde aynı tavrı şeytanın da takındığını ve bunun Kuran’da anlatıldığını bilebilseydi. Keşke cehaletin kendinde olduğunu kavrayabilseydi.

Dedi: Sezen Aksu toplumun hemen her kesimi tarafından sevilen bir sanatçı. Buna rağmen Adem Peygambere hakaret edebiliyor. Halbuki sanatçı toplumun bir parçasıdır. Daha vahimi ise Sezen Aksu’nun sözlerini hata olarak görmemesi. Sezen Aksu bu sözlerin karşılığını gerçekten bilmiyor mu? Yaptığı açıklamanın bir meydan okuma olduğunu göremiyor mu?

Dedim: Sezen Aksu’nun açıklamasından bu söylemi bir hata olarak değil, böyle inandığı için söylediğini anlıyoruz. Yani Peygambere hakaret etmeyi önemsemediğini görüyoruz. Hal böyle olunca da daha fazla söz söyleme hakkımız kalmıyor!.. Zira Sezen Aksu bunca tartışmadan sonra neye meydan okuduğunu biliyor!.. Bakın Kuran-ı Kerim bu konuda neler diyor; “Ve Adem’e bütün isimleri öğretti. Sonra bunları meleklere gösterip “Sözünüzde doğru iseniz şunların isimlerini bana söyleyin” dedi. (31)… “Seni tenzih ederiz. Bize öğretilen başka hiçbir bilgimiz yoktur. En kamil ilim ve hikmet sahibi şüphesiz sensin” cevabını verdiler.” Kuran-ı Kerim Hz. Adem’i cahil, kendilerini her şeyi bilen olarak gören melekleri uyarıyor. Ve yalnızca ŞEYTAN kabul etmiyor.

Dedi: Ama sonuçta Sezen Aksu’nun yaptığı bir sanatın icrası olarak görülemez mi?

Dedim: Hz. Adem ve Hz. Havva’ya hakaret etmek ve bu hakareti savunmak sanatla izah edilemez. Bu tavır sanat adına da utanılacak bir tavırdır.

Dedi: Sanatçının veya başkasının böyle inanma hakkı yok mu? Ateist olamazlar mı?

Dedim: Elbette var. Lakin sanatçı, toplumun her kesimine ve tüm inançlara saygılı olacak. Türkiye’de günlerdir kıyamet koparken çıkıp meydan okumak sanatçı üslubu değildir. Sanatçı insanlara ve değerlere saygı gösterendir. Hele hele Sezen Aksu’nun bu sözlerine saygı gösterilmesini istemek, Sezen Aksu’nun göstermediği saygıyı ve yaptığı hakareti görmezden gelmektir.” Hz. Adem Peygamberin ve Havva annemizin hatırı mı, yoksa Sezen Aksu’nun hatırı mı?’ Herkes saygısını buradan ölçmelidir. Ne hazindir ki Sezen Aksu Hz. Adem ve Havva’ya baktığı gibi, topluma da üsten bakmaktadır. Bu hal büyük bir kibir halidir.

Dedi: Muhafazakar kesimlerden bu olaya makul yaklaşanlar da var. Bunları nasıl yorumlarsınız?

Dedim: Muhafazakar kesimden bu olaya yaklaşanlar hep Sezen Aksu’nun kastının arkasına saklandılar. Sezen Aksu’nun şarkılarıyla büyüdüklerini hatırlattılar. Lakin Kuran’da Hz. Adem ve Şeytanın Adem’i aşağılaması ile sonuçlarını hiç hatırlatmadılar. “Sezen Aksu Adem Peygamberi kastetmemiştir” diyerek tepkileri eleştirdiler. Sezen Aksu’nun kibrine hak verdiler. Ancak Sezen Aksu’nun meydan okuyan açıklaması gelince işin rengi değişti. Ortada amacın bir Peygambere hakaret olduğu kesinleşti.

Dedim: Bu olay karşısında daha makul olunamaz mıydı? Gelinen nokta gerginlikleri daha da tırmandırmaz mı?

Dedim: Makul olması gerekenler ‘hakareti savunanlar veya önemsizleştirmek isteyenler’ olmalıydı. Sezen Aksu’ya destek veren sanatçılar ve siyasetçiler olmalı hakarete yanlış diyebilmeliydi. CHP’ye bakar mısınız? İnadına salonlarda Sezen Aksu’nun bu şarkısını çaldırıyor. İYİ Parti, Sezen Aksu’nun arkasında duruyor. Peki kimin makul olması isteniyor? Muhafazakar, dindar ve milliyetçi kesimin!.. Yanlış bulunmayan hakaret yarın farklı biçimde ve daha ağır şekillerde devam edecek. Daha önemlisi bu şarkı yılarca dilden dile dolaşacak ve gelecek nesiler bunları ezberleyecek. Bu tabloyu nasıl izah edeceğiz?

Dedi: Gerginlik yaratmak çözüm mü? Gerginlik nasıl giderilecek?

Dedim: Gerginlik halk arasında değil. Gerginlik siyasette ve en üst düzeydeki aydınlarda. Aydınımız hakaretin ve küfrün makul gözükmesini istiyor. İnançlara zerre kadar saygı göstermiyor. Gerginliği oluşturup seyrediyor. Sezen Aksu’ya destek veren aydınları da böyle yorumluyoruz.

Dedi: Bundan sonra ne olur?

Dedim: Hakaret edenler neyi aşağıladığını bilip, inançlara saygı gösterecek. Saygı gösterecekler ki saygı görecekler… Bu ülkede inanca ve toplumsal değerlere saygısızlık asla imtiyaza dönüşmemeli. Başka türlü kimse normalleşme beklemesin.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.