banner114
banner146

Zerdeçal, Hindistan’da oldukça yaygın kullanılmasından dolayı Hindistan safranı olarak da bilinir. Hindistan ve diğer Asya ülkelerinde zerdeçal tüketimi oldukça yaygındır. Yaygın zerdeçal tüketiminin bu ülkelerde bazı hastalıkların daha az görülmesinin nedenlerinden biri olduğu düşünülmektedir. Zerdeçal oldukça fazla sayıda biyoaktif bileşen içermektedir. Bu biyoaktif bileşenlerden en bilineni zerdeçala rengini veren kurkumindir. Zerdeçalın kökleri, kurkumin yönünden oldukça zengindir. Ayrıca A, C, E vitaminlerinden zengin, güçlü bir antioksidandır. Kalsiyum, bakır, demir, magnezyum gibi mineralleri de içermektedir. Kanserin önlenmesi, gelişimi ve yayılımına karşı koruyucu, stres etkilerini azaltıcı etki göstermektedir. Bağışıklığı destekleyici, inflamasyonu önleyici ve beraberinde inflamasyonun yol açtığı pek çok kronik hastalığa karşı da koruyucudur. Eklem ağrılarını azaltıcı etki göstermektedir. Kolesterolü düşürücü özelliğiyle kalp damar sağlığını korumaktadır. Sofralarımızdan eksik etmememiz gereken zerdeçalı öncelikle taze olarak tercih etmeliyiz. Tazesine ulaşamadığımız zaman toz zerdeçal tüketebiliriz. Zeytinyağı ile beraber tüketildiğinde, çorba gibi sıcak yemeklerle ve beraberinde karabiber ile tüketildiğinde zerdeçalın etkinliğinin ve emiliminin artacağını da unutmamak gerekir. Zerdeçal tüketiminin sağlığı geliştirici etkilerinden faydalanılması için uzun vadede baharat olarak tüketilmesi alışkanlığı edinmemiz gerekmektedir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.