banner114
banner146

Tam kapanma yaşadığımız şu günlerde Ramazan’ında son haftasına girmiş bulunmaktayız. Ramazan’da kilo almanın en temel nedenlerinden biri yaklaşık on günden fazla süren açlığın, bazal metabolizma hızının yavaşlatmasıdır. Bazal metabolizma hızı vücudun çalışması için harcadığı minimum enerji gereksinimi olarak tanımlanabilir. Bu enerji harcanmasının azalması, vücudun daha az çalışması şeklinde yorumlanabilir. Ramazan’ın oluşturduğu bu etkiyi minimuma indirmek için yeterli, dengeli beslenmek ve mümkün olduğunca aktif olmak oldukça önemlidir. Ancak bu süreçte evlerimizde geçirmemiz gereken zaman diliminin artması bizleri rehavete düşürmemelidir. Mümkün olduğunca ev içi egzersiz ve ev işleri ile aktivitemizi artırmamız gerekir. Fiziksel aktivitemizin de kısıtlandığı bu dönemde elimizde sağlığımız için kalan en önemli koz yeterli ve dengeli beslenmektir. Her bireyin gereksinimi ve besin tüketimi kişiye özel olmakla beraber genel olarak Akdeniz tipi beslenme tarzını benimsemek yararlı olacaktır. Sebze yemekleri ve salatalara her zaman için öncelik verilmelidir. Yemeklerimize tereyağı yerine zeytinyağı kullanımı benimsenmeli, mevsiminde taze meyveler tüketilmeli. Yağlı tohumlara; fındık, fıstık, ceviz, badem vb. beslenme planında yer verilmeli. Protein gereksinimi için mümkün olduğunca balık tüketiminden yana tercihlerimizi şekillendirmeliyiz. Kızartmalar, şeker ve şekerli besinler, rafine undan yapılan besinlerden uzak durmalıyız.

 Bir yılı aşkın süredir içinde bulunduğumuz pandemi süreci maddi, manevi büyükten küçüğe herkesi son derece yıprattı. Ancak bu sürecin atlatabilmesi için uygulanan maske, mesafe, hijyen, aşı ve kapanma gibi uygulamalar elimizdeki en güçlü silahlarımız. Pandemi sürecinin en kısa sürede sonlanması herkes gibi benim de temennim ve duam. Ancak bu süreç boyunca ve sonrasında en büyük hazinemiz olan sağlığımızı korumamız gerekir. Ve sağlığımızı korumamız için evlerimizde atılan ilk adımlar mutfağımızdan, soframızdan geçiyor. Bu nedenle her zaman olduğu gibi Razaman’da ve kapanma döneminde de yeterli ve dengeli beslenmek oldukça önemli.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.