banner114
banner146
banner122

 Ramazan ayı tam anlamıyla hem maddi hem manevi olarak arınma ayı. Bu ayda bedenin en güzel detoksu gerçekleşmiş oluyor. Ancak bu detoks için doğru, sağlıklı, yeterli ve dengeli sahur ve iftar yapmamız gerekir. Bu sene yaklaşık olarak on beş saatlik bir zaman dilimde oruç tutmuş olacağız. Yaz aylarının sıcaklığına nazaran mevsim sıcaklıkları şehrimizde ve bölgemizde daha ılıman geçiyor olsa da on beş saat uzun bir zaman dilimi. Topun patlamasıyla beraber iftar vaktinin gelmesi on beş saatlik açlığın etkisiyle iftar sofralarında kontrolü kaybetmememiz gerekir. Oruç tutmak, gün içerisinde aç kalmak iftarda, sahurda ve iftar sahur arası zaman aralığında dilediğimiz besini dilediğimiz miktar yeme hakkını kazandığımız anlamına gelmemeli. Bedenimizi de dinlendirdiğimiz bu ayda ölçülü, yeterli ve dengeli tercihlerde bulunmalıyız. Sahuru ele alacak olursak; kahvaltı tarzında sahur yapmak, yumurta, beyaz peynir, siyah zeytin ya da yağlı tohum dediğimi ceviz fındık vb., tam tahıllı ekmek, mevsim yeşilliklerinden oluşan salata ve taze meyve sahur için ideal tercihler arasında olacaktır. İftar içinde hurma ve çorbayla başlangıç yapıp, gün boyu aç kalan midemizi yavaş yavaş besinlerle karşılaştırmamız gerekir. Çorbadan sonra biraz dinlenip ana öğüne geçilebilir. Ana öğünde protein gereksinimimizi karşılayacak besinlerden tercih etmeliyiz. Et, balık, tavuk ya da kuru baklagiller bu gereksinimimiz için uygun olacaktır. Beraberinde güzel bir mevsim salata da ana yemeğimize eşlik edebilir. İçecek olarak ayran ya da kefir gün boyu su ve mineral kaybımızı destekleyecektir. Şeker eklenmiş ve gazlı içeceklerden uzak durmamız gerekir. İftar sahur arası zaman aralığında yapacağımız bir ara öğünde mevsiminde taze meyvelere yer vermemiz içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde bağışıklığımızı desteklememiz için oldukça önemli. Ara öğününüzde meyveyle beraber bir bardak süt ya da kefir tercih edilebilir. Şekerli tatlılar yoğun ve boş enerji içerip ağırlık artışına neden olabileceğinden tercih edilmemeli. İftar ve sahur arasındaki zaman diliminde en az 2 litre su tüketimine özen göstermeliyiz.

Bedenimizi de dinlendirdiğimiz bu ayda oldukça yaygın olarak görülen ağırlık artışı Ramazan’ın maneviyatıyla örtüşmemektedir. Hafif kahvaltı gibi yapacağımız bir sahur, sağlıklı tercihlerden oluşan, ölçüsünde bir iftar yemeği ve meyve, sebze tüketimine de yer verdiğimiz bir beslenme planımız olmalı. Su tüketimini ihmal etmemeliyiz. Yeterli, sağlıklı ve dengeli tercihlerde bulunarak beden sağlığımızı korumalıyız.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.