banner114
banner146
banner122

Cumhurbaşkanlığı kabinesi açıklandığında ve Trabzonlu dört bakan atandığında herkes “Vaaay. Trabzon’a dört bakan” demişti. ‘Trabzon artık abad olur’ denmişti. Biz hep şunu savunduk. “Trabzon’un dört bakanı olmadı. Sadece Trabzonlu dört bakan oldu. Dileriz Trabzonlu bakanlarımız beklentilerimizi karşılar. Ardından hemen tüm bakanlıklarda ve Genel Müdürlüklerde Trabzonlu bürokratlar… Öyle ki; Ankara’da ‘Bir yere gelmek istiyorsan Trabzonlu olacaksın!’ sitemleri bile duyuldu. Peki, Trabzon bundan yeterince yararlandı mı? Bize göre hayır… Berat Albayrak ve Süleyman Soylu bakanlar dışında hayır.

Halbuki Trabzon’un beklentileri… Bekleyen mega projeleri Trabzonlu diğer iki bakanlığın bünyesindeydi. 1- Yatırım Adası ve Cazibe Merkezi projesi… Teknokent ve diğer sanayileşme hususları Sanayi ve Teknoloji Bakanı Sayın Mustafa Varank’ın bakanlığının uhdesindeydi. Yatırım Adasında hiçbir mesafe alınamadı. 2- Demiryolu ve Güney Çevre Yolu ise Ulaştırma ve Altyapı eski bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın Genel Müdürlüklerindeydi. Turhan gitti yerine yine Trabzonlu bir başka bakan geldi. Adil Karaismailoğlu… Adil Bey de Sayın Turhan gibi uyutma politikası izliyor. Mega beklentilerimiz yerine palyatif yatırımlarla vaziyeti idare ediyor. Dün Ankara’dan yerel basına geçen açıklamalara bakarak vaziyeti daha net biçimde görebiliriz.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Trabzon heyetiyle bir araya gelerek devam eden yatırımları konuştu. Bakanlıktan yerel medyaya geçen bilgi notunda şu hususlar ele alınmış.

1- Trabzon Sahil Yolu Maçka Bağlantısı (Değirmendere kavşağı)

2- Çömlekçi kavşak düzenlemesi

3- Kanuni Bulvarının Çukurçayır’dan Deliklitaş’a bağlantısı…

4- Akçaabat Çevre Yolu (Nereden çıktıysa bu isim? Güney Çevre Yolu Akçaabat’a indirgenerek Akçaabat Çevre Yolu mu oldu?)

Devletin milyarları Kanuni Bulvarına akıtıldı. O paralarla Güney Çevre Yolu biterdi. Ne yazık ki Kanuni Bulvarı, Güney Çevre Yolu olmadan beklenen fonksiyonu icra edemeyecek. Hal böyle olunca da Kanuni Bulvarını işler hale getirmek için Değirmendere ve Deliklitaş gibi kavşaklar ihdas edilecek.

Trabzon hakikaten merkezi hükümetten 18 yılda 35 milyar yatırım aldı. Ancak öylesine yanlış kullanıldı ki bu denli büyük rakam yeterince görülmüyor. Halbuki bu parayla neredeyse bir şehir kurulurdu. Kanuni Bulvarı da bunlardan birisi… Ne kadar kavşak yaparsanız yapın, Güney Çevre Yolu bitmeden Kanuni Bulvarı gerçek işlevine kavuşamayacak.

Yukarıdaki dört konuyu da Trabzon’u biraz daha uyutmaktan ibaret olarak görüyoruz. Bunların tamamı yıllar önce eski bakan Mehmet Cahit Turhan döneminde hazırlanan pansuman tedbirler. Trabzon’un beklentisi bunların hiçbiri değildir. Trabzon, Trabzonlu bakan Adil Karaismailoğlu’ndan Güney Çevre Yolu ve Erzincan- Trabzon Demiryolundan başkasını beklememektedir. Trabzon, yeterince geri bırakılmıştır. Artık pansuman tedbirler değil, kenti kurtaracak ve geleceğe taşıyacak müdahaleler bekliyoruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ak 2 ay önce

erzi̇ncan-terabzon değil, samsun-trabzon demi̇ryuolu. ha ikiside olursa aliyyül ala olur.