banner114
banner146

MHP Trabzon İl Başkanı Bekir Sıtkı Tarım, bir internet sitesine geniş çaplı bir röportaj verdi. Röportajın hem genel siyaseti hem yerel siyaseti ilgilendiren kısımları var. Genel siyasetteki söylemlere girmeyeceğiz. MHP davasını özümsemiş olduğuna inandığımız bir İl Başkanının kendine göre samimi değerlendirmeleridir. Biz bu röportajda yaşadığımız kenti ilgilendiren değerlendirmeleri ele alacağız. Bunları yerel siyasete dair söylemler ve kentte yürütülen hizmetler olarak ikiye ayırmak istiyoruz. Birincisi; MHP’nin Trabzon’daki konumu…

Amacının MHP’yi gerçekten yükseltmek olduğuna inandığımız MHP İl Başkanı Tarım, insanların bugüne kadar MHP’de hep 1. Sıra için yarıştığını belirtiyor ve şöyle diyor: “2023’e kadar arkadaşlarımla, ilçe başkanlarımla MHP’yi öyle yükseklere taşıyacağız ki insanlar 1. Sıra için değil de belki 3. Sıra için dövüşecekler.” Bu iddia çok büyük bir iddia… MHP Trabzon’da 3 vekil alacaksa AK Partiye de 3 vekillik kalır. Bu tablo “CHP ve İYİ Parti vekil çıkaramaz” demektir. Ya da vekillerin geri kalan üçü 3 partiye dağılır. MHP 3 vekil çıkartır, AK Parti 1 CHP 1, İYİ Parti 1 vekillik alır!.. Biz böyle bir dağılımı gerçekçi bulmuyoruz. En azından bugünkü gidişat bunu göstermiyor. Bir siyasi partinin il başkanının böylesi bir beyanatını da ‘siyaset’ olarak değerlendiririz. 1,5 yıl sonra bakalım Trabzon siyasetinde nasıl bir tablo oluşacaktır.

***

İkincisi, kentte yürütülen hizmetler:

MHP Trabzon İl Başkanı Tarım, önce Boztepe viyadüklerinden başlıyor. Bakın neler diyor: “Bölgeye mecburiyetten yapılmış bir yol var. Ama aynı zamanda orayı yeşillendiriyoruz. O bölgede ağaçlar yeşillendiğinde o yol görülmeyecek”

MHP İl Başkanı Tarım, Boztepe’nin bağrına bıçak gibi saplanan ve gelecek nesillerin bizi ağır ithamlarla eleştireceği o iki viyadüğü ağaç yapraklarıyla kapatıyor!.. Giden Ulaştırma Bakanı da sarmaşıklarla kapatacaktı!.. Biz biliyoruz ki oraya ancak kavak ağacının ve belki 100 yıl sonra boyu ulaşır. Yani ağaçla ve yaprakla kapanması gerçekçi değildir. Peki, o tüneller mecburiyet midir? Elbette ve kesinlikle hayır. Bu konuda tepki koyan Trabzon TMMOB bileşenleri, alternatiflerin değerlendirilmediğini söylemişti.

Başkan Tarım, dere yatağına yapılan “Yeni otogar” yerini de savunuyor: “Bilimsel çalışıp da gerçekten olmayacağı yönünde görüşler ortaya koyup da Murat Zorluoğlu’na gidip ‘Murat Bey sen bunu yapıyorsun ama bu değil şu daha iyi’ dedikleri bir proje yok. Sadece eleştiri..”

Trabzon’da dere yatağında terminali Murat Zorluoğlu’ndan başka kimse savunmadı ve savunamadı. AK Parti sessiz kaldı, şimdi öğreniyoruz ki MHP destekliyor!.. Geri kalan tüm siyasi partiler ve tüm ilgili STK’lar karşı çıktı. ‘Dere yatağına terminal kurmama’ çağrısı yaptılar. Murat Zorluoğlu bu konuda kimseyi dinlemedi. Üniversiteden yükselen onca eleştiri ve çağrıya sırtını döndü. ‘Ben gelecek 100 yılın önlemini aldım’ sözleri kendisine aittir. Nasıl önlem aldığını bilmiyoruz. Sanırız önce dere yatağı ıslahına milyonlar gömüp sonra terminale başlayacak. Savunulan terminal inşaatı tam 100 milyona mal olacak. (Bu arada siyasilerin ve STK’ların itirazlarını Trabzon’da ‘Terminal vakası’ adı altında kitaplaştırıyoruz. Sanırız 100 sayfayı bulacak) Terminal inşaatı 100 milyon liraya yapılacak. Ancak Zorluoğlu orada 60 milyon liraya yeni yapılan belediye binalarını yıkıp 40-50 milyon liraya yeni binalar yapıyor. Bunları da Terminalin giderleri içinde sayarsak Terminalin Trabzon’a maliyeti 200 milyon lirayı aşıyor. MHP İl Başkanı, işte böyle çalışan ve Trabzon'a 200 milyona bir terminal maleden belediye başkanı için “Trabzon adına bir şans” diyor.

MHP İl Başkanı Tarım, “‘Trabzon için bir şans’ olarak nitelendirdiği Zorluoğlu’nun 50 yıllık altyapıya neşter vurmasından ve Gülcemal dolgu projesi çalışmasından bahsediyor. "Normalde bir belediye başkanı eğer kendini düşünse bir dahaki seçimleri düşünse bana göre bunlar en son yapacağı hamlelerdir” diyor.

Lakin ne Trabzon'un altyapı projesi ne Gülcemal dolgu projesi Zorluoğlu’nun projeleri değiller. Her ikisi de bu kentte 10 yıl başkanlık yapan eski başkan O. Fevzi Gümrükçüoğlu’nun ikinci dönem projeleri… 10 yıllık görev süresinin ikinci 5 yılını harcadığı projeleri… Parasını bulduğu, hazır ettiği ve ihale aşamasında bırakıp gittiği altyapı projesi… Birinci etabını tamamladığı Gülcemal Projesi.. Yoksa Zorluoğlu gelir gelmez altyapıya ve Gülcemal’e girişmedi. Bunları görebilmesi için bile seneler geçmesi gerekirdi. Zira hem kendisi şehre yabancıydı hem kenti tanımayan bir ekip getirdi. Şimdi ise kucağında bulduğu ve yapmak zorunda olduğu projeleri yapıyor.Bir anlamda mecbur kaldığı için yapıyor.Trabzon için şans olup olmadığına ise 2,5 yıl sonra Trabzon halkı karar verecek!..

***

Niyetimiz MHP İl Başkanının yerel siyasetteki görüşlerine muhalefet etmek veya Zorluoğlu’nu kötülemek değildi. Bu kentin vicdanı ve zabıt katibi iddiasıyla doğruları kayıt altına almaktı. Onu yazdık. Yani görevimizi yaptık. Neyin doğru olduğuna Trabzon halkı karar versin. Gelecek nesiller bu tartışmaları bilsin.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.