banner114
banner146

Mevsimi gelmişken çilek bol bol yenmez mi? Rengi, tadı, kokusuyla bizleri alıp mutlu yaz anılarına götürmez mi? Mutlulukla ilişkisi olan yegane bir meyve. Tadı, kokusu bir yana sağlık üzerine faydaları saymakla bitmez.

Çileğin yüz gramı yaklaşık 32 kkal enerji içermektedir. C vitamini, folat yönünden zengin olmakla beraber kalsiyum, demir, magnezyum, çinko gibi mineralleri ve A, E, B1, B2, B3, B6 vitaminlerini içermektedir. Ayrıca biyoaktif bileşikler dediğimiz sağlığı geliştiren pek çok yapıya sahiptir. Lipit profilleri üzerinde olumlu etkisi olmakla beraber, posa içeriğiyle de iştah kontrolünde rol alır ve obezite gelişimine karşı koruyucudur. Total kolesterol, trigliserit, ve LDL kolesterol, hipertansiyon ve inme riskini azaltarak kalp sağlığını koruyucu etki gösterir. Enfeksiyonlara karşı koruyucudur. Çok güçlü antioksidan aktivite göstererek vücudumuzu ve hücrelerimizi zararlı bileşiklere karşı korur. Vücudumuza zararlı etkileri olan bileşikleri detoksifiye eder, gen ekspresyonunda rol alır ve DNA hasarına karşı koruyarak kanser gelişimine karşı da korur. Tip 2 diyabet riskini azaltır. Bilişsel performans üzerine olumlu etkileri vardır.

Mevsiminde taze sebze meyve tüketimi her zaman ve her yaşta oldukça önemlidir. Tezgahlarda, manavlarda yerini alan çileği mevsimi gelmişken bol bol tüketmek faydalı olacaktır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.