Kamuda Tasarruf Tedbirlerinin Düşündürdükleri

Bu hafta içinde Cumhurbaşkanı Yardımcısı Sayın Cevdet Yılmaz ve Ekonomi Bakanı Sayın Mehmet Şimşek bir basın toplantısı yaparak “Kamuda Tasarruf ve V...

Bu hafta içinde Cumhurbaşkanı Yardımcısı Sayın Cevdet Yılmaz ve Ekonomi Bakanı Sayın Mehmet Şimşek bir basın toplantısı yaparak “Kamuda Tasarruf ve Verimlilik Paketini” açıkladılar.

Açıklanan tedbirlerde, personel servislerinin kaldırılması, yeni araç alınmaması, bina kiralamama, bina almama, demirbaş almama, yeni kurum kurmama gibi yasaklar,

Yönetim kurulu üye ücretlerine sınırlama, enerji verimliliği, elektronik tebligat sistemi ve yatırım ödeneklerinden kesinti gibi uygulamalar var.

Ekonomi bürokrasisi bir an önce mali harcamaları kısarak, hükümetin üzerine binmiş olan mali yükü azaltmayı hedefliyor.

Bu mali yükün oluşmasında pandemi kadar heterodoks ekonomi politikalarının, art-arda gelen seçimlerin payı büyük.

Önümüzde merkezi hükümet açısından, ekonomiyi toplamak için dört yıl bulunuyor.

Üç yılda toplamak, son yılda halkı rahatlatmak ve seçime olumlu bir havada girmek planlanıyor.

Bunun için kamuda tasarruf, piyasada talebi kısacak tedbirler ile enflasyonu kontrol altına alarak düşürmek isteniyor.

Kamuda tasarruf tedbirleri söyleminde acaba kast edilen zorunlu ve normal harcamaları kısmak mı? Yoksa israfı ortadan kaldırmak mı?

Şayet birincisi ise giderek artan nüfus ve artması gereken işler olduğu düşünüldüğünde bu yasakların ve sınırlamaların hizmet üretimini daraltacağı ileri sürülebilir.

Verimlilik, hizmeti daraltmak değil, kaynakların daha etkin kullanımını sağlayarak daha az kaynakla daha fazla hizmet vermektir.

İkinci durumda ise her kamu kurumunun kendine özgü israf alanları var olduğundan bu genellemelerin yetersiz kalacağı söylenebilir. 

Bu nedenle yasaklar ve genellemeler ile yapılan tasarruf paketinin yaraya ne kadar merhem olacağı şüphelidir.

Ayrıca “Kamuda Tasarruf” söylemi çok sık kullanılmış, çoğu zaman delinmiş, işe yaramamış ve yıpranmıştır.

Sorunların çözümünde, çözümün tanımlanma ve çerçevelenmesi (ifade edilmesi) uygulayıcıları ve tarafları harekete geçirecek vurucu bir şekilde olmalıdır.

Kamudaki israfın önlenmesi ve verimliliğin artırılması tasarruf söyleminden daha çok kaynak tahsisinin yerindeliği ile ilgilidir.

Eldeki kaynakların sağlık, eğitim, güvenlik, adalet, temsil gibi kamusal alanlara tahsis edilirken marjinal fayda esaslı hesaplamaların yol gösterici olduğu bilinir.

Kaynak tahsisi kadar kaynakların yerinde, etkili ve verimli kullanılması sonuç getiricidir.

Bir kamu kurumunun kendine tahsis edilmiş kaynakları yerinde, verimli ve etkili kullanabilmesi için yönetim ekibinin ve çalışanlarının işin ehli olması, istekli ve gayretli olması, etik değerlere sahip olması önemlidir.

Aslında sorunun nihai çözümü buradadır, insandadır.

Pansuman tedbirler yarayı iyileştirmekten çok, kontrol altında uzun süre devam etmesine yarar, yara kendiliğinden iyileşecekse, iyileşir.

 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Sedat Bostan - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.

01

Kamil Hoca - Efendim Hükümet tasarruf yapacaksa bence mevcut Profesörlerin %60 ını RESEN EMEKLİ etmeli, çünkü bunlar bana göre HİÇ BİR İŞE YARAMAZ, Vesselam.....Bütçeye zararı var Karı yoookkkk

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Mayıs 12:35


Anket Trabzonspor bu sezon ligi kaçıncı sırada bitirir?