Geçtiğimiz Hafta Trabzon

Geçtiğimiz haftanın gündem maddelerinden biri AK Parti’nin ilçelerdeki adaylarının belirlenmesiydi. AK Parti genel merkezi tarafından henüz açıklanma...

Geçtiğimiz haftanın gündem maddelerinden biri AK Parti’nin ilçelerdeki adaylarının belirlenmesiydi. AK Parti genel merkezi tarafından henüz açıklanmamış olsa da AK Parti, ilçe adaylarını kesinleştirdi. Bazı ilçelere olan itirazlar nedeniyle o ilçelerde göstermelik bir anket uygulamasına gidildi. Ardından itiraz edilen o isimler yeniden aday gösterildi. AK Parti tüm ilçe adaylarını bu hafta açıklayacak. Muhtemelen Salı günü açıklanacak.

AK Partide Çaykara, Dernekpazarı, Hayrat, Of, Köprübaşı, Arsin, Akçaabat, Vakfıkebir ve Tonya adayları (9 ilçe) aynen devam ediyor. Ortahisar ve Araklı yenilendi. Yine Yomra’ya yeni bir isim belirlendi. Maçka, Sürmene ve Düzköy başkanları ise değiştirildi. Böylece AK Partide görevi devam eden Büyükşehir ile birlikte 4 başkan değişti. AK Parti’nin ilçe adayları şunlar: Ortahisar: Ergin Aydın, Akçaabat: Osman Nuri Ekim, Araklı: Selahaddin Çebi, Arsin: Muhammet Sait Gürsoy, Çaykara: Hanefi Tok, Dernekpazarı: Mehmet Aşık, Düzköy: Selim Çelenk, Hayrat: Mehmet Nuhoğlu, Köprübaşı: Ali Aydın, Maçka: Oğuz Kara, Of: Salim Salih Sarıalioğlu, Sürmene: Hüseyin Azizoğlu, Tonya: Osman Beşel, Vakfıkebir: Muhammet Balta, Yomra: Abdulkadir Özdemir. Günebakış Gazetesi Ak Parti İlçe adaylarını ilk yayınlayan haber merkezi oldu. Haber “AK Parti İlçe Adaylarını Belirledi” başlığıyla verildi.

***

Geçtiğimiz haftanın gündem maddelerinden bir diğeri, Trabzon’un yatırım sorunlarının yine masaya yatırılmamasıydı. 2024 yılı için Güney Çevre Yolu’na sadece 10 bin TL’lik göstermelik ödenek ayrıldı. 2026 yılında bitirilmesi planlanan ve 12 Milyar 780 milyon keşif G.Ç.Y. bedelli projesi için sadece 10 bin TL’lik ödenek ayrılması bu yolun 2034 yılında dahi bitmeyeceği anlamına geliyor. Gazete olarak bu olayı “Proje maliyeti 12 milyar, ayrılan bütçe 10 bin TL” başlığıyla verdik. Trabzon’un yatırım bağlamında yaşadığı dramatik durum bundan ibaret değil. Trabzon Yatırım Adası “Para yok” denerek bir türlü yatırım programına alınmıyor. Ancak Trabzon’dan alınıp Rize’ye verilen İyidere Lojistik’e ise 2024 yılı için 1 milyar 263 Milyon 682 bin TL bütçe ayrıldı. Rize’ye var, Trabzon’a yok olan parayı varın siz yorumlayın.

Trabzon’un yatırım bağlamında içine düştüğü dramatik durum, ne yazık ki STK’ları da acziyete düşürdü. STK’lar çaresiz ve çok rahatsız. TTSO’nun öncülüğünde en büyük 4 STK, başta Yatırım Adası olmak üzere Trabzon’un öne çıkan 4 önemli projesini görüşmek için geçtiğimiz ay Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nu ziyaret etmişti. Yapılan görüşmede konunun Trabzon’da masaya yatırılacağı ve ardından Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı nezdinde girişimde bulunulacağı sözü verilmişti. Program için önce 18 Ocak tarihi verildi daha sonra Bakan Uraloğlu için KTÜ’de U-Fest festivali düzenlendi. 26 Ocak’ta gerçekleştirilen bu festivalde STK’larla da görüşüleceği belirtildi. Ne gariptir ki 26 Ocak’ta bakan Uraloğlu geldi ancak böyle bir görüşme gerçekleşmedi. TTSO Başkanı Erkut Çelebi, arandıklarını ve görüşmenin ileri bir tarihe ertelendiğini söyledi. DKİB Başkan Vekili A. Hamdi Gürdoğan ise olayın şaşkınlığını yaşıyor. “Kimse bizi arayıp bir şey söylemedi.” dedi. Görünen o ki Trabzon’un bu projeleri yerel seçim öncesinde de masaya yatırılamayacak. Şayet Trabzon’un bu beklentileri 2024 yılı programında da yer almazsa 2028’e selam olsun!..

***

Geçtiğimiz haftanın bir diğer gündem maddesi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun Trabzon ziyaretiydi. Bakan Uraloğlu, mezun olduğu KTÜ’den öğrencilerle sohbet etti. Ardından Ulaşım konularını gündeme getirdi. Trabzon’un ulaşım sorununa sürdürülebilir çözüm getireceklerini söyledi. Havalimanı için 2024 yılı sonu itibariyle başlama sözü verdi. Hafif Raylı Sistem için ise projede son aşamaya gelindiğini söyledi.

Sürdürülebilir Ulaşım Planı için AB fonlarından 5,9 milyon Euro alınacağını söyledi. Bu paranın 2 milyon Euro’luk kısmı ihale edildi. 1,7 milyon Euro’luk kısmında is Akçaabat’tan Trabzon’a bisiklet yolu yapılacağı kaydedildi. Geri kalan 2,2 Milyon Euro’luk tutar ise bisiklet alımı ve diğer tedarik alımlarında kullanılacak.

Trabzon’un sorunları ne yazık ki öncelik sırasına göre ele alınmıyor. Trabzon’un sorunlarından Güney Çevre Yolu, Kanuni Bulvarının arkasına bırakılarak şehir mağdur edildi. Şimdi de koca bir şehir Hafif Raylı Sistem ile geçiştirilerek bekleyen öncelikli yatırımlar erteleniyor. Bize göre Hafif Raylı Sistemden daha öncelikli Yatırım Adası, Tekstil Kent, Gemicilik ve Su Ürünleri OSB’sidir. Bırakınız Hafif Raylısı ertelensin. Trabzon’un önce istihdama ihtiyacı var. Önce göçü durdurmamız lazım yoksa yapılacak o raylı sisteme binecek kimseyi bulamayabilirsiniz.

 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Ali Öztürk - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.

03

Kamil Hoca - Sonuç: Son 20 senedir kötü yönetilen KTÜ dünyada 1500+ bandında...Rektörlerimizi tebrik ederim...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 29 Ocak 21:06
02

Kamil Hoca - Sayın Rektörümüz 2. dönem seçilmek için yakında sayın Emine hanıma fahri Profesörlük verirse şaşırmamm...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 29 Ocak 21:05
01

Kamil Hoca - Sayın Ali Bey; Lütfen ya yorum yazınızı kaldırın yada adam gibi süre verin...yazı bitmeden sistem iptal ediyor...sizi tenkit ediyorum yuuuuhhhh....

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 29 Ocak 21:03


Anket Trabzonspor bu sezon ligi kaçıncı sırada bitirir?
Tüm anketler