Cep Telefonları Eğitimde Özgürleşmeli

Geçen hafta Cuma günü 24 Kasım öğretmenler günüydü. Bütün fedakâr öğretmenler, akademisyenler ve öğretenleri, öğrenen ve öğreten olmaya devam ettikler...

Geçen hafta Cuma günü 24 Kasım öğretmenler günüydü. Bütün fedakâr öğretmenler, akademisyenler ve öğretenleri, öğrenen ve öğreten olmaya devam ettikleri için tebrik ediyorum.

Öğretmenler gününde, öğretmenlerimizin emeklerini gündeme getiren güzel toplantılar oldu. Eğitim ile ilgili birçok konu konuşuldu. Gümüşhane Torullu Şehit Necmettin Yılmaz ve Çorumlu Şehit Şenay Aybüke Yalçın öğretmenlerimiz anıldı.

Şu anda okullarımızda okuyan öğrencilerimiz Z kuşağı ve Alfa kuşağı olarak adlandırılan çocuklarımız. Bu çocuklarımız iletişim teknolojilerinin zirve yaptığı dönemde doğmuş veya eğitim yaşına gelmiş çocuklar. Özellikle Alfa kuşağı akıllı telefonların içerisinde doğdular ve telefonlara esir oldular.

Bugün eğitimimizde öğrencileri telefonlarından uzaklaştırarak eğitmeye çalışıyoruz. Okullar öğrencilerin telefonlarını her sabah topluyor veya görünmez yapıyor.

Öğrenciler teneffüs aralarında veya öğle tatilinde telefonlarına kavuşabilmek için birçok yolu deniyorlar. Ders esnasında telefon bulundurmak ise önemli bir soruna dönüşebiliyor.

Akıllı telefonlar, internet bağlantılarıyla her türlü bilgiye ulaşmayı mümkün kılıyor. Derslerde işlediğimiz konuların hepsi en detaylı biçimde, bilimsel makale, popüler yazılar, resim ve video olarak telefonların içerisinde duruyor.

Örneğin, biyoloji dersinde hücre konusunun işlendiğini düşünelim. Arama motoruna “Hücre” yazdığımızda 4 milyonun üzerinde doküman çıkıyor. Görsellere geçtiğimizde yüzlerce hücre modeliyle ilgili görsel var. Videoyu açtığımızda 83 binin üzerinde video görünüyor. Bir akademik arama motoruna yazdığımızda 240 binin üzerinde bilimsel makaleyle karşılaşıyoruz.

Bir başka konu deneyelim. Örneğin “ İstanbul’un Fethi” konusunu yazdığımızda 2 milyonun doküman, 79 binin üzerinde video çıkıyor.

Hem fen derslerinde hem de sosyal derslerde telefon aracılığıyla internet bizleri bilgi ve görseller ummanına taşıyor.

Biz eğitimciler, zaten nerdeyse her öğrencide var olan bu bilgi kaynağını derslerin dışında tutmakla doğru mu yapıyoruz?

Gerçekten öğrenciler sadece bizi dinleseler daha iyi mi öğrenirler? Benim dersimde öğrenciler için bilgi kaynağı sadece benim demek doğru mudur? Bizim okulda olmaz, bizim bölümde olmaz vs. demek geçerli mi?

Telefonları sınıftaki eğitimin içerisine katabilir miyiz? Öğrenciler, derste, dersle ilgi kavramları, tarihleri vb. telefonlarından arama yapsalar, bulduklarını sınıfla paylaşsalar, videolar izleseler olur mu?  

Biz kendi derslerimizde öğrenci telefonlarını eğitim aracına dönüştürmeye gayret ediyoruz. Derslerde tanımları, tarihleri, sayıları, olayları, yasal düzenlemeleri telefonlardan arama yaptırarak öğrencilere buldurup paylaştırıyoruz.

Derslerde kısa video ve film izletmeleri yapıyoruz. Öğrencilerin telefonlarını öğrenme aracı olarak kullanmalarını izlediğimizde de keyif alıyoruz.

Cep telefonlarına karşı olan tutumlarımızı tekrar gözden geçirelim mi ne dersiniz?

Biliyorum biz eğiticiler X veya Y kuşağındanız. Z ve alfa kuşağını anlamakta zorlanmamız kadar doğal bir şey yok.

İnanın ki onların dünyasının en önemli parçası olmuş telefonları sadece eğlence aracı olmaktan çıkarmak zorundayız.  

Eğitim alanının araştırmacıları, karar verici ve politika yapıcıları cep telefonlarının ders içerisinde aktif kullanımı konusunu gündemlerine almalıdır.

Konuyu farklı araştırmalar ve pilot uygulamalarla incelemeli, uygulamaya yönelik strateji ve modeller geliştirmelidir. 

Eski hal muhal, ya yeni hal, ya yeni hal…

 

Prof. Dr. Sedat Bostan

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Sedat Bostan - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.



Anket Trabzonspor bu sezon ligi kaçıncı sırada bitirir?
Tüm anketler