YENİ TRABZON İPEK YOLU

Yeni Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir URALOĞLU BEY GÖREVE ÇOK HIZLI BAŞLADI. Çok yeni görüşler sundu. Halk ve Cenab-ı Hak takip etmektedir. U...

Yeni Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir URALOĞLU BEY GÖREVE ÇOK HIZLI BAŞLADI. Çok yeni görüşler sundu. Halk ve Cenab-ı Hak takip etmektedir. Umarız bunlar eskiler gibi lafta kalmaz. Trabzon aslına rücu eder ve tarihteki muhteşem ve müstesna üstünlüğüne, şöhretine, zenginliğine ,eski tabii güzelliğine, işlek denizciliğine, büyüklüğüne ve adamlığına kavuşur.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdulkadir Uraloğlu çok güzel düşünmüş..Basra Körfezi- Türkiye ve Avrupa İpekyolu..Zaten Romadan Pekine giden eski İpekyolunun bir kolu bu güzergâhtan geçer.. Bir Türk atasözünü “PAROLA” yapması da çok ilginç. ”KİMSE KOMŞUSUNA MUHTAÇ OLMAYACAK KADAR ZENGİN DEĞİLDİR.” Bu görüş komşulukları da ilmen, siyaseten ve ekonomik olarak güçlendirececek çeşitli yeni mutluluklara kavuşturacaktır. Tüm Türk devletleri teşkilâtları buna destek verdiğine göre hepsinin Taşımacılık ve ticareti tüm dünyada kendini kabul ettirecektir. Transit taşımacılık önündeki engellerin kalkması, taşımadaki maliyetlerin azaltılması çok sevindiricidir. Çinle Türkiye arasındaki eski Trabzon ağırlıklı ulaşım daha çok  aktifleşecektir. Ümit Burnu ve Süveyş kanalı yolu ile pasifleştirilen Roma ve Pekin arasındaki yılda 250 bin deve yükü taşımacılığı modern manada bu defa Basra Körfezinden yeni bir alternatifle Trabzon Tebriz arasındaki komşumuz İran Transit taşımacılığını da yeniden devreye sokacaktır. Trabzon basını TUİK’in Türkiye Limanlarının Ocak-Ağustos dönemi gemi trafiği verilerini paylaştı. Buna göre Trabzon'a sekiz ayda 314 gemi geldi .Hava yoluyla Trabzon'a birçok ziyaretçi geldi. Binlerce uçak Trabzon Hava Limanına indi. Fakat her şeye rağmen Turizmciler bu sezondan memnun kalmadı. Sümela-Ayasofya- Atatürk Köşkü-Müzeler ve yaylalar dolup taşsa da. Gemi geliyor amma deniz sahil plajları yok. Uçak ve araba geliyor amma Ticaret ve sanayi ve de lojistik taşımacılık mükemmel değil. İşte bu yeni alternatif projeler bu sorunlara çare olacaktır. 

Eski Akkoyunlu devleti reisi Uzun Hasanın Bayburt'tan başlayan devletinin hudutlarının bir ucu Basra körfezinde bir ucu da Hazar denizinde idi. Başkent Diyarbakır'dı. Trabzon'un fethinden önce olup ta sonradan İstanbul'un ve Trabzon'un fethini protesto olarak Batı tarafından iptal edilen eski Trabzon ticaret yolu yeniden bu defa Basra Türkiye ve Avrupa arasında çok hareketlenecek ve bereketlenecektir. Tarih ve kültür olarak da bunda tevafuk vardır. Ekonomik olarak da. Barış olarak da. Tarihi İpek yolunun orta koridorda da olsa devreye girmesi yeni demiryolları yapılacağından Mustafa Kemal Atatürk'ün Samsun ve Trabzon Demiryolu projesinin gerçekleşmesini de sağlayacaktır. Gelecekte Türkiye'de ve Dünyada asıl tarihe geçecek olanlar ;bu Basra-Türkiye ve Avrupa hattını en son sitemlerle ve tekniklerle devreye sokarak Dünyada memnuniyet sağlayacak olanlardır. Bunun sonucunda Trabzon'a Arapzon veya Trabzor yakıştırması yapanların da felsefeleri de tarihe karışacaktır. Yani Türk Devletleri Teşkilatı Lojistik Forumu nun İstanbul'da başlayan toplantıları hiç boşa gitmeyecek ,her tarafta meyvelerini verecektir. İşte bu meyveler bütün dünyaya sağlık ,hizmet ve şifa dağıtacaktır. Şimdiden hayırlı ve

uğurlu olsun.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mustafa Yazıcı - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.



Anket Trabzonspor bu sezon ligi kaçıncı sırada bitirir?
Tüm anketler