banner114

Ramazan ayı dolayısıyla Esnaf Odaları her daim öne çıkar. Esnafa fahiş fiyatla mal satmamasını tavsiye eder. Özellikle Ramazan pidesi her daim gündemdedir. Ancak bu yıl Ramazan ayı çok garip. Esnaf kapalı. Perişan ve devletten yardım bekliyor. Bizim TESOB Başkanı Metin Kara ise hala esnafı uyarıyor. “Ramazan ayında oluşan talep artışını fırsata çevirmek isteyenlere izin verilmeyecektir.” diyor. İlahi Metin Kara… Esnaf perişan ve mal satacak adam bulamıyor, siz fırsatçılıktan bahsediyorsunuz!.. Demek ki esnafın halinden uzakta yaşıyorsunuz. Yani esnaflık yapmıyorsunuz.

TESOB Başkanı Metin Kara garip açıklamasına bir ilave daha yapmış. Pideye zam yapılmadığını açıklamış. Yani herkesin çok önceden bildiği bir şeyi yeniymiş gibi ortaya atmış. Hâlbuki TESOB Başkanı adayı ve Fırıncılar Odası Başkanı Davut İlik bu konuda 1 hafta önceden zaten açıklama yapmıştı. Esnafı yönetenler esnaflık yapmayınca, yönettikleri kuruluşların hallerini bilmiyorlar. Bilmeyince böyle boşa düşüyorlar.

Vatandaş Kanuni Bulvarı için niçin sevinç hissetmiyor?

Kanuni Bulvarı Projesi’nin 1.etabı tamamlandı. Yolun bölünmüş olarak toplam uzunluğu 28 kilometre… En önemli 14,5 kilometre bölünmüş kısmı tamamlandı. Emeği geçenlere teşekkür ederiz. Ancak biz en başından beri bu yolun Trabzon için öncelik arz etmediğini, Güney Çevre Yolu’nun öncelik arz ettiğini savunduk. Bugün yine bu noktadayız. Kanuni bulvarı yolu elbette önemli. Lakin asla bir Güney Çevre Yolu gibi değil. Bize göre eski Başkan Orhan Fevzi Bey iki büyük hata yaptı. Birincisi bu yolu 61 projenin ön sırasına alarak Güney Çevre Yolu’nun önünü kesti. İkinci büyük hatası ise iki şeritli gidiş-geliş yolu üç şerite çıkartarak bitmesini geciktirdi. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, eleştiriye tahammülü olmayan ve Trabzon’u ancak başkanlığının 6.yılında biraz tanıyan bir başkanlık yaptı. Diyelim ki ilk adaylığında Trabzon’a yabancıydı ve Kanuni Bulvarı ile Güney Çevre Yolu farkını kavrayamadı. Ancak iki şeritli gidiş geliş yolu, üç şerite çıkardığında kenti ve kentin beklentilerini biraz olsun tanımıştı. Bugün yolun 1. etabı tamamlandı. Herkes birilerine teşekkür ediyor. Peki, vatandaşta bir şükran duygusu oluştu mu? Vatandaş herhangi bir heyecan hissediyor mu? Yoksa olup bitenin farkında değil mi?.. Vatandaş her şeyin farkında lakin bu yoldan çok Güney Çevre Yolu’nu istiyor.

Trabzon, Güney Çevre Yolu’nu ilk konuşan kent…1997 yılında ANASOL-D hükümeti döneminde ve dönemin bakanı Eyüp Aşık tarafından gündeme getirilerek Bakanlar Kurulu’ndan geçirildi. Her ne kadar Eyüp Bey, yolu yapmak değil, propagandasını yapmak için bu yolu öncelik haline getirmiş olsa bile, bölgede ilk konuşulan Güney Çevre Yolu oldu. Sonra ne oldu? 23 yıldır başlamadı…

Samsun, Güneyini bitirdi, Kuzey Batısını ve Güney Batısını yaptı. Ordu yapılıyor. Rize yapılıyor. Gümüşhane bitti. Giresun ihale edildi. Trabzon ise bekliyor. Niçin bekliyor? Trabzon siyaseti Güney Çevre Yolu’nun önüne Kanuni Bulvarını aldı da onun için. Dahası, Kanuni Bulvarına harcanan parayla Güney Çevre Yolu bitirilebilirdi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “Trabzon’a AK Parti döneminde 33 milyar liralık yatırım yaptık” diyor. Muhalefet ise “Bu kadar para nereye gitti? Yatırımlar bu kadar mı yanlış yönlendirilir?” biçiminde eleştiriyor. İşte tablo ortada. 2,5 milyar lira harcanan yol karşısında vatandaş hiçbir şey hissetmiyor.

Keşke 2,5 milyara Güney Çevre Yolu yapılsaydı. Buna rağmen emeği geçen herkese teşekkürü borç biliyoruz. Bu kente, bu bölgeye çivi çakan herkese teşekkür ediyoruz. Sadece ‘keşke’ diyoruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.