banner114
banner146

                                          

            Bu hafta başından beri yağan kar, kara, hava ve demir yolu ulaşımını durdurdu. Hele on altı milyon insanın yaşadığı İstanbul’da hayat tamamen felç oldu. Daha önce 2017 de de böyle kar yağmıştı. Ama Allah rahmet eylesin zamanın İBB başkanı Kadir Topbaş’ın organizasyonu ile bir sıkıntı yaşanmamıştı.1975 de İstanbul kara gömülmüştü. Trabzon’dan İstanbul’a tam 44 saatte gitmiştik. Ama o zamanki imkanlarla şimdikiler çok farklıydı. Tarihin geri sayfalarına baktığımızda, Osmanlı Döneminde,1624 yılında ağır bir kış olduğu, aşırı soğuktan boğazın buz tuttuğu, bu buz üstünden Kabataş ile Üsküdar arasında yürüyerek geçildiği rivayet ediliyor. Aslında bu bir sürpriz değildi. Günler öncesi meteoroloji uyarmıştı. Ama bu uyarılara ne İBB ve nede İstanbullular riayet etmedi. Kışlık lastiğini takmayan, zincir ve çekme halatı ile takoz bulundurmayan sürücüler yolları tıkadı. Saatlerce yardım alamayan vatandaşlar arabalarını olduğu yerde bırakıp canının telaşına düştü. Kısaca İstanbul İstanbul olalı bu kargaşayı yaşamamıştı. İBB kış sınavını da kaybetti. Sınıfta kaldı. Belli ki dersine iyi çalışmadı. Sıkıntıyı İstanbul halkı çekti. Gelen tepkilere Ulaşım Daire Başkanı değil de, Başkan Yardımcısı cevap vermeğe çalıştı. Ama inandırıcı olamadı. İBB başkanı ve ekibi organizasyonu yapamadı. Ağzına burnuna bulaştırdı. Sayın İmamoğlu da bu konuda tek bir açıklama yapamadı.

            Sayın İmamoğlu 16 milyonluk İstanbul’u idare edemiyorsa 85 milyonluk devletin Cumhurbaşkanlığına nasıl talip olabilir? Sayın Erdoğan da İBB başkanlığından cumhurbaşkanlığına yükseldi. Ama bir enkaz halinde aldığı belediyeyi kısa zamanda düzene soktu. Cadde ve sokaklardaki çöp yığınlarını kaldırdı. Geliştirdiği projelerle içme suyunu halka ulaştırdı. Kokudan yanından geçilemeyen Haliç’i temizleyip İstanbulluların hizmetine sundu. Pırıl pırıl hale getirdiği İstanbul’u kendisinden sonra gelen halefine teslim etti. Aldığı puanlar onu şimdiki göreve taşıdı.

            Yağan kar 30-35 cm. Yüksek yerlerde bu daha fazla olabilir. Avrupa’da Alp dağlarının eteklerindeki Avusturya, İsviçre ve Almanya gibi ülkelerde kışın yağan kar kalınlığı daha fazladır. Keza soğuk da fazla olmasına rağmen kış mevsimlerinde ulaşımda bir günlük değil, bir saatlik aksama dahi olmuyor. Bunun başlıca nedeni iyi bir organizasyon ve makine parkıdır. Eğitilmiş personel ve planlamadır.

            Can ve mal kaybının önlenmesi, sel, yangın, afet gibi olaylara her zaman hazırlıklı olmak için olanlardan ders almalıyız. Ayrıca bir yasa ile kış aylarında evlerin önündeki yaya kaldırımlarının kar temizliğinden bina sahipleri sorumlu tutulmalı, aksi halde doğacak kazalardan tazminat ödeme şartı getirilmelidir. Dik çatılı binalarda karın kaymasını önlemek için, çatı kenarlarına demir bariyerler konması mecbur hale getirilmeli ve buz sarkıtlarının temizlenmesinden yine bina sahipleri sorumlu tutulmalıdır. Bu önlemler yasalaşmadığı takdirde üzücü olaylara her zaman karşılaşmamız mümkün olacaktır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.