banner114

Başarmak için çalışmak gerek. Çalışmak için ise iş gerek. İş arayan da çok iş de çok. Lakin iş yapan yok. İşverenler işçi ararken bireysel işler de kapıda yığılmışken kimse ne işe rast geliyor ne iş kimseye denk geliyor.

Bir çoğumuz çalıştığımız işe geçici olarak girmişiz. Kimimiz evlenmek için geçiş dönemi işi. Evleneyim ve o sırada girdiğim sınav sonuçlanır. Memur olurum, polis, asker, güvenlik ise en revaçta olanlar.

Köyünde iş imkanı olanların bir çoğu oradaki işleri beğenmemekte. Devletin sağladığı imkanları beğenseler de kendileri bir çiftlik kurma ve büyütme derdinde değiller.

Geçici girilen işler de ise isteksiz ve zoraki çalışıldığından verim ve kalite düşmekte. Düşen kalite ise dünya standartlarını yakalayıp ihracat yapma fırsatını engellemekte. Böylece ihracatta daima Türk malı geride kalmakta tercih edilmeyip değeri düşürülmekte.

Daima bireysel başarının oluşturduğu katarlar zinciri evrensel başarıyı getirir. Kalite ve başarının yanında üretim gücü raysız trene benzer. Dünyayı dolaşır ve size kar marjı olarak döner.

Bu başarıyı sağlamanın ana noktası ise iş ile işçiyi buluşturmaktır. Bu buluşturmada yapılacak olan aracılık ise kalıcı bir sevda bir aşk oluşturmalı. Geçici aşklar hüsran ve yıkımı getirir.

Sevmediğiniz, başaramayacağınız, istikrar gösteremeyeceğiniz bir işte çalışmaktan ise çalışmayın daha doğru ve daha iyi olur. Gidin köyünüzde inek, tavuk bakın ve beğendiğiniz iş imkanı doğana dek kendinizi tanıma fırsatı kazanın. Ben hangi işi yapabilirim, hangi işi severim.

Ve bir işe girdiğinizde o işi sürekli yapacak şekilde işe başlayın. Severek önemseyerek işinizi yapın. İşçi arayan işveren mecburiyetten kapısına iş için gelen herkesi işe alarak verimi düşürmekte.

Oysa işi seven ve önemseyen işçiniz olursa iş kaliteniz hem daha yüksek hem de daha kaliteli olur. İş kalitesinin ve ham madde kullanımının verimi ne kadar yüksek olursa o kadar verim ve o kadar kazanç sağlamış oluruz.

Ham maddenin ve üretim malzemesinin iyi kullanımı üretim sahasında kazancı ve kaliteyi artırma sebebidir. Bu kalitenin yüksek seviyede olmasının en önemli sebebi işçidir.

İş arayan ile işçi arayanı buluşturmak ise ülkemizde sadece iş bulma kurumuna verilmiştir. Fakat halkımız iş bulma kurumunu sadece resmi işe yerleştirme aracı olarak görmektedir. Onun dışında kendi duyumları ile girdikleri işler hep geçici gözü ile değerlendirilmekte.

Oysa iş bulma kurumu bütün iş ve işçi arayanı kapsamaktadır. Başvuruda bulunurken bunu göz önünde bulundurarak nasıl bir işte çalışmak istediğimizi iyi belirleyip başvurumuzu sağlamalıyız.

İş-kur kurumlarımız da ise bu konuda gelen kişileri doğru yönlendirmeli. Bulundukları bölgenin iş kollarını ve de devlet kurumlarında bulunan açıkları çok iyi analiz edip iş arayanlara tarafsız ve doğru bildirmeli.

Düşünün ki bütün iş yerlerinde işini seven ve istekle, öğrenme ve başarma arzusuyla çalışan elemanların her geçen zaman içinde daha verimli ve de daha etkin üretim yapmış olurlar.

Etkin üretim sonucu raysız dolaşıp gelen katarın son durağında daha çok etkin olur. Giderken getirdiği kaliteyi dönüşte size maddi varlık olarak sunar. İyi kazanan iş veren iyi işçiye kaliteli sosyal yaşam ve kazanç sağlar. İyi kazanan iş yeri ise devlete kaliteli istikrarlı kazanç sağlar. İş aşkının olduğu yerde sosyal yaşam standardı yüksek olur.

İşin bize denk gelmesi için ne istediğimizi bilerek iş aramalı ve hangi iş yerinde ne iş yapılır noktasını iyi bilmeliyiz. Günümüzde bunu öğrenmek zor değildir. Sosyal medya bu konuda biçilmiş kaftandır. Aradığımız işçinin bize denk gelmesi için ise ne iş yaptığımızı çok iyi anlatmalıyız.

Kişi ne istediğini bilirse yaşam kalitesi de o kadar iyi olur. Sabah istemediğin işe gitmek. Akşam kazandığını beğenmemek. Yaşam kalitemizi düşürür.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.