banner114

Herhangi bir haksızlığa uğrar ve hakkınızı aramak için BİMER ,CİMER ve Kamu Denetçiliğinde aramak isterseniz bu isteğiniz kolay kolay gerçekleşmez.Çünkü  iletişimi zorlaştırmak için bütün engeller sisteme konmuş.İstediğiniz kadar zaman ayırıp sayfalarca şikayetinizi açılan sayfaya yazsanız dahi bu metni adreslerine gönderme aşamasında karşınıza bin bir engelle karşılaşırsınız.Bana şimdiye  kadar  iletişim kuran bir vatandaşı gösteremezsiniz.Diyelim ki şikayetiniz öyle ya da böyle kuruma  ulaştı.Alacağınız cevap yuvarlak sözlerle baştan savılıyor.Çünkü başbakan ve Cumhurbaşkanı adına cevap hazırlayan  danışman veya ilgili kişiler vatandaşın derdine çare bulmak yerine ait olduğu idari birime havale eder..Orası zaten şikayet edilen yer.O da şikayeti sümen altı yapıp işi başından  savar.Şikayetçi vatandaşa da “isteğiniz ilgili kuruma iletilmiştir” diye yazarak konuyu kapatır.

            CİMER veya BİMER ‘e yazacağınız yazılarda sizden öyle ön bilgiler istenir ki zamanınızın çoğunu o sütunları doldurmakla geçirirsiniz.O sütunlarda şikayetçi adı ve soyadı ile TCN yeterli olması gerekirken,kendinizi adeta sorgu melekleri karşısında hissedersiniz.     Annenizin soyadının  1 ve 4.harflerinden tutun da sayfada gösterilen kodlama işaretlerine kadar yazılması istenir.İstenir de öyle eğri büğrü harf ve rakamlar yazılır ki onları doğru okuyup yazmanız mümküm değildir.Çünkü okunmasın diye onları bilerek bu hale getiriyorlar.Böylece şikayeti önlemiş oluyorlar.Zaten bu yolla şikayeti sıradan  vatandaşlarımızın yapması imkansızdır.Sıradan vatandaş kaymakam,vali veya daire başkanlarına da kolay kolay ulaşamaz.Çünkü onlar kendini halktan tecrit etmiş ulaşılamaz kişilerdir.

            Bazı siyasetçi ve vekiller vatandaşa telefon numarasını gösteren kartını verip bu telefonum 24 saat açıktır.Beni her zaman arayabilirsiniz derler.Ama o telefon çoğu zaman kitlenmiştir veya kapalı tutulmaktadır.İstediğiniz kadar arayın bir türlü cevap alamazsınız.

            Geçen ay kamu bankalarından birini haksız uygulaamalarından dolayı ilgili genel müdürü ve BDDK’ya şikayet etmek için CİMER’e yazmak istedim.İnanınız bir türlü yukarıda belirttiğim engellerle karşılaştım. Sonunda yazmaktan vazgeçtim.Bütün hayalim Avrupa devletlerindeki ,vatandaş devlet iletişim  düzeyini memleketimde de görmekti.Ama herhalde bunu görmek de nasip olmayacak.Zira Avrupa ülkelerinde bir bakan,müsteşar veya belediye başkanı ile randevü almak kaydiyle görüşme imkanı sağlayabilirsin.Bu devletin vatandaşına ve insana verdiği değer ile ilgili bir tutumdur.O ülkelerde insanlar arasında eşitlik vardır.Vatandaşın işini görürken haz duyarlar. Bizde angarya olarak kabül edilir.

            Vatandaşın devlet ulaşımı mutlaka sağlanmalı ve müracaatı kolaylaştırılmalıdır.Aksi halde sorunlar devam eder,birikir ve sonu patlamaya varır.Bizim ülkenin vatandaşı dünyanın en iyi hasletlerine sahiptir.Bu insanlara hizmet etmek ibadet sayılır.

                                        ahmetaksoy6161@gmail.com

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.