banner114
banner146
banner122

 İftardan sonra uyku haliniz var ise, halsizlik hissediyorsanız aman dikkat! Özellikle uzun süre açlıktan sonra iftarla beraber halsizlik ve uyku halini çok yoğun hissediyorsanız sizde insülin direnci gelişmiş olabilir. İnsülin direnci ileride size diyabetin kapılarını aralayacak en büyük etmenlerden biri. Bu şikayetlere sahipseniz vakit kaybetmeden doktora gitmenizde fayda var. Bununla beraber yapacağınız yaşam tarzı değişiklikleri kritik rol oynuyor. Eğer fazla kilolu veya obezseniz vücut ağırlığı kaybı için atacağınız adımlar ve alacağınız önlemler oldukça önemli. Özellikle iftar ve sahurda yoğun ve işlenmiş karbonhidrat içeren besinlerden uzak durmak, beyaz ekmek,  gözleme, börek, pilav gibi besinleri mümkün olduğunca tüketmemek gerekir. Bu besinlerin yerine tam tahıllı ekmek, yulaf içeren besinleri tercih edebilirsiniz. Rafine un ile beraber rafine şeker içeren besinlerle de aranıza mesafe koymanız çok doğru bir karar olacaktır. Öğünlerinizde sebze yemeklerine ve salatalara bol bol yer vermelisiniz. İftar sonrası ve sahurda toplam 2-3 porsiyon kadar taze meyve tüketmeniz yeterli olabilir. Ayrıca yağlı tohumlar olarak isimlendirdiğimiz fındık, fıstık, badem, ceviz gibi besinler ara öğünlerimizde ölçülü bir şekilde yer alabilir. Bol su tüketimine özen göstermelisiniz. Yetişkinler için vücut ağırlığı başına 35 ml su tüketilmesi gerekmektedir. Bununla beraber yemek sonrası mümkün olduğunca aktif olup kısa bir yürüyüşe çıkmak çok faydalı olacaktır. Benzer şekilde sahurdan hemen sonra uyumayıp, midemizdeki besinlerin sindirilmesi için biraz fırsat tanımamız gerekir. Yemekten sonra gelen uyku hali ve halsizlikle başa çıkmak için bahsettiğimiz öneriler doğrultusunda ideal vücut ağırlığına ulaşmak, yeterli ve dengeli bir beslenme programı izlemek ve mümkün olduğunca aktif bir hayat tarzı benimsemek son derece önemli. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.