Türkiye'nin zorlu yüksek geçitlerinden biri olan Kop Geçidi, Erzurum ile Bayburt, Trabzon ve Gürbulak Sınır Kapısı'na Doğu Karadeniz bölgesine erişimi sağlıyor. Ancak, kış aylarında yoğun kar yağışı nedeniyle ulaşım büyük zorluklarla karşılaşıyor.
"Doğu Karadeniz'e bağlayan Kop Tüneli'nin 62'lik kısmı kazıldı"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca Erzurum-Bayburt arasında çift tüp şeklinde yapılan Kop Tüneli'nin yüzde 62'lik kısmı kazıldı.
Türkiye'nin yüksek ve zorlu geçitlerinden biri olan, Erzurum ile Bayburt ve Trabzon'un yanı sıra Gürbulak Sınır Kapısı'nı Doğu Karadeniz'e bağlayan Kop Geçidi'nde, kış aylarında çok fazla kar yağması nedeniyle ulaşım güçlükle sağlanıyor.
Yaşanan yol güvenliği sorunlarının önüne geçmek amacıyla inşa edilen ve çift tüp uzunluğu toplam 13 kilometre olan Kop Tüneli, sürücüler ile yolculara daha konforlu ve güvenli ulaşım hizmeti sunacak.
"400 işçinin çalıştığı tünelin 8 bin 100 metresi kazıldı"
Erzurum'un Aşkale ilçesi ile Trabzon arasında bulunan akstaki mevcut yolu 32 kilometre kısaltacak tünelle yol 246 kilometreye düşecek ve böylelikle 50 dakikalık zaman tasarrufu sağlanacak.
Gece gündüz esasıyla 400 işçinin çalıştığı tünelin 8 bin 100 metresi kazıldı.
Karayolları 12. Bölge Müdürü Yüksel Oğuzhan, tünelin Erzurum ve Bayburt sınırında yer aldığını söyledi.
Tüneldeki kazı hakkında bilgi veren Oğuzhan, şöyle konuştu:
"Şu an sol tüpte girişten itibaren 1000 metre kazı destek sağlandı. Sağ tüpte de yine 1000 metre olarak, Erzurum tarafından girişte 1000 metre ilerledik. Bayburt tarafından baktığımız zaman ilerlememiz daha fazla. Yaklaşık 4 bin 500-5 bin metre civarında. Sol tüpte de yaklaşık 1365 metre ilerleme sağlandı. Şu an itibarıyla 8 bin 100 metresinde kazı destek sağlanmış durumda. Geriye 4 bin 900 metrelik kısım kaldı. Bağlantı yolunda 2 bin 950 metrede toprak işleri ve sanat yapılarında çalışmalar devam ediyor."
"Çalışmalar daha hızlı ilerleyecek"
Kazı destek çalışmalarının yüzde 62'lik kısmının tamamlandığını dile getiren Oğuzhan, tünelin bazı kısımlarındaki işlerin bitmesiyle gaz-su sorunlarının en aza ineceğini ve çalışmaların daha hızlı ilerleyeceğini de belirtti.
"9 tünelin toplam uzunluğu 46 kilometre"
Oğuzhan, tünellerin güvenli ve konforlu ulaşımın yanı sıra zaman, kar mücadelesi ve akaryakıttan büyük tasarruf sağladığına işaret ederek, "Bu nedenle bölgemizde yapımına devam ettiğimiz 9 tünel var ve bunların toplam uzunluğu 46 kilometre." bilgisini verdi.
Kaynak: Anadolu Ajansı
Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(9)Bak Hele - Yıllardır bitiremediniz. Ne delinmez dağmış. Kop tan sonra yapımına başlanan diğer tüneller bitti. Bir kop birde Ilgar dağı tüneli bitmedi
61',li - O tünel Bayburt-Erzurum arası..
Atmïş olduğunuz başlık cahilce...
Yorumcu - Ekim 2020'de %58'lik kısmı tamamlandı haberleri çıkmıştı. 3 senede %4 ilerleme gerçekten göz yaşartıcı.
Mustafa K. - Bayburt la Erzurum arasındaki tünel ne ara Trabzon ile Erzurum arasına geçti.
Tornacı - Kopyan daha sonra kazılmaya başlayan Zigana bitti hizmete girdi. Kop hala yerinde sayıyor. Müteahhidini sorgulamalı.
Ahmet - Güzel hizmetler.
Vurdular - Bu tünel neden bu kadar uzadı. Zigana çoktan bitti. Nerdeyse 5 yılı geçti inşaat.
Dadaş Şahab - Özellikle Aşkale dağı kizildağ imanlı dağlarının kışın sürücülerin kabusu olduğundan buralarında kurtarılmasını temenni eriyoruz
Öğretici - Erzurum Bayburt Gümüşhane sonra Trabzon Bilgiyi doğru verin
Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.