banner114

Yatırım Adası yatarsa  Demiryolu da yatar

Proje Artık Yatırım Programına Alınmalı

TRABZON Demiryolu Platformu Sözcüsü ve MMO eski Başkanı Şaban Bülbül, Yatırım Adası ve Demiryolu projesinin birbirine entegre iki proje olduğunu söyleyerek Yatırım Adası Projesine başlanmazsa Demiryolu Projesinin de gecikebileceğini kaydetti. Bülbül, “Yatırım Adasının artık proje aşaması bitmiş ve yatırım programına alınıp başlanması durumuna geçilmiş olması gerekir.

Projenin Önünün Açılması Gerekir

YATIRIM Adası Projesi ve Demiryolu Projesinin önündeki engellerin kaldırılarak bir an önce programa alınması için herkesin üzerine düşeni yapması gerektiğini kaydeden Bülbül, “İstihdam burada kendiliğinden gelecek. 15-20 bin istihdam yaratacak deniliyor ama Yatırım Adasının arkasında oluşacak olan sanayi bölgeleriyle birlikte bu sayı çok daha büyük olacaktır. Projenin önünü açabilirsek Trabzon bir üretim merkezi haline gelecektir.” dedi.  

Trabzon Demiryolu Platformu Sözcüsü ve MMO eski Başkanı Şaban Bülbül, Yatırım Adası ve Demiryolu projesinin birbirine entegre iki proje olduğunu söyleyerek Yatırım Adası projesine başlanmazsa Demiryolu projesinin de gecikebileceğini kaydetti. Bülbül, “Yatırım Adasının artık proje aşaması bitmiş ve yatırım programına alınıp başlanması durumuna geçilmiş olması gerekir. Ama bu yapılırken bunun olmazsa olmaz şartlarından bir tanesi de demiryoludur. Bu bölgenin bir atılım yapması için gerekli olan iki projenin birbirine entegre olup başlaması gerekiyor” dedi.

PROJELER BİR ÜST LİGE ÇIKMA MÜCADELESİDİR

Yatırım Adası ve Demiryolu projelerinin Trabzon’u ileri bir düzeye taşıyacağını söyleyen Bülbül, projelerin 2022 Yatırım Programına alınıp bir an önce başlaması gerektiğini söyleyerek, “Karadeniz Bölgesinin en büyük yatırım projelerinden biri olan Yatırım Adasının artık proje aşaması bitmiş ve yatırım programına alınıp başlanması durumuna geçilmiş olması gerekir. Ama bu yapılırken bunun olmazsa olmaz şartlarından bir tanesi de demiryoludur. Demiryolunun da artık bununla başlaması gerekmektedir. Bu bölgenin bir atılım yapması için gerekli olan iki projenin birbirine entegre olup başlaması gerekiyor. İkisinin de projeleri bitmiş ve 2022 yatırım programına alınarak biran önce başlaması gerekiyor. Trabzon bu iki projeye desteğini daha fazla artırmalı. Yatırım Adası olsun, Demiryolu olsun hem Trabzon için hem bölgemiz için de artık bir üst lige çıkabilme mücadelesidir. Bunun unutturulmaması, gündemde tutulması ve yatırım programına alınması konusunda tüm Trabzon’un ve bölge halkının desteğini bekliyoruz” şeklinde konuştu.

HEM ÜLKEYE HEM BÖLGEYE KATKI SAĞLAYACAK

Bülbül, Yatırım Adası ve Demiryolunun yapılmasıyla birlikte yalnızca Trabzon’un değil Türkiye’nin de önemli kazanımlar elde edeceğini belirterek, “Bugün dünyaya baktığımız zaman üretilecek olan ürünlerin tüketilecek olan yerlere en kısa ve en güvenli yoldan geçmesi gerekiyor. Bunun da demiryoluyla beraber Trabzon üzerinden Avrupa’ya açılması aynı zamanda Arsin’deki Yatırım Adasıyla beraber katma değeri yüksek ürünler üreterek Türkiye’nin gücüne güç katacaktır. Bu iki yatırımı birbirine entegre ettiğimiz zaman hem Türkiye kendi içinde ileri teknoloji gerektiren ürünlerin üretimini artıracak hem de üretim bölgesi olan uzak doğudan Avrupa’ya gidecek olan ürünlerin Trabzon Limanından aktarımı sağlanacaktır. Burada Yatırım Adasının önemi çok büyük. Burada büyük talepler var. Büyük firmalar artık Avrupa’da değil Türkiye’de yatırım yapmak istiyor. Bu yatırım adası konusunda da teknolojik ürünler büyük firmalarının yatırım alanında önünü açacak. Bu firmalar yatırımı yapmadan önce deniz yolu ve demiryolunun bağlı olup olmadığına dikkat ediyorlar. Çünkü ürünün gelişi ve satışı noktasındaki maliyetlerin düşük olmasını isterler. Bundan dolayı kendi pazarı ve kendi oluşumu var. Türkiye’ye bir talep var. Türkiye’nin önemli bir şehri olan Trabzon’un bundan önemli bir biçimde yararlanacağı çok büyük bir yatırım. Hem ülke için hem de bölgemiz için çok önem taşımakta” ifadelerini kullandı.

PROJENİN ÖNÜNÜN AÇILMASI LAZIM

Yatırım Adası Projesi ve Demiryolu Projesinin önündeki engellerin kaldırılarak bir an önce programa alınması için herkesin üzerine düşeni yapması gerektiğini kaydeden Bülbül, “İstihdam burada kendiliğinden gelecek. 15-20 bin istihdam yaratacak deniliyor ama Yatırım Adasının arkasında oluşacak olan sanayi bölgeleriyle birlikte bu sayı çok daha büyük olacaktır. Projenin önünü açabilirsek Trabzon bir üretim merkezi haline gelebilir. Sadece Trabzon değil çevre iller Gümüşhane, Bayburt, Erzincan, Rize ve Giresun’da bu yatırımdan faydalanır. Bölgemizin en büyük sorunu olan işsizlik ve kalifiye eleman sorunu da ortadan kalmış olur. Yatırım Adası ve Demiryolu gerçekleşip de büyük firmalar yatırımlarını yaptıkları zaman istihdam kendiliğinden gelişerek hem bölgede hem de ülkede kalkınmaya sebep olacak. Bunun için biran önce başlanması gerekiyor ve bunun için de bütün adımların atılması gerekiyor. Bunlar karşı duracağımız ve alternatif üreteceğimiz projeler değil. Karşı durulmuş, alternatifleri karşılaştırılmış ve en doğru karar verilmiş ve ona göre projelendirilmiş yatırımlardır demiryolu ve Yatırım Adası. Bunların bir an önce yapılmasını konuşmamız gerekiyor” şeklinde konuştu.

HABER:Fatoş BATMAN

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Trabzon öksüz ve yetim 2 ay önce

Yatırım adası bu gudişle YATACAK. Trabzona söz verilen büyük projelerde tık yok. Yatırım adası, lojistik zaten sürmeneden alınıp iyidereye uçtu, sürmene tersanesi nerde, sürmene deniz üssü diyorlardı kesin o da yok, güney çevre yolu, yeni havalimani, rayli sistem, tren yolu hiçbirinde milim ilerleme yok zaten gerçekten yapmak isteseler çoktan bitmişlerdi.