banner114

Ulaşım master planı bekliyor

Trabzonun çözülmeyi bekleyen ulaşım sorunu Türkiyeyi etkisine alan koronavirüs salgını nedeniyle ulaşım master planının hazırlanmasını ileri bir tarihe erteletti. KTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhammet Vefa Akpınar, Ulaşım master planının şehrin cazibe merkezleri oluşturulmazsa bir işe yaramayacağını söyledi. Dünyayı saran koronavirus salgını nedeniyle Trabzon Büyükşehir Belediyesinin Ulaşım Master Planı çalışmalarını dondurduğunu açıklayan Akpınar, Salgın nedeniyle Ulaşım Master Planı şuan dondurulmuş noktada. Belediyede daha önce master ana planı vardı. Avrupa Birliği Projesi şeklindeydi. Bu projenin sonuçlarını bekliyoruz. Ulaşım Master Planının ana gayesi mevcut ulaşım sistemlerinin doğru çalışıp çalışmadığını tespit etmek. Önce mevcut durumu fizibilite çalışması ile tahlil edilir. Sıkıntılar, problemler ortaya konur. Bunları 25, 50, 75,100 yıllık projeksiyonlar şeklinde ortaya konur. Bu planın en önemli faktörü yolcu talep nedir ve ulaşımda geçen süre ne kadardır. Puanlaması yapılır. Ve yeniden mevcut trafik yol yönleri, şeritleri revize edilebilir. Vatandaş odaklı bir şehir planlamasıdır. Diye konuştu.

BELEDİYELER MASTER PLANINI UYGULAMAYA KOYMAKTA ZORLANIYOR

Üniversitelerin hazırladığı ulaşım master planını birçok belediyenin uygulamaya koymakta zorlandığını dile getiren Akpınar, Örneğin Boztepede yaşayan bir kişi Pelitlideki işine gidiyor. Hangi güzergahtan ne kadar sürede gittiğini araştırıyoruz. Bunun gibi binlerce vatandaşın nereden nereye ne kadar sürede gittiğini inceliyoruz. Türkiyede maalesef yanlış yöntem uygulanıyor. Master planını genellikle üniversiteler yapar. Çoğu belediyede bu raporları uygulamaya koymakta zorlanırlar. Veri sayısı şehrin genellikle nüfusun yüzde 10una tekabül eder. Şehrin nüfusu 400 bin civarında. 6-7 yıl önce 250 bindi. Şehrin nüfusu göçlerle sürekli artıyor. Master planında üniversitede çalışma yapanlar nüfusun 10unu hedeflerler. Bu doğru değil. Trabzonun bir mahallesi diğer mahallesinden çok çok farklı. Ulaşım tercihleri vb. farklılık gösteriyor. Ki verileri aldığınız mevsim şartları da önemli. Yaz ve kış farklılık gösteriyor. Yazın yayla gidenler ile şehre gelen turistlerin de baz alınması gerekir. Bizim tarihi bir konumumuz da var. Master planında şunlar yer almaz.  Bu bir eksikliktir. Şehrin farklı çekim merkezlerinin de olması lazım. Trabzonun sahiline sürekli bir göç var. Bu göçü de durdurmanız mümkün değil. Ancak farklı çekim merkezleri oluşturulursa nüfus yoğunluğunu dağıtmış olursunuz. Şeklinde ifadelere yer verdi.

ZAĞNOS VADİSİ YANLIŞ DİZAYN EDİLDİ

Yeşil alanların önemine dikkat çeken Akpınar, İnsanlara yeşil, doğasıyla farklı çekim merkezleri oluşturmanız gerekir. Zağnos Vadisini demiyorum. Çünkü orası yanlış bir uygulamaydı. Orada hiçbir şey yapılmadan tamamen yeşil alan olarak bırakılsaydı daha iyi olurdu. Epey para harcanmış. Gayret etmişler ancak yanlış bir seçimdi. şeklinde açıkladı. Şehir merkezlerinde farklı çekim merkezleri olmadığı sürece trafik sorununun çözülemeyeceğini ifade eden Akpınar, Batı ülkelerinde olduğu gibi bu tür yerlerde doğayla barışık, insanların ihtiyacını karşılayan meydan çekim merkezlerinin kurulması trafiği önemli ölçüde rahatlatacaktır. Bazıları diyor trafiği şöyle akıtırsan, köprüyü şuradan yaparsan vb. bunlar trafiği rahatlatacak uygulamalar değil. 20 yıl içindeki trafiği çözemez. Trafik yoğunluğunu oluşturan araçlar değil, insanlardır. diye belirtti.

HABER: Rabia MOLLAOĞLU

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.