banner114
banner146

Trabzon Ulaşım Ana Planı Çalıştayı yapıldı

Trabzon’un 2040 yılına kadar trafik akışını belirleyecek olan Ulaşım Ana Planı’nın (TUAP) ilk çalıştayı yapıldı. Proje yapım bedeli Büyükşehir Belediyesinin bütçesinden karşılanıp 5 milyon liraya mal edildiği açıklandı. 2. Çalıştayı eylülde yapılacak Ulaşım Ana Planı’nın ise yüzde 30’u tamamlandı. 

Çalıştaya, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Akçaabat Belediye Başkanı Osman Nuri Ekim, İl Sağlık Müdürü Hakan Usta, MHP İl Başkanı Bekir Sıtkı Tarım, daire başkanları, STK temsilcileri, öğretim üyeleri ve ilgililer katıldı.

“TUAP AKÇAABAT VE ŞEHİR İÇİN ÖNEMLİ”

Akçaabat Belediye Başkanı Osman Nuri Ekim, “Ulaşım Master Planı ilimiz için ve Akçaabat için de çok önemli olan bir çalışma. Özellikle Akçaabat geçişi, yaşadığımız sıkıntılarımız belli. Şehir içindeki otopark ile sıkıntılarımız belli. Şehir içindeki trafik yönlendirmesi ile ilgili sorunlar belli. Bunların önünü açabilecek çalışmanın içindeyiz. İlçemizin de sorunlarını bu planla çözmüş olacağız.” diye konuştu.

“MEYDAN’A OTOPARK YAPARAK MEYDAN’DA TRAFİK OLUŞTURMAK DEMEK”

Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, “Ortak aklı öne çıkararak bir büyük meseleyi değerlendirmek ve çözümler üretmek adına buradayız. Seçim esnasında başkanımızla ilk programımızda ben ismen daha önceki dönemde belediye başkanı olmam nedeniyle Maraş Caddesi, Cumhuriyet Caddesi’nin trafik sorununu konuşmuştum. Başkanımız bu caddelerimizi ismen programına almıştı. Sayfalara bırakmayarak hayata geçirmek adına çözümler üretmek çok çok önemli. Ulaşım planlamasında merkezi kısmın Meydanlar oluşturan kısmın yayalaştırılması adına örneklik teşkil etmesi açısından Maraş caddesinin yayalaştırılması ve Gazipaşa caddesinin kararını veren başkanıma burada çok teşekkür ediyorum.

Biz maalesef hep aracı meydana ulaştırmaya çalıştık. ‘Meydan’da niye otopark yapmıyorsunuz?’ mantığıyla karşılaştık. Meydan’da otopark yapmak demek Meydan’da trafik oluşturmak, araç taşımak demektir. Yayalaştırmayı kolaylaştırmamız gerekir.” dedi.

ZORLUOĞLU ULAŞIM PROJELERİNİ ANLATTI

Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu ise, “En önemli meselelerden biri ulaşım. Tüm anketlerde ilk 3 sorun içinde ulaşım yer alıyor. Büyükşehir olarak öncelikli uğraş alanlarımızdan birini ulaşım oluşturuyor. 2.5 yıldır hakikaten ulaşım alanında çok önemli çalışmalara start verdik. Kanuni Bulvarı, güneyden gelen yolun sahil yoluna bağlanması. Ulaşım hizmet binası… Göreve başladığımızda toplu ulaşım sisteminin tek elden yönetilmesi sistemi yoktu. Böyle bir merkez diğer birçok büyükşehirlerde vardı. Molozda ulaşım alanında çok modern bir bina inşa ettik. Elbette şehrin çok önemli ihtiyacı yeni otoparklar. Otoparklarımızın yapımına süratle devam ediyoruz. Geçtiğimiz yıl 20 bu yıl da 10 otobüs aldık. Eskimiş otobüsleri çekmek suretiyle yeniliyoruz araçlarımızı. Terminal binasında karşılaşılan bir sorun oldu. Bu ay içinde yeni ihale yapacağız. Çok daha modern ve bu şehre yakışır otobüs terminali inşallah kazandıracağız” dedi.

MARAŞ İÇİN STK’LARIN FİKRİ ALINACAK

Zorluoğlu, “Maraş Caddesi için herkesle bir araya gelip istişare ettik. Bilimsel anlamda geçerli veriler var. Kapatılması halinde alternatifler ne olabilir diye gördük. Şehrimiz adına çok ciddi bir sorun oluşturmayacağını tespit ettik. Bu yıl içinde üst yapısı tamamlanması suretiyle 400 metrelik kısmını bütünüyle yayalaştırıyoruz. Acil durumlarda, akşam sabaha kadar belli saatlerde lojistik için yol bırakacağız. Render olarak yeni halini paylaştık. Projesinde de ilgili STK’ların fikirlerini alarak projeye son şeklini vereceğiz. Trabzon’a yakışır bir hale gelmesini sağlayacağız. Cephe sağlıklaştırma çalışması yapmak şekliyle meydana bağlanan 3 caddeyi pırıl pırıl estetik anlamında göze hoş gelen merkezlere dönüştürmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.

GÇY’YE İLK KAZMA VURULACAK

Zorluoğlu, “Trabzon’un ulaşım denince en önemli vizyon projelerinden birisi güney çevre yolu. Esas meseleyi çözecek olan Güney Çevre Yolu’dur. Akçaabat Akçakale’den başlayarak Trabzon Bahçecik’te nihayetlenen birinci etabı ihale edildi, çalışmalar başladı. Dün de ikinci toplantısını yaptık. Projelendirme işini tamamladıktan sonra da ihalesini yapmak suretiyle Güney Çevre Yolu’na kazmayı vurmuş olacağız.” dedi.

ULAŞIM İMARI DA ETKİLEYECEK

Gazi Üniversitesi’nden proje ekibinde yer alan Hülagü Kaplan, “Bölgenin ciddi bir model merkeze ihtiyacı var. Türkiye’nin önemli bir merkezi. Bütün şehirlerimiz yan yana sıralanmış ama bir adım birinin öne geçip model olması gerekiyor. Trabzon bu model olabilir. Ulaşım ana planı ile beraber gelişen mekan belli hususları imarı da değiştirecektir. Her konu imara açılan bir kapı olacaktır. Karadeniz’in dalgaları buradaki dağlara dalgalı vadiler olarak yansımıştır. Trabzon tüm Karadeniz’in bu plan sonrası modeli olacaktır.” açıklamalarında bulundu.


 

“ÇEVRE YOLU DURURKEN NEDEN KANUNİ BULVARI?”

Çalıştay’da katılımcıların çok kavşaklı (800 metrede bir kavşak) sahil yoluna sahip olunduğunu, anket yüzdelerinin ise artırılması gerektiğine vurgu yapıldı. Yıllardır Güney Çevre Yolu beklenirken 2020 yılında yapılan Kanuni Bulvarı Projesi’nin amacını soran ilgili başka bir katılımcı önemli konuya dikkat çekti.’ Güney Çevre Yolu dururken Kanuni Bulvarı neden ortaya konuldu, batıdan gelen yoğun trafikten Kanuni yolu nereden ve nasıl besleniyor?’ sorusuna Başkan Zorluoğlu, “Kanuni bulvarını bir çevre yolu olarak değerlendirmek mümkün değil. İkinci tanjant olarak değerlendirilebilir. Şehrin üst bölümlerine doğu batı istikametinde iyi bir trafik olacağını değerlendirebiliriz. Maçka yoluna bağlayabilirsek diğeri de Değirmendere’ye düzgün bağlarsak bizim ilk etapta buranın sahilin epey yükünü alabileceğini düşünüyoruz. Trafiğin yüzde 65’ini şehir kendi üretiyor. Transit trafik yüzde 35. Tanjant’ta ve sahilde yoğunlaşıyor. Değirmendere’den Beşirli’ye yeni bir aks olacağını düşünüyoruz. Çevre yolunun yerine geçmez” dedi.

Meydan’dan Boztepe’ye çıkışın zor olması, Bedesten Caddesi’nin trafiğe kapatılması ile ilgili, Başkan Zorluoğlu, “Pazarkapı Moloz’da tur otobüsleri için uygun alanlar oluşturuyoruz. Hem doğu ve batıdan gelen dolmuşlar ile dışarında gelen büyük otobüsleri için alan oluşturulacak. Bedesten caddesi ile ilgili olarak altyapısı bitti üst yapıya geçiyoruz. İlk etapta kapatmayı düşünmüyoruz. Belirli saatlerde ihtiyaçları görebilecek 2 karşılıklı cep yaptık. Kaldırımlar epey genişliyor. Yerli yabancı turistlerin rahatlıkla dolaşmasını sağlayacak alan var. Boztepe’ye ulaşım konusunda arkadaşlar çalışıyor. Bazı değişimler olacak. Maraş Caddesi tek başına alınmış bir karar değil. Bazı kavşaklarda bazı geometrik düzenlemeler olabilir. Boztepe’ye ulaşmasını sağlayacak alternatifleri masaya koyacağız” dedi. Ulaşım planının maliyeti ve karşılanması ile ilgili soruya Başkan Zorluoğlu, “Kendisinin plan yapım bedeli 5 milyon lira sözleşme bedeli var. Tamamı Büyükşehir bütçesinden karşılıyoruz.” şeklinde konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.