Ortahisar itiraz etti, Büyükşehir geçirdi!

Ortahisar ilçesi Kemerkaya Mahallesi’nde yapılacak olan 3 tünel projesine yapılan itirazlar Ortahisar Belediye Başkanı A. Metin Genç ve meclis üyeleri...

Ortahisar ilçesi Kemerkaya Mahallesi’nde yapılacak olan 3 tünel projesine yapılan itirazlar Ortahisar Belediye Başkanı A. Metin Genç ve meclis üyelerinin itiraz ve karşı oylarına rağmen oy çokluğuyla reddedildi. Projenin imar planına işlenmesine AK Partili Başkan Genç, üyeler Mustafa Yaylalı ve Şaban Bülbül ile birlikte CHP ve İYİ Parti grupları ret oyu verdi. Başkan Murat Zorluoğlu ise tünel projesine destek verdi.

ŞEHİRCİLİK ADINA KAYGILARIMIZ VE İTİRAZLARIMIZ VAR!

Trabzon’un Kemerkaya Mahallesi’nden girip Çömlekçi Mahallesi’nden çıkacak olan 3. Tünel Projesi yeniden Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisine geldi. Ortahisar İlçesi 2. Etap Merkez Bölgesi 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planını onaylayan Meclisin kararına yapılan itirazda gündeme gelen 3. Tünel Projesi, mecliste tartışmalara neden oldu. Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, yalnızca belediye başkanı olarak değil kent yaşayanı olarak da projeye karşı olduğunu, “Ortahisar Belediye Başkanı sıfatımla, bu şehre gelecek olan bütün yatırımları, bu şehrin evladı olarak büyük bir heyecanla karşılarım. Bu şehrimiz adına önemli bir yatırımdır. Şehrin trafik sorununa, çözüm olması bakımından Karayolları Genel Müdürlüğünce düşünülmüş projedir. Buna bir yatırım olarak, proje olarak itirazımız asla mümkün olmamakla beraber şehircilik adına ciddi kaygılarımız ve itirazlarımız var. Estetik açısından mutlak suretle bir belediyeci olarak, bir kent sakini olarak bile bir estetik açıdan değerlendirme yapılmadığı kanaatiyle itirazlarımızı sunmuştuk. Bu itirazlarımızın değerlendirilmesi noktasında komisyonumuzun yeniden gündeme getirmesi hasebiyle, sormak istiyorum. Kemerkaya Mahallemiz ne oranda etkilenecek? Kaç metreden tünele girilecek? Bunların net olarak ortaya koyulması lazım... Komisyonumuz ara dönemde çalışma yaptı mı? Kaç bina yıkılacak. Net olarak kaç metre gittikten sonra tünele gireceğiz. Çünkü bir mahallemizin çok çok olumsuz etkilendiğini düşünerek itiraz ediyoruz. Bunun alternatif önerisini, sizin hazır bulunduğunuz toplantıda sunmuştum. Çukurçayır'da güzergâhımızın, Değirmendere Vadisinden doğrudan Bostancı ile birleşerek şehrimizin iki ana aksının kavuşmasıyla alternatifleri sunmuştum. Bir taraftan bu alternatifler değerlendiriliyor. Ciddi manada itirazımızı sunmuştuk, aynı gerekçelerle hassasiyetle arkasındayız.” sözleriyle ortaya koydu.

BİNALAR SONRA AÇIKLANACAK

İmar ve Bayındırlık Komisyonundan Hüsnü Akkan karayollarının projeyi meclise gönderdiğinde yıkılacak bina sayılarının netliğe kavuşacağını ifade etti. Akkan, “Bu plan onaylanıp, yürürlüğe girdikten sonra, proje Karayolları tarafından hazırlanıp meclisimiz gönderilecek kamulaştırma planı meclisimizce onaylandıktan sonra binaların tespiti yapılacak. Bu planla hangi binaların yıkılacağını söylememiz söz konusu değil. Kamulaştırma planı onaylanırsa hangi binaların yıkılacağını net olarak söyleyebiliriz.” diye konuştu.

TÜNELDE DAYATMA YAPILIYOR

CHP Grup Başkanvekili Turgay Şahin, projenin dayatma yapılarak geçirilmek istendiğini söyledi. Yatırıma karşı olmadıklarını ancak doğru projenin kent için daha uygun olacağı görüşünü paylaşan Şahin, “Her zaman yatırıma karşı gelmeyelim diyoruz. İtfaiye Kavşağı var. Ben burası yapılırken 6 ay itiraz etmiştim. İnsanların hoşuna gitmedi ve yatırım düşmanı ilan edildik. Ortahisar Belediye Meclisi, Mimarlar Odası, Şehir Plancıları tünele karşı çıkıyor. Neden ısrar ediyorsunuz? Bu yol yapılsın ama öncelikle Değirmendere'den, Deliklitaş'tan yapılan tüneller yapılsın. Sıra bu tünele gelince başka bir güzergâh, başka alternatif düşünülsün. Neden dayatma yapılıyor?” çıkışında bulundu.

HALKA RAĞMEN PROJE YAPILIYOR!

İYİ Parti Grup Başkanvekili Aslan Güner, Başkan Murat Zorluoğlu’nun halka rağmen proje yapmak istediğini öne sürdü. Zorluoğlu’nun sözlerini hatırlatarak eleştiren Güner, “Ben sadece size şunu sormak istiyorum. İlk günden beri halka rağmen hiç bir projenin içinde olmayacağını söylediniz. Bunu da şu ana kadar tuttuğunuzu gözlemledim. Bu projede halka rağmen içinde olmuyor musunuz?” diye sordu.

TÜNELİN REHABİLİTE EDİLMESİ MÜMKÜN DEĞİL

AK Partili Meclis Üyesi İMO eski başkanı Mustafa Yaylalı ise projenin mevcut haline itiraz etti. Yaylalı, “Yol yapmak amaç değildir, araçtır. Medeniyet götürmek için, gittiğimiz yerlerde yollar yapmışız. Bizim yaptığımız yolların hiç bir şekilde başkaca medeniyetleri ve bizim inşa ettiğimiz medeniyetlerin eserlerinin yıkılmasına izin vermemişiz. Bundan sonra da öyle olmalı. Bu tünelin alternatifleri vardır. Rehabilite edilmesi mümkün değildir. Şehrin tam göbeğinde metreler dahi önemlidir. Bu tünelde yapılacak olan 5 - 6 metrelik yarmalar bile şehrin merkezi için çok önemlidir ki burada 25-30 metrelik yarmalar var. Bu proje ileride düşündüğümüz ticari aks ve kültürel aksların bulunduğu yerde yaya ulaşımını ciddi sorunlar getirecektir. Alternatifi varsa plana işlemenin gerekli olduğunu düşünmüyorum.” ifadelerini kullandı.

BİZ HALKA KARŞI OLMADIK!

AK Parti Grup Başkanvekili Erhan Nadir projeye destek verdiklerini ifade ederek, "Bu projenin kesinlikle bu şehre önemli katkılar sağlayacağını düşünüyoruz. Biz halka rağmen hiç bir zaman uygulama içine girmedik! Biz AK Parti iktidarı olarak gücümüzü her zaman halktan almışız. Şehrimize büyük katkı sağlayacağını düşündüğümüz bu projeyi AK Parti Grubu olarak desteklediğimizi ifade etmek istiyorum.” dedi.

ULAŞIM SORUNUNU ÇÖZMEK İSTİYORUZ

Meclis üyelerinin sözlerinin ardından tünelle ilgili Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu da görüşünü belirtti. Zorluoğlu, “Trabzon'umuzun önemli sorunlarından bir tanesi trafik ve ulaşım sorunudur. Yaptığımız tüm anketlerde trafik ve ulaşım meselesi ilk 3 sorun içinde halkımız tarafından ifade edilmekte. Büyükşehir Belediyesi olarak halkımızın sorunlarını çözme iddiasında kurum olarak en önemli sorun olarak görülen alanlara müdahale etmeye özen gösteriyoruz. Bunların başında da ulaşım geliyor. Bu manada Ulaştırma Bakanlığı tarafından şehrimize önemli yatırımlar yapılıyor. Biz büyükşehir olarak son yıllarda kentimize olan turist akınının devam etmesini arzuluyoruz. 2 milyona yakın turist ağırlıyoruz. Bu turist sayısının, çeşitlendirilerek daha da artacağını hesapladığımızda yaz aylarında çok yoğun trafik ve ulaşım meselesiyle karşı karşıya olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Bunlar bize alternatif ulaşım yolları yapmamız gerektiğini gösteriyor. Konuştuğumuz konu meclisimizden kabul görerek geçmiş konudur. İlk kez konuşmuyoruz. Büyükşehir Belediyesi kabul etmiştir.” biçiminde konuştu.

PROJE KENT ULAŞIMINA ÖNEMLİ KATKI YAPACAK

Projenin Trabzon'un ulaşımına önemli katkı yapacağına inandığını söyleyen Zorluoğlu, “Neden inanıyorum. Sadece Çömlekçi'de ki tünel trafiğini çözecek iş olarak bakamayız. Şimdi bizim Sahil yolumuz, Akyazı'dan çıktıktan sonra kesintisiz yol olarak şehrin doğusundan devam edip gitmeli. Hâlbuki beli bir yere kadar geliyor, Moloz ve Çömlekçi bölgesinde tek yola düşüyor. İç yol ile sahil yolu birleşiyor. O bölgede Çömlekçi’nin az daha doğusundan başlayarak tünelin çıkışına kadar bir tek yolumuz var. O bölgede meydana gelen her türlü olağanüstü durumda, bizim orada trafiği açmamızın imkânı yok. Bu proje Akyazı'dan, Değirmendere'ye kadar kesintisiz sahil yolu sağlıyor. Bu iç yol Büyükşehir Belediyesinin yol ağında olarak her türlü toplu ulaşım sistemini kurabileceğimiz aks olarak hizmet verecek. Ulaşım Mastır Planının yarın ihalesini yapıyoruz. Bu yol her türlü toplu ulaşım sistemini kurabileceğimiz bir alternatif olacak.” diye konuştu.

KENT ESTETİĞİNİ BOZMAMAYA GAYRET GÖSTERİYORUZ

Kente, kent estetiğini bozmayan projeler için gayret gösterdiklerini ifade eden Zorluoğlu, “Bu tünel Güney Çevre Yolunun alternatifi değil. Bakanımıza bunan ehemmiyetini ifade ettik. Kent estetiği ve şehircilik ilkeleri anlamında bu projenin çok dikkatli şekilde incelenmesi gerekir. Biz şu anda projeyi incelemiyoruz. İmar planına işlenmesi aşamasındayız. Elbette kent estetiği, bütün imar uygulamalarında her zaman dikkate alması gereken çok önemli bir konudur. Bizde Büyükşehir Belediyesi olarak şehrin estetiğini bozmamaya gayret eden anlayışla çalışıyoruz. Bu yol tamamen hemzemin olarak tünele giriyor. Yükseklik, viyadük benzeri yapılanma olmuyor. Orada oluşacak yarmalar, yükseklikler hesaba katılmalıdır.” şeklinde konuştu.

PROJENİN FAYDASI VE MALİYETİNE BAKTIM

Projenin faydası ve maliyetine baktığını ifade eden Başkan Zorluoğlu, Büyükşehir Belediyesini bütçesinden para çıkmadan yapılacak. Bu projenin Trabzon için elzem projesi olduğunu konuşuyoruz. Bu çalışma bana seçim kampanyasında anlatıldı. Kanuni Bulvarı bu meseleyi çözmüyor. Bizim bir şekilde şehrin merkezindeki bu tıkanmayı ve bir birine alternatif iki yolu oluşturmamız gerekiyor. Bu proje tekrar değerlendirilebilir. Zaten bu proje İmar Planına işlendi diye yarın başlayacak proje değil.” dedi.

AK PARTİLİ MECLİS ÜYELERİ İTİRAZLARIN KABULUNÜ İSTEDİ!

Maddeye yapılan itirazlar, Belediye Meclisinde oy çokluğu ile reddedildi. İtirazın kabul edilerek, tünel projesinin İmar Planına işlenmesini istemeyen isimler arasında AK Parti Ortahisar Belediye Meclis Üyelerinden isimler de yer aldı. Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Mustafa Yaylalı ve Şaban Bülbül AK Parti grubundan itirazların kabulü için ret oyu verirken CHP ve İYİ Parti grupları da ret oyu verdi. Proje oy çokluğuyla imar planına işlendi.

17 Kas 2020 - 17:34 - Trabzon son dakika Haberleri


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.

03

M.Salih Saltoğlu - boş tartışmalara gireceğinize bu yapılacak hizmetin içine hafif raylı sistemin ilave edilebilmesi için projeye dahil olun.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Kasım 17:34
02

Trabzon - Beyler 3.tünel yada kanuni yanlış projelerdi. Doğru olan güney çevre yolu. Siz hala sinekle uğraşıyorsunuz. Yeni ve eski sahil yolu var bunları nasıl canlandırıız diye düşünün. Şehri güneye yayın. Özel sektör bina avm yapsın ama siz denize giderek deprem riskini artıyonız şehri hapsediyorsynuz.şehir hastanesi istisna. Mesela forum Akçaabat olsa... Vesaire

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Kasım 17:34
01

Trabzon - Trabzon da şehir hastanesi gibi güney çevre yolu öncelikli. Depremden tutun birçok alana rahatlık verecek, trafik sorunu için bile şart

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Kasım 17:34