banner114

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Hüseyin Örs, okullarda öğretmen açığı olmasına rağmen binlerce öğretmenin atanamadığına dikkati çekti. Özellikle 2019’da yapılan KPSS sonucu öğretmen adayları arasında denkleştirme yapılmadığından adaletsizlik yaşandığını kaydeden Örs, yeniden atama yapılmasını istedi. 

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Hüseyin Örs, okullarda öğretmen açığı olmasına rağmen birçok öğretmenin atanamadığı kaydederek atama bekleyen öğretmenler için verdikleri Araştırma Önergesini hatırlattı. Milletvekili Örs, “Okullardaki öğretmen açığına rağmen atanamayan öğretmenlerin sayısı gün geçtikçe artmakta ve eğitim sistemimizdeki aksaklıklar eğitimli işsizliğe neden olmaktadır. Eğitim sisteminin öznesi olan öğretmenler atanamayınca başka işlerde çalışmak zorunda kalmaktadırlar. Atanamamış öğretmenlerimizin kesin sayısını ortaya koyan bir veriye ulaşılamaması konuya olan ilgisizliği de gözler önüne sermektedir. Atanma mağduru öğretmenlerimizin verdiği bilgiye göre atanamayan öğretmenlerimizin sayısı yarım milyonun üzerindedir. Eğitim sistemindeki plansızlık bu sayının her yıl daha da yükselmesine neden olmaktadır. Eğitim fakültesinden mezun olan gençlerimiz mesleklerini icra etmek ve yuva kurmak planları yaparken en verimli yıllarımda verimsiz kalmakta, ideallerini rafa kaldırmaktadır.” ifadelerini kullandı.

SIRALAMA AÇISINDAN DENKLİK SAĞLANMADI

Sözleşmeli öğretmenlik sistemini de eleştiren Örs, “Bilindiği üzere öğretmen açığı sözleşmeli öğretmenlik sistemi ile ders ücreti karşılığı sözleşme imzalatılarak giderilmeye çalışılmaktadır. Bu öğretmenler sözleşmeli öğretmenlik sistemiyle aynı işi yaptıkları meslektaşlarından daha az maaşla çalışmakta ve birçok haktan da mağdur kalmaktadır. Yine işsiz kalan öğretmenlerimiz özel öğretim kurumlarında asgari ücretin altında çalışmaya razı olmaktadır. 2003-2019 yılları arasında KPSS’ye giren öğretmen sayısına baktığımızda bugün burada neden ataması yapılmayan öğretmenler sorununu konuştuğumuzu daha iyi anlayabiliriz. Her yıl KPSS sınavına girenlerin küçük bir kısmı atanırken, büyük bir bölümü atanamayan işsiz öğretmenler ordusuna dahil olmuştur. Son 2 yıla baktığımızda 2018 yılında KPSS’ye giren işsiz öğretmen sayısı 276 bin 343, ataması yapılan öğretmen sayısı 20 bin 199, atanma oranı ise yüzde 7.30 olmuştur. 2019’da KPSS’ye giren öğretmen sayısı 359 bin 930 ataması yapılan öğretmen sayısı 39 bin 869. Atanma oranı ise yüzde 11.07’dir. İvedilikle çözüme kavuşturulması gereken bir diğer sorun ise 2019 yılında KPSS’ye giren öğretmenlerimizin mağduriyetleridir. Öğretmen adaylarımızın girmiş olduğu KPSS sınavındaki soru sayısı ile 2017 ve 2018 yıllarındaki soru sayısı farklıdır.  2019 yılındaki sınavdaki soru sayısı fazladır. Öğretmen adayları farklı soru sayısına ve farklı puan hesaplamasına tabii tutulmuştur. Ancak adaylara aynı sınava girmiş gibi sıralama yapılmıştır. Denkleştirme yapılmadığından atamalarda adaletsizlik ortaya çıkmıştır. Bu mağduriyet yeni bir atama daha yapılarak ancak giderilebilir.” değerlendirmelerinde bulundu.

HABER: Songül MAZLUM

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.