banner114

Laboratuarlar sınıfa dönüştürüldü

Eğitim-Sen Trabzon Şube Başkanı Engin Nur, Trabzon’da yeterli derslik ve okul sayısı olmadığı için seyreltilmiş sınıf uygulamasına gidilemediğini söyledi. Başkan Nur, seyreltilmiş sınıf uygulaması yapılsa çok daha fazla öğretmene ihtiyaç duyulacağını ancak mevcut durumda okul ve derslik sayısındaki yetersizlikten dolayı pandemi koşullarına uymayan şekilde eğitime devam edildiğini söyledi. Nur, “Okul Müdürleri okullarındaki kütüphaneleri, laboratuarları, bilgisayar sınıflarını mecburiyetten hep sınıfa çevirmişler. Yani okullarımızda eğitim-öğretimin pedagojik niteliği de ortadan kalktı. Kütüphanesi olmayan, laboratuarı olmayan bir eğitim kurumu olabilir mi. Hatta birçok okulun anasınıfı kapatıldı” dedi.

SEYRELTİLMİŞ SINIF YAPILMALIYDI

Bilim Kurulunun önerdiği seyreltilmiş sınıf uygulamasına geçilememesinde derslik ve okul sayısındaki yetersizliğin sebep olduğunu söyleyen Nur,Okullarımızda seyreltilmiş sınıf uygulaması, bilim kurulunun belirlediği 15 kişi sınıflarda bulunacak ölçüsü kayboldu.  Trabzon’da sınıflarda ortalama 30 kişi bulunuyor. Bilim Kurulunun belirlediği sayının iki katı. Bütün okullarımızda öğrenci yığılması ver ve sınıflar çok kalabalık. Pandemi koşullarına aykırı ve öğrenci ve öğretmenlerimiz risk altında olduğu bir durumda eğitim-öğretime devam ediyoruz. Öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve velilerimizle birlikte bu durumdan çok huzursuzuz” şeklinde konuştu.

 İMAMHATİP LİSELERİ VE ORTAOKULLARI BİRLEŞTİRİLEBİLİR

Nur, sınıflardaki mevcudu azaltabilmek için mevcudu diğer okullara oranla daha az olan imam hatip lise ve ortaokullarının birleştirilerek boş olan okulların eğitime açıklamasını Trabzon Valiliğiyle görüştüğünü belirtip,Şuan öğretmen ihtiyacı 107 bin. Fakat seyreltilmiş sınıf uygulaması yağılsa en az 150 bin öğretmene ihtiyaç duyulacak. Öğretmen var. Atanmayı bekleyen öğretmen sayısı oldukça çok. Yalnız derslik yok. Milli Eğitim Bakanlığı derslik yapmamış. Sınıflarımızın sayısı yetersiz. Okul Müdürleri okullarındaki kütüphaneleri, laboratuarları, bilgisayar sınıflarını hep sınıfa çevirmişler. Yani okullarımızda eğitim-öğretimin pedagojik niteliği de ortadan kalktı. Düz öğretim kurumuna döndü okullar. Kütüphanesi olmayan, laboratuarı olmayan bir eğitim kurumu olabilir mi. Okul idarecileri bunu mecburen yapıyorlar. Hatta birçok okulun anasınıfı kapatıldı. Dolayısıyla bu durumdan okullarımızdaki yöneticilerimiz de çok rahatsız. Çok sayıda dersliğe bütün okullarda ihtiyacımız var. Bir an önce yeni okullar yapılarak yeni derslikler ortaya çıkarılması gerekir. Bazı okullarımızda özellikle imam hatip ortaokulları ve liselerinde sınıflarımızın mevcudu düşük. Bu imam hatip liseleri ve ortaokulları birleştirilerek oradan çıkan yeni okullar da akademik lise, ortaokul veya ilkokula dönüştürülebilir. Böylelikle derslik ihtiyacı karşılanabilir. Bu konuyu daha önce Trabzon Valiliği ile görüştüm. Trabzon Valiliği bu konuyu ilimiz açısından değerlendireceğini söyledi” dedi.

ATAMALAR YETERSİZ

Milli Eğitim Bakanlığının yapacağı 15 bin atamanın Mevcut durumu hakkında da bilgi veren Nur 15 bin atamanın oldukça yetersiz olduğunu söyleyerek, “Şuan 15 bin atama Mili Eğitim Bakanlığının atama planlaması içerisinde yok. Cumhurbaşkanı bundan söz etti ama henüz MEB’in bu yıl içinde yapacağı atamalar planın içinde yok. Eğer atama olursa sene sonunda olacak. Bu atama hiçbir şekilde yereli değil. Şuan MEB’in açıkladığı kadarıyla 107 bin öğretmen atamasına ihtiyacı var. 107 bin ihtiyaca rağmen 20 bin öğretmen ataması yapıldı. 87 bin kişilik ihtiyaç kaldı. Varsayalım ki 15 bin kişi atandı. Bu da ihtiyacın çok az bir kısmını karşılar. Dolayısıyla öğretmenlik mesleğini hak eden öğretmenlerimiz bekliyorlar. 600-700 bin civarında öğretmen ataması bekleyen öğretmenler var. Mili Eğitim Bakanlığının 107 bin öğretmen ihtiyacı var ama hala 20 bin öğretmen atanıyor. Biz Eğitim-Sen olarak en az 100 bin öğretmenin atanmasını istiyoruz bu yıl” ifadelerini kullandı.

HABER:Fatoş BATMAN

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.