banner114

İhracatçıların  yeni sorunlarını  konuştu

 İYİ PARTİ Trabzon Milletvekili Hüseyin Örs, TBMM Plan Bütçe Komisyonunda Ticaret Bakanlığı Bütçesi görüşmelerinde Trabzon Limanı ve Soçi Limanı arasında tarifeli yük ve yolcu taşımacılığının yeniden başlanması için adımlar atılmasını istedi.

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Hüseyin Örs, TBMM Plan Bütçe Komisyonunda Ticaret Bakanlığı Bütçesi görüşmelerinde Trabzon Limanı ve Soçi Limanı arasında tarifeli yük ve yolcu taşımacılığının yeniden başlanması için adımlar atılmasını ve Muratlı Sınır Kapısının, Sarp Sınır Kapısının yükünü hafifletmek için açılması gerektiğini söyledi. Örs, gerekli adımların atılması için Ticaret Bakanından destek istedi.

BÖLGE İHRACATI VE TURİZMİNE CİDDİ KATKI SAĞLAYACAK

2010 yılında bitirilen Soçi seferlerinin yeniden başlaması için gerekli adımların atılmasını isteyen Örs, “Trabzon Limanı ile Rusya Federasyonu Soçi Bölgesindeki Adler Limanı arasında tarifeli yük ve yolcu gemilerinin çalışmasına ilişkin bir hususu iletmek istiyorum. Malumunuz olduğu üzere Sovyetler Birliğinin dağılması sonrası 90’lı yılardan 2010 yılına kadar yaklaşık 20 yıl kesintisiz bir şekilde Trabzon Limanı ile Soçi Limanı arasında tarifeli yük ve yolcu gemileri çalışmaktaydı. Bu durum Trabzon ve bölge ileri ihracatına çok büyük katkılar sağlamıştır. Ancak Rusya Federasyonu Soçi olimpiyatlarının düzenleneceği gerekçesiyle 2010 yılında Trabzon’dan giden tarifeli gemi seferlerine Soçi Limanını kapatmış ve bu liamana yakın diğer limanlara da yeni sefreler düzenlenmesine müsaade etmemişti. Konu ile ilgili olarak biz Trabzon’da bir takım girişimlerde bulundu. Rusya Federasyonu’nun bölge yetkilileri ile görüştük. Ama onlardan bugüne kadar bir sonuç alamadık. Ülke ve bölge ihracatımız ile bölge turizmine yapacağı katkı dikkate alınarak konunun üst makamlar nezdinde görüşmeler ile neticelendirilmesi gerekir diye düşünüyorum. Trabzon Limanından Rusya Federasyonu’nun bölgemize en yakın bölgesindeki en uygun liman olan Adler limanına tarifeli yük ve yolcu gemilerinin yeniden seferlerin başlaması bölge ihracatına büyük katkı sağlayacaktır. Bu konuda Ticaret Bakanlığımızın Rusya yetkilileriyle görüşmelerde bulunmasını ve bu sorunun ivedilikle çözülmesini talep ediyoruz. Bu konuda top sizde Sayın Bakanım” diyerek Ticaret Bakanından destek istedi.

MURATLI SINIR KAPISI AÇILMALI

Sarp Sınır Kapısında oluşan uzun tır kuyruklarının oluşmasının önüne geçilmesi için Muratlı Sınır Kapısının açılması gerektiğini dile getiren Örs, “Sarp Sınır Kapısında yaşanan yoğunluk ve Muratlı Sınır Kapısının kapanması üzerine konuşmak istiyorum. Bu kapı Bağımsız Devletler Topluluğu, Kafkasya ve Orta Asya’ya açılan kapımız. Sarp Sınır Kapısının yoğunluğu her geçen gün daha da yoğun, uzun araç kuyrukları uzanıyor. Zaman zaman Hopa’dan Sarp’a kadar kilometrelerce tır kuyrukları oluşmakta. Tırlarımız 4-5 gün kuyrukta beklemekte. Hem ihracatçılarımız hem nakliyecilerimiz büyük bir mağduriyet yaşamaktadır. Ben birkaç kez o bölgede bekleyen tırlardaki şoför arkadaşlarımızı ziyaret etti. Onların da çok sorunları var. Ben Muratlı Sınır Kapısına dikkat çekmek istiyorum. Muratlı Sınır Kapısı Gürcistan tarafındaki yol güzergahı tamamen şehir dışından geçtiği için daha seri bir şekilde işlemiş olacak. Bu kapıdan da sadece yük taşıtları giriş çıkış yapacağı için Sarp Sınır Kapısının yoğunluğu da azalmış olacaktır. Bu nedenle Orta Asya Bölgesine ve Türk Cumhuriyetlerine yapılan ihracatımızın gelişmesine büyük katkı sağlayacak ve 31 Ağustos 2013 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile gümrük müdürlüğü kurulan Muratlı Sınır Kapısının iki ülke tarafında karşılıklı olarak faaliyete geçmesinin sağlanması gerekir diye düşünüyorum. Unutmayalım ki Muratlı Sınır Kapısının açılması ile Sarp Sınır Kapısında oluşan tır kuyruğu sorunu kısmen değil tamamına yakın bir şekilde çözülmüş olacaktır. Bunun için Muratlı Sınır Kapısının açılması hususunu bir kez daha dile getiriyorum” dedi.

KAZAKİSTAN SORUNUNU ANLATTI

Öte yandan uluslar arası Nakliyecilerden gelen sorunları anlatan Örs, “Bölgemizdeki uluslar arası nakliyecilerle görüştüm. Onların da sizlere iletmemi istediği sorunlar var. Bu nakliyecilerimiz Kazakistan’ın sadece Türk plakalara uyguladığı güzergah şartlı transit belge yaptırımı sebebiyle Özbekistan-Kırgızistan-Tacikistan’a Türk plakalı araçlarla taşıma yapamadıklarını ifade ettiler. Bu arkadaşlarımızın bu problemini sizlere söylemek istiyorum. Binlerce Nakliyeci ve şoförlerimizin bu durumdan muzdarip olduğunu gördüm. Bu sorunun çözümü noktasında talepleri var. Bu arkadaşlarımızın mağduriyetlerini gidermek için bir an önce Dışişleri Bakanlığına nezdinde girişimlerde bulunulursa iyi olur diye düşünüyorum” Kazakistan’ın Türk tırlarına yaptığı uygulama için harekete geçilmesi çağrısında bulundu.

Anahtar Kelimeler:
HüseyinörsIyiparti
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.