banner114
banner146

Hizmette heyecan da aşk da bitmez

Araklı Belediye Başkanı Çebi, 3.kez devralarak sürdürdüğü belediye başkanlığı görevinde başarılarıyla dikkat çekiyor. 2009 yılında ilk kez seçildiği dönemden bugüne kadar ilçede hayata geçirdiği projelerle sadece Araklı’nın çehresini değiştirmekle kalmamış, gelecek adına oldukça önemli hizmetlere imza atma başarısını göstermeye devam ediyor. Çebi ile çehresi değişen Araklı’yı, hayata geçirilen projeleri, gelecek adına düşünülen planları konuştuk. İşte Çebi’nin ağzından hizmette geçen 2.dönem ve devam eden 3.dönem çalışmaları…

“Yol medeniyettir dedik ve ilçemizde ulaşım ve çevre düzenleme hamlesi başlattık. İlçe merkezinde bulunan kirli görüntüyü ortadan kaldırdık.”

Araklı için en önemli projelerden biri

Araklı için önemli projelerden bir tanesi olan Salmankaş çift tüp tünellerini Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayip Erdoğan’ın destekleriyle faaliyete geçirdik. Bu mevki Araklıyı güneye açacak ve ticari akışı sağlayacak önemli bir konuma sahiptir. Güzergahta bulunan bölgede duble yol çalışması yapılmıştır. Şimdiki amacımız Araklı-Dağbaşı Bayburt güzergâhında ki geri kalan 44km yolunun yapılmasını sağlamaktır. Gerekli mercilerle bu hususta görüşmelerimiz devam ediyor.

Sanayi sitemiz göz kamaştırıyor

İlçemizde sanayi sitesi bulunmuyordu. Daire altlarında bulunan sanayi esnafı çevreye ve vatandaşlarımıza rahatsızlık veriyordu. Bunun için çalışma başlattık ve 65 dönümlük arazi üzerine 216 dükkânlı sanayi sitesi inşa ettik. Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayyip Erdoğan telekonferans sistemiyle sanayi sitemizin açılışını gerçekleştirdi. Şuan hak sahipleri dükkânlarını aldı.

Sanayi esnafımız yeni yerlerinde çalışmaya başladı. Ayrıca sanayi sitemizin yolunu oldukça güzel bir şekilde yaptık. Sanayi esnafımız bizlerden köprü talebinde bulundu ve bu taleplerini de geri çevirmedik. Sanayi sitemizin karşısına köprü yapımına kısa bir zaman içerisinde başlanacak.

Yeni Hükümet Konağı ve Belediye Hizmet Binasının Yapımına Başladı

Akabinde Yeni Hükümet Konağı ve Belediye Hizmet Binası projemiz için çalışmalar başlatmıştık. Bu çalışmalar olumlu sonuç verdi ve projenin yapımına başlandı. İçişleri Bakanımız Sn. Süleyman Soylu’nun sayesinde bu büyük projemizi hayata geçiriyoruz.

Projenin yapımının tamamlanmasıyla birlikte eski binaların olduğu alanları kent meydanı projesiyle değerlendireceğiz. Hem yeni bir hizmet binası hem de Araklı’nın nefes almasını sağlayacak bir alan kazanacağız. Ayrıca Hükümet Konağı ve Belediye binalarının aynı çatıda toplanmasıyla vatandaşlarımız daha hızlı hizmet alabilecekler. Şuanda fore kazıkları çakılmaya başlandı. İçişleri Bakanımız Sn. Süleyman Soylu’ya ve emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Bu büyük proje ilçemize hayırlı olsun.

Islah çalışmaları tamamlandı

Karadere Vadisi dediğimiz bölgede 1. ve 2. etap ıslah çalışmaları başlatmıştık ve bu vadi üzerindeki çalışmalar sona erdi.

Çocuk parklarına önem verdik

Halkımızın sosyal yaşamını daha konforlu hale getirmek için ciddi çaba harcıyoruz. İlçemizin her köşesine çocuk oyun parkı yaptık. Çocuklarımız daha güzel oyun alanlarında gönüllerince vakit geçirebiliyor. Çocuk oyun parklarının yanı sıra ilçemizin ana mobilyası sayılan oturma banklarımızı yeniledik.

Turizm diyarı Araklı

İlçemizin en önemli turistik değeri olan ‘Pazarcık Turizm Merkezi’ ni her şeyiyle yenileyerek, ilçemizin simgesi ve gurur abidesi haline getirdik. Şelalesiyle, sosyal alanlarıyla, yeşil alanlarıyla, sit alanlarıyla ilçemizin gözde turizm alanlarından biridir.

Tarihi değerlerimize sahip çıkıp tarihi camilerimizi restore ettiriyoruz. Ayrıca doğa harikası olan ilçemizde turizm adına birçok doğal yerler bulunmaktadır. Bunlardan bahsedecek olursak Trabzon Uzungöl ayarında Pazarcık Yaylamız mevcuttur. Bunun yanı sıra Yeşilyurt Yılantaş yaylası, şifalı mahura suyu, Turnalı (os) Şelalesi, Asmasu Şelalesi, tarihi köprüler ve hanlar bulunmaktadır. Turizm Bakanlığınca turizm mevki olarak onaylanmıştır.

Yeni spor kompleksi hayırlı olsun.

Gençlerimizi ve sporu da unutmadık. Tüm branşlarda spora ve sporcuya destek olduk, şampiyonlar yetiştirdik.

Afetten yıkılan ilçe stadyumumuzun yerine yeni bir spor kompleksi kazandırıyoruz. Afetten dolayı yıkılan stadyumumuzun yerine Spor Kompleksi inşa edeceğiz. Çok daha güzel ve kapsamlı bir projeyi hayata geçiriyoruz. Ayrıca Gençlik Merkezi etrafında bulunan 4 dönümlük arazide çeşitli sportif tesisler yapılacak. İlçemize hayırlı olsun.

TOKİ ile ilçemize çok şey kattık

192 adet TOKİ konutlarını ilçemize kazandırdık. Vatandaşlarımızı ev sahibi yaptık.

Yoğun talep üzerine ikinci etap TOKİ konutları için çalışmalara başladık. Çalışmalar olumlu sonuç verdi ve ikinci etap için temeller atılıp yapımına başlanıp yine hak sahiplerine 283 adet konut teslim edildi. Şimdi III. Etap projemizi gerçekleştireceğiz. Proje onaylandı ve ihalesi yapıldı. 278 konut inşa edilecek.

Bunun yanı sıra Afetzedelerimiz için çalışmalar yaptık. 12 dönümlük araziye 120 konutu hayata geçirdik. Vatandaşlarımızın mağduriyetini ortadan kaldırıyoruz.

Doğalgaz projesinin %65’i tamamlandı

O dönemki Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sn. Berat Albayrak’ın girişimleri sonucu ilçemize doğalgaz kazandırdık. Şuan ilçe merkezimizin birçok kesiminde insanlar doğalgazdan faydalanabiliyor.

Yeni SGK binamızı Araklı’da kale caddesinde faaliyete geçirdik. Buradan Sürmene, Köprübaşı, Arsin ilçeleri faydalanıyor. Bu da ilçemizde ekonomiyi canlandıracaktır.

İlçemize modern balıkhane binaları kazandırdık.

Sahilimizi çok daha güzel bir hale getirdik

Sahil Projesini 4 etaba böldük. 3 etabını bitirdik. 4. Etap için çalışmalarımız devam ediyor. Burada 5.000 araçlık ücretsiz otopark ve yeni bir sosyal tesis inşa ettik. Kalecik mahallemizde bulunan tarihi kaleyi İçişleri Bakanımız Sn. Süleyman Soylu’nun girişimleri sonucunda restore ederek buraya oldukça güzel bir turizm tesisi kazandırdık. Denize sıfır, insanlar burada yemek yiyip çayını içebiliyor. Açılışını da bizzat Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayyip Erdoğan gerçekleştirdi.

Sahilimizde bulunan Fatih Sultan Mehmet parkında şehitler anıtı inşa ettik. 15 Temmuz, asker ve polis ve Çamlıktepe şehitlerimizin isimlerinin yer aldığı son derece anlamlı bir şehitler anıtı inşasını tamamladık. Sahilimize gerçekten çok yakıştı. Bu vesileyle tüm şehitlerimize Allah’tan rahmet, gazilerimize hayırlı ve sağlıklı ömürler diliyorum.

Halk plajları hizmete açılacak

Yine sahil kesiminde halk plajı çalışmalarımız var. Sahilde 3 adet plaj alanı olacak ve 1’si sadece bayanlara özel hizmet verecek. Bu mevkilerde vatandaşlarımız ücretsiz olarak denizden faydalanacak.

Konaklama sorununu ortadan kaldırdık

Bunun haricinde ilçemizde konaklama sıkıntısını giderecek atılımlarda bulunduk. Yeni oteller kazandırarak konaklama sorununu ortadan kaldırdık. İlçemize 4 yıldızlı ve 3 yıldızlı otel kazandırdık. Yine Pazarcık Turizm merkezimizde ve ilçe merkezinde otel çalışmaları devam ediyor.

Eğitime önem veriyoruz

Sosyal belediyecilik anlayışı ile ilçemizde çocuk parkları, bisiklet yolları, koşu yolları vb. alanlar inşa ediyoruz.

Eğitime her zaman destek veriyoruz. Bu kapsamda ilçemizde birçok eğitim kurumu kazandırdık. Gençlerimizin ve çocuklarımızın daha verimli ortamlarda eğitim görebilmesi amacıyla son sistem binalar inşa edilmesini sağladık. Bunun yanı sıra ilçemize yüksekokul kazandırarak ilçe içerisindeki eğitim seviyesini yükseltip aynı zamanda ticari işleyici kuvvetlendirdik.

3 adet bayanlar sosyal tesisi inşa ettik

İlçemizde bayanların dışarı çıkıp alışverişlerini yaptıkları sırada dinlenip oturabileceği, namaz kılabileceği veya günlük ihtiyaçlarını giderebileceği bir yer yoktu. Bizde bunu göz önüne alarak bayanlarımızın rahat nefes almasını sağlayacak Bayanlar Tesisini inşat ettik. Şuanda ilçemizde 3 adet Bayanlar Sosyal Tesisi bulunmaktadır. Bu proje diğer kesimlere örnek olmuştur.

Vatandaşlarımızla her zaman iç içeyiz

Sosyal anlamda vatandaşlarımızla her zaman iç içeyiz. Belediye kapılarımız vatandaşlarımıza sonuna kadar açıktır. Ayrıca vatandaşlarımızın hastalıkta, sağlıkta, düğününde ve mutlu günlerinde her zaman yanlarındayız. Gençlerimizin ve çocuklarımıza her daim destek oluyoruz. Geleceğimizin teminatı olan gençlerimizin sportif ve sosyal anlamda iyi yerlere kazandırılması adına çalışmalar yürütüp gençlerimizi kötü alışkanlıklardan uzak tutuyoruz.

Gönül belediyeciliği yapmanın gayreti içindeyiz

1994 yılını belediyecilik hizmetleri anlamında adeta bir milat haline getiren ve o günden bu yana eylemleri ve söylemleriyle belediyeciliğin ufkunu açan bizlere örnek olan Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın ifade ettiği gibi gönül belediyeciliği yapmanın gayreti içindeyiz. Araklı Belediye Başkanı olarak Cumhurbaşkanımızın İstanbul’da örneğini sergilediği ve büyük bir başarı hikayesi yazdığı gönül belediyeciliğini halkımızla yaşadık ve yaşamaya devam ediyoruz. Bu güvene layık olmaya devam edeceğiz.

Emeği geçenlere teşekkür ediyorum

Bu bağlamda başta Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayyip Erdoğan’a, hükümetimize, Ak Partimize, İçişleri Bakanımız Sn. Süleyman Soylu’ya, Hazine ve Maliye Bakanımız Sn. Berat Albayrak’a, TOKİ Başkanımız Sn. Ömer Bulut’a, Trabzon Milletvekillerimiz Sn. Muhammet Balta’ya, Sn. Adnan Günnar’a, Sn. Av. Salih Cora’ya, Sn. Bahar Ayvazoğlu’na, Trabzon Valimiz Sn. İsmail Ustaoğlu’na, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanımız Sn. Murat Zorluoğlu’na, Ak Parti Trabzon İl Başkanımız Sn. Haydar Revi’ye, Ak Parti İlçe Başkanımız Sn. Şaban Bıyık’a, Kaymakamımız Sn. Mehmet Nuri Çetin’e, meclis üyelerimize, belediye personelimize, muhtarlarımıza ve emeği geçenlere teşekkür ediyorum.