banner114

Fındıkta rekor ihracat hedefleniyor

Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KFMİB) Yönetim Kurulu Başkanı İlyas Edip Sevinç, 2019-2020 fındık ihracat sezonunda tonaj açısından 330-340 bin ton fındık satışına doğru gidildiğini, bunun da rekor olacağını bildirdi. Sevinç, 1 Eylül'de başlayan 2019-2020 sezonunun 8 ayında, Türkiye'nin 277 bin 281 ton fındık ihraç ederek 1 milyar 844 milyon 289 bin dolar gelir sağladığını söyledi.

CUMHURİYET TARİHİNİN İHRACAT REKORU

Geçen sezonun aynı döneminde 210 bin 600 ton fındık satışına karşılık 1 milyar 222 milyon doları aşkın kazanç sağlandığını ifade eden Sevinç, buna göre hem gelir hem de miktarda artış olduğunu aktardı. Sevinç, gelinen durumun Türkiye açısından sevindirici olduğunu dile getirerek, bu sezon gelir bakımından 2,5 milyar doları hedeflediklerini bildirdi. Tonaj açısından 330-340 bin ton fındık satışına doğru gittiklerine dikkati çeken Sevinç, "Bu, cumhuriyet tarihinin ihracat rekoru olur. Daha önceki sezonlarda 300 bin ve bu rakamın biraz üzerindeydi. Bu sezon ise en yüksek rakama ulaşılacak gibi görünüyor." dedi. Sevinç, 2019-2020 döneminde yakalanan ihracat rakamının Türkiye ekonomisi ve fındığı açısından sevindirici olduğunu vurguladı. Tonajda yakalanan başarının Türk fındığı açısından yüksek rekoltenin artık bir sorun teşkil etmediğinin göstergesi olduğunu belirten Sevinç, şöyle konuştu: "İhracat miktarı iç fındık olarak 330-340 bin tona doğru gidiyor. Bu da 660-680 bin ton kabuklu fındık etmekte. Yakalanan başarı rekolteye, ürüne bağlı. Yeterli fındık varsa yeterli iş de vardır. Rekolteye göre bağlantılar ve alımlar yapıldı. Şu anda da satış iyiye doğru gidiyor. Yüksek rekolte sorun olmaktan çıktı." Sevinç, dış satımda ürün kalitesi ve verimin önemine işaret ederek, fındık üreticilerinden zirai mücadeleye önem vermelerini istedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.