banner114

Dolmuşta 12+1’ciler Kazandı

Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta, dolmuş araçlarının yenilenmesi sürecinde tartışma yaratan 17+1 sisteminden vazgeçildiği ve şoför esnafının istediği şekilde 12+1 sistem olacağını ve dolayısıyla kartlı sistemden de vazgeçildiğini açıkladı.

Dolmuş dönüşümüyle ilgili alınan kararlarınyakın zamanda kamuoyuna duyurulacağını söyleyen Usta, “Başkan Murat Zorluoğlu ile beraber açıklama yapacağız. İki seçenek var masada, ancak birinci seçenek yani 12+1 sistemi daha ağırlıklı gözüküyor. Öte yandan kartlı sistemden de vazgeçildi. Kartlı sistemin vergi yükü çok ağır bu yüzden 17+1 sistemine giremiyoruz. Kartlı sistem olması için en az 17+1 sistemin olması lazım. 17+1’in üzerinde yüzde 1 gelir vergisi var onun altında yüzde 20 gelir vergisi olduğu için kartlı sisteme giremiyoruz. Esnafın istediği olmuş oluyor.” şeklinde açıklama yaptı.

BAKAN VARANK’IN TEKLİFİ HİBRİT ARAÇLAR SEÇENEKLER ARASINDA YOK

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın Trabzon’da dolmuş araçların yenilenmesiyle ilgili yaptığı hibrit ve elektrikli araç teklifini değerlendiren Usta, “Bu hafta içerisinde belli olacak. Bazı ayrıntılar var. Onları görüşüyoruz. Hibrit ve elektrikli araç olayı maliyetli olduğu için şuan esnaf onu kaldıracak güçte değil. Yaklaşık 600-700 milyarlık maliyeti gerektiren bir araca girme şansımız yok. Ekonomik olarak zor durumdan geçiriyoruz. Bu ekonomik krizde mümkün değil.” diye konuştu.

DURAK VE GÜZERGAH ÇALIŞMALARI HENÜZ YOK

Trabzon kamuoyunun üzerinde durduğu bir diğer önemli konu Meydan çevresindeki dolmuş durak ve güzergâhlarında her hangi bir değişikliğe gidilip gidilmeyeceği konusuna açıklık getiren Usta, “Bazı dolmuş hatların uzatılmasıyla ilgili çalışmamız var. Bunlar üzerinde çalışıyoruz. Dolmuşlar mevcut yerlerinde devam edecek. Dolmuşları yenileyelim, bu güzergâh ve duraklarla ilgili çalışmamız olacak. Şehrin doğu tarafından gelen dolmuşların depolama alanı, batı tarafından gelen depolama alanı şeklinde yapıp meydan bölgesinden yolcularını alıp devam edecek şeklinde bir çalışma yapacağız.” şeklinde belirtti.

HABER: Rabia MOLLAOĞLU

Anahtar Kelimeler:
Ömer Hakan Usta
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
İhsan Erdem 1 ay önce

Helal olsun. Şoförler kazandı.Olan yine biz yolculara oldu. Asgari ücretten vergi alınan bir ülkede plaka değerleri 500.000 TL ila 1.500.000 TL olan dolmuslarin ödediği vergi miktarları da açıklansın bakalım. Şoförler nekazanoyorlar devlete ne ödüyorlar. Kartlı sistem medeniyetin gereğidir.Biyiksehirlerde kartlı sistem ve havuz sistemi uygulanıyor. Modern kent anlayışı, çağın yenilikleri, teknolojik yeniliklerifen faydalanmak varken, 40 ila 50 yıl öncesinin uygulamalarını devam ettirmenin mantıklı bir izahı olamaz.Mefrniyetin nimetlerinden faydalanmak akıllıca bir iş olacaktır. Bu veya ikibin kişilik dolmuş esnafı, 300.000 kişilik Trabzon insanına eziyet etmeye devam edecek demekk ki. Bu halkı hiçe sayanlar bir gün elbette bunun bedelini ödeyeceklerdir.Trabzon'a yazık olur, bunu Trabzon halkına layık göremezsiniz.

Avatar
Pelin 1 ay önce

Yazık bu şehir bir adım ilerlemiyor ,büyükşehir sadece tabelalar da ...Hiç mi insanlara değer veren yok koyun gibi guduluyoruz ne yazikki

Avatar
Oflu 1 ay önce

Benim bildiğim esnaflık kamu görevidir. Dolmuşlar da esnaf olduğuna göre dolmuş şoförleri de kamu görevini yerine getiriyor. Kamuda halka hizmet anlayışı vardır. Trabzonda dolmuşçulara hizmet anlayışı vardır. İstedikleri gibi hareket ediyor denetim yok denetleme yapanda dolmuşçulardan farkı yok. Şikayet ediyoruz değişen bişey yok. Dolmuşçular bazı duraklarda yolcu sayısına göre hareket ediyor, yolcu fazla ise çıkıyor yoksa durakta bekliyor. Çocuklarını verdikleri okulda öğrenci sayısına göre okula giden öğretmenler, , hasta sayısına göre hastaneye giden doktorlar hakkında ne düşünürler acaba.. ?? Yaptıklarının bundan hiç farkı yok. Kendi aralarındaki telefon görüşmelerinde hiç dikkat edilmiyorlar. Araba boş ise yolda trafiği aksatacak şekilde yavaş gidiyorlar(özellikle Bahçecik). Duraklar belirlenmeli. Yolcunun indirilip bildirilmesi kesinlikle belirten duraklar dışında olmaması lazım. Vs. Vs. Gibi hangi sorunlar konuşuldu hangi sorunlara çözüm bulundu. Trabzonun can damarlarından biri olan dolmuş meselesinde karar alırken neden halkın istekleri sorulmuyor. Karar komisyonunda hakl adına kimler çağrıldı. Şunu yine anladık ki herşey HALK için değil RANT için....... Sadece araçlar yenileniyor.,birileri Kazansın diye . Kısacası benim büyük köyüm ah Trabzonum vah Trabzonum....

Avatar
Mehmet Keskin 1 ay önce

Elektrikli olmazsa hiç olmazsa LPG'li olsun. Hava kirliliği yapmaz. Her yıl araç değiştirilmez. Ne faydası olcak peki bu değişimin. O kadar gürültünün ne manası vardı.

Avatar
Yolcu 1 ay önce

Bir şehrin kaderi bir kaç dolmuşcu esnafının istek ve arzularına bırakılacak kadar ucuzlamışsa bu halka her şey müstahaktır... Trabzona raylı sistem nasıl getirilir nasıl uygulanabiliri tartışmamız gerekirken bizim sorunumuz ne olmuş gülünc bir durum.... Sayın belediye başkanı halkınnın refahını düşün şimdiden o koltukda bir dönem daha nasıl kalabilirim hesapları yapma...

Avatar
kerim kazaz 1 ay önce

12+1 in tasima hizmetine katkisi nedir anlayamadim.boztepede kuyruklar bitecekmi,hastanenin altindaki yolcu otostopmu cekip meydana insin.belediye halki degilde minibusculeri dusunmus.

Avatar
Poyraz 1 ay önce

Hibrit yok,kartlı sistem yok,duraklar la ilgili çalışma yok o yok bu yok ee değişen bişey yokki ne gerek vardı ortalığı ayağa kaldırmaya.

Avatar
Cengiz 1 ay önce

Şehir içi elektirikli tiren kurarsınız yakında inşAllah

banner108