banner114
banner146

Demiryolu talimatla mı  Rize’ye kaydırıldı?

KÜLLİYEDEN TALİMAT MI GELDİ?

Trabzon’un Atatürk’ten bu yana tam 95 yıldır hayal projesi olarak beklediği Erzincan-Trabzon Demiryolu Hattı’nın Aşkale-Rize hattına kaydırılmasına toplumsal tepkiler devam ediyor. İYİ Parti Trabzon Milletvekili Hüseyin Örs, Cumhurbaşkanı’nın Trabzon’a verdiği ve seçim dönemi Trabzon medyasını süsleyen ilanları hatırlatarak, “Ne oldu da son dakikada güzergah değişti. Trabzonlu Ulaştırma Bakanı’na soruyorum. Bu güzergah değişikliğinin sebebi nedir? Buna kim karar verdi? Yoksa külliyeden gelen bir talimat mı var?” şeklinde konuştu.

AYVAZOĞLU NE DEMEK İSTEDİ?

Trabzon demiryolunun Rize’ye kaydırılması konusunda, açıklama yapan AK Parti Trabzon Milletvekili Bahar Ayvazoğlu ise, olaya siyaset üstü bakmak gerektiğini ileri sürdü. Ayvazoğlu, “Bilim adamlarının yapmış olduğu altyapı çalışmalarının sonucunu okuyarak değerlendirmemiz lazım. Rize meselesi ile ilgili oluşturulmaya çalışılan farklı spekülasyonlara mahal vermemek ve sağ duyulu davranmak lazım. Sözümüzün arkasındayız” dedi. Öte yandan demiryolunun kaydırılmasına Kelkit TSO Başkanı Mustafa Servet Daltaban, Ortahisar Platformu Başkanı Murat Zeki Çolak, TSİAD Başkanı Sırrı Eren, İYİ Parti İl Başkanı Azmi Kuvvetli de tepki gösterdi.  

AK Parti Trabzon Milletvekili Ayvazoğlu, demir yolu tepkilerine sessiz kalmadı

Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demir yolu beklenirken, Aşkale-İyidere demir yolu hattına yönelik çalışma başlatılmasına tepkiler sürüyor. Güzergah değişikliğini Trabzon kabul etmezken, AK Parti Trabzon Milletvekili Bahar Ayvazoğlu, “Sözümüzün arkasındayız” dedi

AK Parti Trabzon Milletvekili Bahar Ayvazoğlu, Trabzon yaklaşık bir asırdır demir yolu hasreti çekerken, Aşkale-İyidere demir yolu hattı için çalışma başlatılmasını değerlendirdi. Trabzon’a verdikleri sözün arkasında olduklarını kaydeden Milletvekili Ayvazoğlu, projeleri için verdikleri mücadeleye herkesin sahip çıkması gerektiğini kaydetti. Milletvekili Ayvazoğlu, “Jeopolitik anlamda olan bir kararın arkasındayız. Bilimsel anlamda bütün akademisyenlerimizin demir yoluyla ilgili çalışmasını ve nereden nereye kadar geçebileceğini bir kurul kararıyla belirtmelerinin mümkün olacağını düşünüyorum. Bir söz verilmiş. ‘Neresindesiniz?’ dediniz. Tarihsel süreç içerisinde Trabzon'un bir misyonu var. Bu misyonu tamamlaması adında veya devam ettirilmesi adına demir yolu çok önemli.” ifadelerini kullandı.

“MEGA PROJELERİN TRABZON KANADINDA BİRLEŞMESİ ÖNEMLİ”

Arsin Yatırım Adası’na dikkati çeken Milletvekili Ayvazoğlu, “Türkiye’nin 5 endüstriyel bölgesinden biri olarak Yatırım Adamız var. Kanunla birlikte Cumhurbaşkanımız tarafından Trabzon'a bahşedilmiş. Bu Yatırım Adasının en rantabl şekilde şehre hizmet vermek için, istihdama kazandırılabilmesi için, yüksek teknolojili ürünleri burada üretilmemiz için, geçiş yolunun demir yolu bağlantısı hayati öneme sahip. Bu açıdan hem demir yolunun hem de Yatırım Adası gibi büyük mega projenin Trabzon kanadında birleşmesini çok önemsiyoruz.” şeklinde konuştu.

“HEP BERABER MÜCADELE ETMERK ZORUNDAYIZ”

Milletvekili Ayvazoğlu, “Bunu siyasileştirmeden, siyaset üstü görerek memleketimize yapılacak olan hayati bir yatırım olarak görerek ve bilim adamlarının da yapmış olduğu alt yapı çalışmalarının sonucunu okuyarak değerlendirmemiz lazım. Süreci takibimiz devam etmektedir. Arkasını bırakmış değilim. Rize meselesi ile alakalı oluşturulmaya çalışılan faklı spekülasyonlara da muhal vermemek sağ duyulu davranmak lazım. Trabzon'un menfaatine olan tüm yatırımları buraya getirebilmek adına hep birlikte mücadele etmek zorundayız. Tüm vatandaşlarımızla bu projeyi yapmak durumundayız.” dedi.

HABER:Ahmet SUNGUR

Demir yolu projesi Trabzon için elzem

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Dr. Hüseyin Örs, Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demir yolunun yapımı beklenirken Aşkale-İyidere demir yoluyla ilgili başlatılan çalışmayı eleştirdi. Örs, “Demir yolu projesi Trabzon için elzemdir” dedi

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Dr. Hüseyin Örs, Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demir yolunun yapımı beklenirken, Aşkale-İyidere demir yoluyla ilgili çalışma başlatılmasının ardından Trabzon’a verilen demir yolu sözünün hayat bulması gerektiğini hatırlattı.  Milletvekili Örs, Erzurum-Gümüşhane-Trabzon demiryolunun güzergah değişikliği ile ilgili yaptığı açıklamada "Her seçim dönemi Trabzon basınında ve medyasında yer alan, bilboardları süsleyen Erzincan-Trabzon demiryolu projesi ne oldu da; son dakikada güzergahı değiştiriliyor? Trabzonlu Ulaştırma ve Altyapı Bakanına soruyorum 'Bu güzergah değişikliğinin sebebi nedir?' Buna kim karar vermiştir? Yoksa Külliyeden gelen bir talimat mı var?" dedi.

DEMİR YOLU SÖZÜ HERKESİN MALUMU

Örs; konu ile ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi "Erzincan- Trabzon demiryolu hattı güzergâhının Erzurum-Aşkale-İyidere olarak değiştirildiği haberleri Trabzon kamuoyunun birinci sırasında yer alan konu haline gelmiştir. Haberi teyid eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğüne ait resmi ve imzalı bir evrak basın ve medyada yer almıştır. Şunu herkes bilmeli ki; Demiryolu projesi, Trabzon için olmazsa olmazımızdır. Erzincan-Trabzon Demiryolu Projesi 1800'lü yılların ortalarında Osmanlı İmparatorluğu zamanında gündeme gelmiş; 1924 yılında TBMM'de 476 sayılı kanun olarak kabul edilmiştir. Cumhuriyetimizin Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk 15 Eylül 1924 tarihinde Trabzon'u ziyaretinde, "Trabzon’umuzu az zamanda dahile demiryolu birleştirmek, güzel rıhtım ve limanla teçhiz edilmiş görmek, nuhbei amalimdir." ifadesiyle Trabzon'a demiryolunun yapılmasını vasiyet etmiştir. Yakın geçmişimizde her yerel seçim, genel seçim, referandum ve Cumhurbaşkanlığı seçimleri öncesi Trabzon’a demir yolu sözü verildiği herkesin malumudur. On sekiz yıldır her seçim öncesi gıyabında tanıştığımız, AK Parti seçim beyannamelerde kuşe kağıda canlı canlı renklerle basılmış bir demiryolu projesi vardır. Demiryolu Projesi Trabzon için elzemdir. Çevre illerimize yapılan proje, hizmet ve yatırımlardan memnunluk duyarız. Ancak, Trabzon'a vaat edilen ama yerine getirilmeyen, söz verilen ama gerçekleştirilmeyen projeleri gündeme taşımak, takipçisi olmak da bizim görevimizdir. Bu gıyabında tanıştığımız demiryolu projesini maalesef Trabzon’da hâlâ daha göremedik. Korkarım ki; geldiğimiz son nokta "Kara tren gecikiyor, belki de hiç gelmez." noktasıdır.

“ETÜT İHALESİNİN ONAYLANDIĞI DOĞRU MU?”

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Örs, açıklamasının son bölümünde "Konu ile alakalı olarak gündeme gelen resmi evrakta demiryolu hattının kapsadığı iller olarak Erzurum- Bayburt-Trabzon-Rize olarak yazıyor olsa da Aşkale-İyidire Hattının etüt ihalesinin Bakanlığın onayında olduğu doğru mudur? Sadece Ulaştırma ve Altyapı Bakanımıza değil 16 kişilik kabinedeki 4 Trabzonlu Bakanımıza ve Trabzon Milletvekillerinin yüzde 75'ni oluşturan AK Partili vekil kardeşlerime bir çağrıda bulunmak istiyorum: 'Gelin bir olalım, hatta siz öncülük edin. Trabzon'un bu tarihsel ve haklı talebinde, sivil toplum örgütleri ve Trabzon paydaşları beraber hareket edelim; varsın payesi sizin olsun ama Trabzon kazansın.' Var mısınız?" dedi.

İYİ Parti İl Başkanı Kuvvetli, demir yolu ve çevre yolunu konuştu

Trabzon’un kalkınması için ikisi de şart!

İYİ Parti Trabzon İl Başkanı Azmi Kuvvetli, Güney Çevre yolu Projesinin ile Erzincan-Trabzon Demiryolu projesinin Trabzon’un kalkınmasında etkili olacağını söyledi.

İYİ Parti Trabzon İl Başkanı Azmi Kuvvetli, Güney Çevre yolu ve Erzincan-Trabzon Demiryolu projesi hakkında açıklamalarda bulundu. Kuvvetli,  “Trabzon’un kalkınmasında ve büyümesinde etkili olacak iki önemli proje vardır. Bunlardan birisi 20 yıl önce dönemin Bayındırlık ve İskan Bakanı Sayın Koray Aydın’ın projelendirdiği Güney Çevre Yolu diğeri ise Erzincan-Trabzon Demiryolu Projesidir.” dedi. 

“TRABZON’UN GELECEĞİ İÇİN OLMAZSA OLMAZ OLARAK GÖRÜLMELİDİR”

Kuvvetli, Trabzon’un güneye doğru büyümesinde Güney Çevre Yolu’nun önemli bir etken olacağını ifade etti. Kuvvetli, “Güney Çevre Yolu hem Trabzon’un güneye doğru büyümesine, ticaretin gelişmesine katkı sağlayacak hem de Trabzon’un şehir içi trafiğini önemli ölçüde rahatlatacak yenilikleri de içermektedir. Güney Çevre Yolu güzergahının tünellerle geçilmesi halinde hem kamulaştırma maliyetleri düşecek hem de madeni zenginlikleri sayesinde kendini finanse edebilmiş olacaktır. 20 yıl önce projesi yapılan Güney Çevre Yolu hususunda, şehrimizin gelişimine büyük katkı sağlayacak olmasına rağmen 18 yıldır iktidarda olan AK Parti hiçbir çalışma yapmamıştır. Bu da yetmezmiş gibi Trabzon Büyükşehir Belediyesi Başkanı Sayın Murat Zorluoğlu, Trabzon için geç kalınmış olan Trabzon ulaşım master planı hazırlandığını ve 2035 yılında projenin tamamlanacağını belirtmiştir; ancak Güney Çevre Yolu bu kapsama dahi alınmamıştır. Bu acı gerçek de Trabzon’u hayal kırıklığına uğratmıştır. Güney Çevre Yolu Projesi mutlaka şehrin ulaşım master planına dahil edilmelidir, Trabzon’un geleceği için olmazsa olmaz olarak görülmelidir.” açıklamasında bulundu.

“TRABZON’UN KALKINMASINDA BÜYÜK ÖNEME SAHİP”

Erzincan-Trabzon Demiryolu Projesi’nin Trabzon’un kalkınmasında büyük önem arz edeceğini de sözlerine ekleyen Kuvvetli açıklamalarını şu şekilde sürdürdü: “Trabzon’un kalkınmasında büyük öneme sahip olan 2. proje de Erzincan-Trabzon Demiryolu Projesidir. Son günlerde, Erzincan-Trabzon Demiryolu Projesi güzergahının  Rize’ye kaydırıldığı söylemleri gündemi meşgul etmektedir. Fizibilite çalışmaları üzerinden şehirleri karşı karşıya getirmek doğru değildir. Elbette, Rize’nin de demiryolu ile buluşmasına itirazımız yoktur; ancak Trabzon Limanı’nın daha işlevsel hale gelmesi ve şehrin büyümesi bakımından Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesi’nin ivedilikle gerçekleştirilmesi son derece elzemdir. Erzincan-Trabzon Demiryolu Projesi yapılarak Trabzon Limanı GAP’a bağlanmalıdır. Bu demir yolunun yapılması İpekyolu ve Ortadoğu’nun Karadeniz’e açılan kapısı olan Trabzon Limanı için de önem arz etmektedir. Bu proje ile Trabzon yük taşımacılığının lideri haline gelecektir.”

“ATATÜRK’ÜN SÖZLERİ HALA GERÇEKLEŞMEYİ BEKLEMEKTEDİR”

“Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 15 Eylül 1924’deki Trabzon ziyaretinde, “Trabzon’umuzu az zamanda dahile demiryolu birleştirmek, güzel rıhtım ve limanla teçhiz edilmiş görmek, nuhbei amalimdir.” sözleri; hala gerçekleşmeyi beklemektedir. Ancak Erzincan-Trabzon Demiryolu’nu Trabzon’a verilmiş sözümüz var diyerek yapacaklarını belirten AK Parti iktidarı bu konuda kayda değer bir adım atmamıştır. 18 yıldır iktidar olan AK Parti’ye çağrımızdır: Trabzon için hayati önemi olan bu iki proje daha fazla geciktirilmeden hayata geçirilmelidir. Bürokrasi açısından bu denli güçlü olan şehrimizde bir an evvel bu projeler için çalışmalara başlanmalıdır.”

Trabzon’un olmazsa olmazı

Ortahisar Platformu Başkanı Murat Zeki Solak, Trabzon - Gümüşhane - Erzincan Demir Yolu Projesi’nin bir an önce hayat bulması gerektiğini söyledi

Ortahisar Platformu Başkanı Murat Zeki Solak, “Etüt, Proje, Mühendislik ve Danışmanlık” hizmet alım işinin proje kısmı tamamlanarak idareye teslim edilen Trabzon - Gümüşhane - Erzincan Demir Yolu Projesi’nin bir an önce hayat bulması gerektiğini kaydetti. Projenin 100 yıllık bir geçmişi bulunduğuna dikkat çeken Solak, Trabzon’a demir yolunun Türkiye Cumhuriyeti Kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün vasiyeti olduğunu hatırlattı. Projeyi ilk müjdeleyen isimlerden birinin son Başbakan Binali Yıldırım olduğunu ifade eden Solak, “Son Başbakanımız Sayın  Binali Yıldırım,  2016 yılında Erzincan’da yaptığı konuşmada Trabzon - Erzincan demir yolunu müjdelemiştir. Sayın Yıldırım o dönem projenin tarihi ile ilgili de, ‘Erzincan – Gümüşhane - Trabzon demir yolunu 2023’e kadar biz yapacağız’ demişti. Yine 2018 ve 2019 yıllarında da sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Trabzon’da yaptığı konuşmalarda Trabzon - Gümüşhane - Erzincan Demiryolunu müjdelemiş ve hem şehrimizin hem de bölgemizin cazibesini arttıracağını ifade etmişti. Bu konuşmalar bizleri o dönem olduğu gibi şimdi de şehrimize demiryolu geleceği için heyecanlandırmaya devam etmektedir. Şehrimize gelecek demiryolu, sadece Trabzon’a değil buradan Rize, Giresun ve diğer bölge illerimize de büyük katma değer sağlayacaktır. Bunun bilincinde olduğumuzdan dolayı şehrimize yaklaşık 100 yıldır demiryolunun gelmesini istemekteyiz. Trabzon için Erzincan Demiryolu ile İpekyolu ticaret hattına bağlanması olmazsa olmaz bir meseledir.” dedi.

BÖLGE BİR ÜST LİGE ÇIKAR

Trabzon’a gelecek demir yolunun ekonomik katkılarına da dikkat çeken Solak, “Uluslararası rekabetten dolayı Trabzon - Gümüşhane - Erzincan demir yolu çok önemli.   Trabzon - Erzincan demir yolu, bölgenin sadece iç pazara değil, uluslararası pazara da açılımını kolaylaştıracaktır.  Unutulmamalıdır yapılacak olan demir yolu ile rekabet şartları, karayoluyla sağlanması mümkün olmuyor. Bu noktada nakliye masrafları bu bölgede yaşanan en büyük sorunlardan biri. Demir yolu ile bu maliyetler en aza indirilecektir. Son olarak Ereğli açıklarında doğalgaz bulan Fatih Sondaj gemisinin kulelerinin monte edilebileceği en işlevsel liman olarak Trabzon Limanı seçilmiş, liman uzun yıllardır işlevselliğini de demiryoluna göre hazırlamıştır. Tüm alt yapı buna göre dizayn edilmiştir. Şehir jeopolitik konumu ve stratejik önemi ile yıllardır beklediği Trabzon-Gümüşhane-Erzincan demir yolunu hak etmiştir. Halkımızda bunu hak etmiştir ve bu projeye inanmıştır.” dedi.  Arsin’de yapılması düşünülen Yatırım Adası Bölgesi ve Rize Lojistik Merkezine de Trabzon - Gümüşhane - Erzincan hattına yapılacak Demiryolu Projesinin bağlanması gerektiğine dikkat çeken Solak, “Bölgenin ekonomik olarak bir üst lige çıkması için Trabzon - Gümüşhane - Erzincan Demiryolu mutlaka yapılmalı. Demiryolu hayata geçtiğinde Trabzon ve bölgede lojistik maliyetler olabildiğince düşük olacağından dolayı, bu durum büyük bir katma değer oluşturacaktır. Projenin önümüzdeki günlerde yatırım programına alınmasını ve yapım ihalesinin yapıldığı müjdesini sadece Trabzon - Gümüşhane ve Erzincan değil tüm bölge olarak beklemekteyiz.” diye konuştu.

Trabzon Sanayici ve İş İnsanları Derneği Başkanı Sırrı Eren de demir yolunun kaydırılması hamlesine tepkili

Demir yolu Trabzon’un gerçeği

Trabzon Sanayici ve İş İnsanları Derneği Başkanı Sırrı Eren Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demiryolu ile ilgili son günlerde yaşanan gelişmelerle ilgili açıklama yaptı. Eren, “Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demir yolu, şehrimizin tüm STK’larının sahip çıktığı, Trabzon Demiryolu Platformu üyelerinin yıllardır mücadele ettiği ve sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın Trabzon’da yaptığı konuşmalarda müjdesini verdiği bir projedir. Faydası defalarca masaya yatırılmış ve artık yatırım programına alınması beklenmektedir. Bu noktadan sonra demir yolu şehrimizin hayali değil gerçeğidir. Trabzon şehri bu projeye inanmış ve yıllardır beklemektedir. Sadece şehrimiz için değil bölgemiz için bir gerekliliktir. Trabzon Sanayici ve İş İnsanları Derneği olarak Trabzon Demiryolu Platformu Sözcüleri Sayın Suat Hacısalihoğlu, Sayın Şaban Bülbül ve Sayın Mustafa Yaylalı öncülüğünde yapılmakta olan çalışmaları destekliyor demir yolu projesinin yapım ihale tarihinin müjdesini bekliyoruz.” şeklinde konuştu.

Demir yolunun yapılmasını bekliyoruz

Kelkit TSO Başkanı Mustafa Servet Daltaban, “Erzincan – Gümüşhane - Trabzon demir yolu hattının yapım işinin ivedilikle tamamlanıp hayata geçirilmesini beklemekteyiz” dedi

Gümüşhane’nin Kelkit ilçesi Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Servet Daltaban, Trabzon-Erzincan arasında yapımı planlanan Cumhurbaşkanı, Başbakan, Bakanlar ve Milletvekilleri düzeyinde defalarca söz verilen güzergah konusunda yaşanan son gelişmelere ilişkin açıklamada bulundu. Başkan Daltaban, “Bölgenin liman şehri olan Trabzon ilinin, Karadeniz’in iç kesimleri ve Doğu Anadolu Bölgesi ile lojistik entegrasyonu büyük önem taşımaktadır. Bu düşünce ile kökeni yaklaşık 150 yıla dayanan Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Hızlı tren hattı projesi tasarlanmıştı. Bölgenin zenginliklerinin ve Gümüşhane’nin zengin maden yataklarının limana indirilerek dünyaya daha rekabetçi pazarlanabilmesi amaçlanmıştır. Mevcut durumda kısıtlı şartlarda Gümüşhane madenlerinde doğrudan yaklaşık 6 bin kişi çalışmakta, bu hareketten dolaylı olarak 30 bin kişi olumlu etkilenmektedir. Madenlerin lojistiğine demir yolu ile katkı sağlanarak üretim maliyetlerinin düşürülmesi, rezervlerin hayata geçirilmesiyle 50 bin doğrudan, 200 bin dolaylı istihdam sağlanması, tersine göçle bölgenin sosyoekonomik gelişmişlik endeksinin arttırılması hedeflenmektedir. Madencilik faaliyetlerinin ve teknolojisinin de buna bağlı olarak artmasıyla istihdamın ve bölgenin ihracattan elde edeceği gelirin yükselmesi, bölge ekonomisine çok büyük katkı sağlayacak, rekabet gücü artacaktır.” ifadelerini kullandı.

VERİLEN SÖZLERİ HATIRLATTI

Demir yolu için verilen sözleri hatırlatan Başkan Daltaban, “Son Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım, 2016 yılında Erzincan’da yaptığı konuşmada ‘Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün vasiyeti’ olarak nitelediği, 100 yılı aşkın süredir beklenen Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demir yolunun 2023’e kadar yapılacağını müjdelemiştir. Sayın Yıldırım konuşmasında ayrıca projenin özelliklerine de vurgu yaparak, ‘Erzincan’a demir yolu getirdik. Şimdi Trabzon’u Erzincan’a oradan Orta Asya’ya ve Avrupa’ya bağlayacağız. Erzincan - Trabzon demiryolu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün vasiyetidir. Erzincan – Gümüşhane - Trabzon demir yolunu 2023’e kadar biz yapacağız. Hayırlı olsun. 2 tünel var ve her biri 23 kilometre. Zigana’nın altından giriyor, Gümüşhane’den çıkıyor. Zor diye bırakıp kaçacak halimiz yok. Zor olan hemen yapılır. İmkânsız olan biraz zaman alır’ ifadeleriyle bölgemizi heyecanlandırmıştır. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın 2018 ve 2019 yıllarında Trabzon’da yaptığı konuşmalarda, ‘Trabzon-Erzincan arasında yapacağımız yeni demir yolu şehrimizin cazibesini artıracak bir projedir. Trabzon-Erzincan arasında hızlı tren projemizi hayata geçirerek hızlı tren ağına ekleyeceğiz. Bu hattın etüt çalışmaları devam ediyor’ ifadelerini kullanarak bizlere en büyük müjdeyi vermiştir.” şeklinde konuştu.

BÖLGE HALKI VE İŞ DÜNYASI BEKLİYOR

Bölge halkının beklentilerine dikkati çeken Daltaban, açıklamalarını şu sözlerle tamamladı: “Tüm bunları göz önüne aldığımızda, Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demiryolu; başta Gümüşhane’nin ve bölgenin Türkiye ekonomisine çok büyük katkı sağlayacak, değerli madenlerinin dünya ile lojistik entegrasyonunu sağlayacaktır. Temmuz 2018’de ihalesi yapılan “Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu (altyapı) etüt, proje, mühendislik ve danışmanlık” hizmet alım işinin proje kısmı tamamlanmış ve idareye teslim edilmiştir.  Tüm bu nedenlerle, Erzincan – Gümüşhane - Trabzon demir yolu hattının yapım işinin ivedilikle tamamlanıp hayata geçirilmesini, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve değerli bakanlarımızdan beklemekteyiz.  Erzincan – Gümüşhane - Trabzon Demiryolunun yatırım programına alınması ve yapım ihalesi tarihinin müjdesini de tüm bölge halkı ve iş dünyası olarak bekliyoruz.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Murat 1 ay önce

rizeye yatırım yapıldığında neden çığlık sesleri trabzondan geliyor. havaalanı için de gereksiz denildi. bu trabzonun rizeden alıp veremediği nedir? utanmasa başkenti ankaradan isteyecek çaykuru rizeden istediği gibi. bu kadar aç gözlü olmayın tokadı yersiniz.