banner114
banner146

Başlık da Ulaşım Master Planı tek başına yeterli değil

Prof. Dr. Muhammet Vefa Akpınar, çalışması devam eden Trabzon’da trafiğinin çözüme kavuşturması için Ulaşım Master Planın tek başına yeterli olmayacağını açıkladı.
Akpınar, “Güney Çevre Yolu trafiğe açılmadığı sürece merkezdeki trafik yükünün azalmayacağını, kavşaklar arası mesafenin uzatılması gerektiğini, meydan gibi en az 3 çekim merkezinin Güney Çevre Yolu güzergâhında yapılması gerektiğini” açıkladı. “Bunlar yapılmadığı sürece Ulaşım Master Planının Trabzon tek başına çözüm olmayacağını katıldığım toplantılarda dile getirdim. Batıdan doğuya, güneyden kuzeye trafiğin yönünü değiştirmekle trafik sorunu tam olarak çözülmez.” diye konuştu.

Akpınar, Türkiyenin birçok bölgesinde olduğu gibi Karadeniz bölgesinde farklı illerde yapılan ulaşım mastır planlarına rağmen özellikle sahil bölgelerindeki trafik sorunları devam etmektedir. Bunun başlıca sebebi 50-60 yıl önceki yönetimlerin aldıkları  kararlarla şehir merkezlerinin rastgele yapılaşmasıdır. Sonrasında oluşan trafik  sorunlarına çözüm aramaları sorunları çözmemiştir. Bu yanlış uygulamaların devam etmemesi için önce ulaşım mastır planı sonrasında arazilerin imara açılması gerekir. Trabzonda yapılacak ulaşım mastır planı gecikmeli de olsa doğru  alınmış bir karar olmakla beraber planda kavşak sayısının azaltılması, Güneyde birbirlerine yakın olmayacak yeni çekim merkezlerin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Aksi durumunda ulaşım mastır planları tek başlarına çözüm olmayacaktır. 

 TRAFİĞİN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL ÇARPIK YAPILAŞMA

Akpınar, mastır planı çerçevesinde yapılan hane halkı anketlerinin Trabzon halkının yüzde 3-10 nunu temsil ettiğini tamamına yakınını kapsamadığını ifade etti. Ulaşım mastır planlamasının daha etkili olması için internet üzerinde sadece şehir merkezi değil il genelinde halkın etkin katılımıyla yapılacak anket çalışmaların daha etkili olacağı ve bu sayede sürdürülebilir ulaşım sağlanmış olunacaktır.   
Akpınar, “Trabzon ili içerisinde trafiğin yoğun olduğu yol kesimlerde MVA AR-GE grubumla 5 yıllık trafik sayımı yaptık. Akçaabat-Yomra ve Boztepe-Meydan’a güzergâhlarında trafiğin yoğun olduğu yerlerde araç sayımları ve anket çalışmaları yaptık. Araç sayımların da, hane halkı anketinin de yeterli olmayacağı kanaatine vardım. Uzun yıllarda Trabzonun yerlisi olarak Trabzon’daki çarpık yapılaşma trafiğin önündeki en büyük sıkıntıdır. Çarpık yapılaşma, kavşak sayısının fazla olması, çekim merkezlerinin az olması Trabzon trafiğinin çözümündeki en büyük engellerdir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Fikret ÇOLAKOĞLU 4 ay önce

si̇zi̇ tebri̇k ederi̇m hocam.ağziniza sağlik.gelde anlat.anlayana.....