banner114

Başından beri “Otobüs dönüşümü yanlıştır” demiştik

TRABZON Büyükşehir Meclisinde İYİ Parti Grup Başkanvekili Aslan Güner’in otobüs dönüşümüyle ilgili sorusunu cevaplandıran Başkan Murat Zorluoğlu, çöken dönüşümle ilgili hatayı kooperatife yükledi. Zorluoğlu, “Burada Büyükşehir Belediyesine atfedilecek bir kusur yok. Büyükşehir her türlü desteği vermiştir. Ancak kooperatif ön gördüğümüz gibi bir çoğunluk sağlayamadığı gibi ön gördüğümüz sayıda otobüsü de alıp işletmeye sokamamıştır.” dedi. Zorluoğlu, alınan 9 otobüsle ilgili sorunu ayrıca ele alacaklarını kaydetti.  

Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisinde konuşan İYİ Parti Grup Başkanvekili Aslan Güner, Sera Gölü bölgesi dışında hafriyat depolama alanı belirlenip belirlenmediğini, Derecik yoluna nasıl bir önlem alındığını sordu. Kanuni Kampüsünün hemen yanından yapılan ve sahil yolundan direkt Tıp Fakültesine çıkışı sağlayacak yolun da ne aşamada olduğunu soran İYİ Parti Grubu Başkanvekili Aslan Güner, Akçaabat otobüs dönüşümünün akıbeti hakkında bilgi verilmesini talep etti.

“MAĞDURİYETLERİNİN ÇÖZÜMÜNE DESTEK OLACAK  BİR YAKLAŞIMIMIZ OLACAK”

Zorluoğlu, “Merkezdeki dolmuş dönüşümü şu anda 400’ü geçti. Akçaabat’la ilgili süreç merkezdekinin tam tersi anlayışla başladı. Akçaabat’ta tabandan “Otobüse dönüşelim” talebi geldi. Talep üzerine bunun ancak yüzde 50+1 muvafakatle karara bağlanabileceğini söyledik.  Yüzde 50+1 muvafakat fazlasıyla geldi. Bunun üzerine UKOME’de bir dönüşüm modeli kararlaştırdık. 40 tane otobüs, 25 tane de otobüs statüsünde olacak 17+1 minibüs olabilecek şekilde planlama yaptık. Bu sisteme dahil olamayacak minibüsler içinde şehir içinde iç hatlara doğru gidileceği şeklinde karar aldık. Güzel bir modeldi. Bu sistemin hayata geçirilebilmesi için muhatap kooperatifin otobüsleri ve minibüsleri temin etmesi gerekiyordu. Belli bir sayıda bunları temin edecekti ki bizde bu sistemi hayata geçirecektik. Bu sayı nedir? Yarısından bir fazlası. Zaman içinde muvafakat verenlerin büyük bir bölümü muvafakatinden vazgeçtiğine dair bizlere noterden bildirdiler. Bugüne kadar da öngörülen otobüslerin, minibüslerin alımını gerçekleştiremediler.  Bu yıl sonuna kadar süre var UKOME kararında. Eğer öngörülen bu otobüsleri ve minibüsleri temin edebilirlerse biz kararımızı uygulayacağız. Ancak görünen o ki bu başarılamayacak. Çünkü şu ana kadar 9 tane sağlanabildi. Onlarda şu anda sistemden çıktılar. Önümüzdeki süreçte bunu yeniden değerlendireceğiz. Mağdur olan esnaf varsa 9 otobüsü satın alan esnaftır. Onun ötesinde zaten diğerleri Akçaabat-Trabzon hattında minibüslerini çalıştırmaya devam ettiler. Ayrıca bu 9 tane otobüsü alanların da haklarında bir şey yok. Her an onlara minibüslerini tekrar çalıştırmaya devam edebilirler. Bunun üzerinde bir engel yok. Otobüsten vazgeçtiklerine göre minibüs olarak çalışmalarının önünde bir engel yok. Geriye 9 tane otobüsle ilgili konu kalıyor. Arkadaşlarımızla değerlendiriyoruz. İnşallah onların mağduriyetlerinin çözümüne destek olacak bir yaklaşımımız olacak. Burada Büyükşehir Belediyesine atfedilebilecek bir kusur yoktur. Net bir şekilde bu kürsüden ifade edelim. Büyükşehir Belediyesi bu konuda kararlarını zamanında almıştır, her türlü desteği vermiştir ancak muhatap kooperatif öngördüğümüz gibi bir çoğunluk sağlayamadığı gibi öngördüğümüz sayıda otobüsü de alıp işletmeye sokamamıştır.” ifadelerini kullandı.

HEMEN ORAYA MÜDAHALE OLACAK DEĞİLİZ

Sera Vadisi’nde belirlenen hafriyat depolama alanına ilişkin de açıklama yapan Zorluoğlu, “KTÜ ile birlikte döküm sahalarıyla ilgili çok iyi bir çalışma yaptık. Çok farklı kriterlerle rapor hazırladılar. Müsait olan döküm alanlarıyla ilgili derece derece yer aldı. Sadece Akçaabat Sera Vadisi’ndeki alan değil, bir bütün olarak Trabzon’un tamamında bu alanların hangileri olabileceği anlamında bir çalışma elimizde var. Önceliklendirme tabii ki Büyükşehir Belediyemizde. Bahsettiğiniz alana ben önceki günlerde gittim. Mülk sahipleriyle ve kiracılarla görüştüm. Süreci istişare halinde yürütüyoruz. Cumhurbaşkanlığı Acele Kamulaştırma Kararı çıktı diye hemen oraya müdahale olacak değiliz. Bir komisyon kurduk. Onlarla bu süreci yürüteceğiz. İnşallah netice alırız. Bize orası 2 yıl süreyle yeter. Alan itibariyle 2 yıllık döküm alanını merkezde çözeceğiz. Alternatif yerler de var. Sorunumuz şu: Döküm alanı anlamında da devlete ait alanlar bulmak çok zor. Çok uzaktalar ya da uygunsuzlar. O nedenle kamulaştırma ihtiyacı ortaya çıkıyor. O nedenle bir maliyet de ortaya çıkıyor.  Süreci yakından takip ediyorum. Oradaki trafiği kaldırıp kaldırmayacağını da değerlendireceğiz.” şeklinde konuştu. Tıp Fakültesi yolu için de Zorluoğlu, “Şubat ayı sonu itibariyle orayı açmayı planlıyoruz. Mart ayının 15’inde inşallah tamamlanmış olur.” ifadelerini kullandı.

haber:Songül MAZLUM

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
selami 3 hafta önce

akçaabat otobus seferlerinin sayısını artırın vede sabit kalsın devamlı degişiyor insanlar minübüsten bıktı herzaman otobus bulabilmeliyiz duyun vatandaşın sesini