banner114
banner146

Ana caddenin geleceği meclise sunuldu!

Trabzon Büyükşehir Belediyesi Mayıs ayı meclis toplantısında Maraş Caddesi’nin geleceği görüşüldü. Trabzon Büyükşehir Belediyesi Mayıs ayı Meclis toplantıları devam ediyor.Meclis toplantısının bugün yapılan oturumunda Trabzon Ulaşım Ana Planı Maraş Caddesi düzenlemesi ile ilgili görüşmeler yapıldı.Düzenleme ile ilgili Ulaşım Dairesi başkanı Fatih Bayraktar meclis üyelerine sunum gerçekleştirdi.

Sunumda şu ifadelere yer verildi;

Toplamda 2,5 km yol ağı bizim düzenleme yapacağımız alan 400 metrelik bir alan. Trabzon’un en işler caddelerinden biri. Düzenlediğimiz alanın etrafından rekreasyon alanlarının olduğu bir alan. Cadde kapanmadan önce sahilden Cumhuriyet Caddesi'ne girişte saatte 813 araç girişi, Gazipaşa’da ise 1114 araç girişi oluyor. Saatlik 4 bin yaya hareketi bulunuyor. Bu alanda 4 adet durak, postane tarafında ise 9 adet durak bulunuyor. 4 adet de dolmuş cebi var. Yayaların düzensiz olarak araçların arasından geçtiği görülüyor. Gelişi güzel paklanmalar var ve yatay paklanmalar kapasiteye etki ediyor. Yapılan çalışma ile kapatılıp kapatılmaması konusunda büyük bir sorun teşkil etmediği görüldü. Altyapı çalışması sayesinde Maraş Caddesi kapatılarak bütün planın nasıl işlediği görüldü.

Oluşturulan senaryolarda Maraş caddesinin çift yönlü çalıştırılmasının trafikte yüzde 35 bir iyileşme sağladığı görüldü. Çalışılan senaryolar 3’e düşürülmüş. 1. Alternatif çift şerit tek yön trafiğe açılması, bu senaryoda yüzde 16 iyileşme 2. Alternatif tek şerit özel araç kullanımı yüzde 17 iyileşme, 2. Alternatif 2. Senaryo tek şerit toplu taşıma araçlarının çalışması 3. Alternatifte ise tamamen yayalaştırma.

Toplu taşıma senaryoları ile ilgili de 3 senaryo oluşturuldu. 1. Alternatif Maraş caddesi üzerindeki durakların postane önüne kaydırılması ve köprü altındaki durakların mevcut durumunun korunması, 2. Alternatif, durakların doğu batı olarak ayrılması. Batı yaka çalışan durakların postane önüne doğu yaka durakların köprü altına kaydırılması, 3. Alternatif durakların doğu – batı olarak ayrılması Doğu yaka durakların köprü altına batı yaka durakların eski Cudibey ortaokulu alanına doldurulması.

Daha sonra söz alan CHP Grup Başkan Vekili Turgay Şahin şu ifadeleri kullandı:

2009 yılında AK Partinin adayının 61 projesinin 1. Projesi Maraş caddesini kapatacağdı. Sunum yapıldı bu sunuma benzer bir sunumdu. O dönem karşı çıktım. Tümden kapatılmasına karşı çıktık. Orası bir ticaret alanı. Orada her şey var. Biz kişi hastasını noterden vekalet almak için getirdiği zaman aracını otoparka bırakacak ve sırtında getirecek. Dedik ki tümden kapatmayın sadece tek şerit bırakın. Burada durak yeri yapmayalım dedik. Kaldırımları büyütelim sadece yangın aracı büyüklüğünde bir şerit barakalım dedik. Dolmuşlar içinde bir çözüm önerdik. Erdoğdu ve Kuru Çeşme’den gelen dolmuşlar inci garajının önünden dönsün ring çalışsın. Dedik. Kamulaştırma çalışmaları fazla geldi olmadı. İkinci alternatifiniz benim dediğimle bire bir uyuyor. Bir araçlık yer açılsın geri kalan kapatılsın. Bu ikinci alternatife ben olsun diyorum. Bence en doğrusu bu.

Davut Çakıroğlu ise söz alarak şu ifadeleri kullandı:

Biz analiz yapılmış ve bu esnada trafikteki yoğunluğun az hainde bir analiz yapılmasına imkan sağladı. İki numaralı her seçim döneminde vadeliden raylı sistemin hiç olmazsa o aksta çalışıyor olması Turgay abinin dediği sorunları ortadan kaldırması gündeme gelir. En büyük transport aracın geçebileceği şekilde yapıp ve raylı sistemin geçebileceği şekilde yapılması iyi olacaktır. Bunları başka şehirlerde görmüşüzdür. Yürümek için geniş kaldırımlara ihtiyaç var. Raylı sistemi bu planlara işlenmemiş. Raylı sistem bu şehre yapılmayacak mı?

Erhan Nadir gönlünün tamamen trafiğe kapanmasını istediğini belirterek "Gönül hemen 3. Alternatifi seçiyor. Trabzon halkının rahat gezebileceği hem alışveriş hem diğer ihtiyaçlarını karşılayabileceği bir alan yayalaştırılması benim şahsi kanaatimce en uygun olacak alternatif olacağını düşünüyorum. Hemen hemen mahallelerde banlalar olmaya başladı. Banka için meydana gitmeye gerek duyulmayabilir. Yayalaştırılması kanaatindeyim." dedi.

Murat Üçüncü caddede bir şeridin açık olması gerektiğini düşündüğünü belirterek "Maraş Caddesi tarihten gelen bir misyonu var. Bankaların bu caddede olmasından dolayı bir şeridin açık olması kanaatindeyim. Tek araç olmasından dolayı bazı araçlar içinde cepler olması gerektiğini düşünüyorum. 2-3 tane tek cep ve bu ceplerin kontrollü ücretli şekilde bankalara verilmesi uygun olabileceği kanaatindeyim. Günlümden geçen ikinci alternatif. " ifadelerini kullandı.

Şaban Bülbül ise "Özel otoların burayı otopark olarak kullanmasından dolayı burada sıkışıklık oluyor. İşyerleri saat 5’den sonra kapatılıyor. Kaldırımların büyütülmesi değil kaldırımların kaldırılmasını öneriyoruz. Bütün yolların aynı seviyede olması ve insanların burada rahatça geçebilmesi lazım. Bu bölgede korna çalmanın yasaklanması konucuda ne yapılabilir buna bakmak lazım. Belli saat diliminde kontrolü geçiş sonrasında komple kapatılması yönünde olması gerek." dedi.

Atilla Ataman ise "Maraş’ın kapatılması durumunda ortalama 200 metrelik bir yürüme mesafesi olacak. Burada otoparkların kullanılması zaruri olacak. Şehrin bir kimlik kazanması açısından insanların kullanacağı alanların artırılması lazım. Caddenin bir tarafı park olarak kullanılmaktadır. Gönül çok ister raylı sistem ama bu şehrin dolmuş gerçeğini, ticaretinin göz önünde bulundurulması gerektiğini düşünüyorum." ifadelerini kullandı.

Meclis üyelerinin fikirlerini açıklamalarının ardından Trabzon Büyükşehir belediye başkanı Murat Zorluoğlu yeniden söz aldı.

Başkan Zorluoğlu "Ulaşım anlamında iki tane üst belge üzerinde çalışıyoruz Bunlardan biti Ulaşım Master planı idi. N-Bu yılsonunda Ulaşım Master palanının omurgası ortaya çıkmış olacak. Çok kapsamlı bir plandır. Bu öneri için ulaşım ve hafif raylı sistemler de olacaktır. Bu plan bittikten sonra bu sistemleri çok daha rahat değerlendirecek bir duruma geleceğiz. Ulaştırma bakanlığında bu konuyu gündeme getirdiğimizde Ulaşım Master Planını sordular. Yoktur deyince konu kapandı. Ulaşım Master planı ortaya çıktığında bakanımıza arz edeceği ve Trabzon’un buna kavuşması için her türlü gayreti göstereceğiz. Ulaştırma bakanlığında kabul edilen 4 Milyonluk bir proje olan Sürdürülebilir kentsel hareket planı. Araçlarla birlikte motorsuz araçlarla da bir yerden brik yere ulamayı sağlayacak bir plan. Ulaşım ana planı ve bu planla birlikte Trabzon’da sadece araçların değil diğer bisiklet ve motorsuz araçlarında rahat hareket edeceği alanların oluşturulmasını sağlayacağız. Yayalaştırılsa bile bir şerit yol olacak ve Arnavut kaldırımı olarak yapılacak. Acil ihtiyaçlarda, lojistik ihtiyaçlarında ve bankaların ihtiyaçları doğrultusunda kullanılacak. İlerleyen zamanda burada yaşlılar için ve diğer ihtiyaçların karşılanması sağlanabilir. İster tek şerit olsun ister kapansın bu yolu yapacağız. Bende çalışmayı yapan arkadaşların sunumundan tatmin oldum. Elde edilen verilerle ve diğer bütün bilgilerle buradaki çalışmanın Ulaşım master planına uygun olacağını görüşü oluştu. Şuanda Maraş caddesine karar vermenin yapılan altyapı çalışması nedeniyle tam zamanı olduğu görüşü var. Otoparklarla ilgili çalışmaları yaptık. Kararımızı verdiğimiz anda hayata geçirilebilmesi için bir takım başka işleri de yapmamız lazım. Bir takım geometrik düzenlemeleri yapmamız gerek. Önce kararımızı vereceğiz be bunun en sağlıklı şekilde uygulanması için düzenlemeleri hayata geçireceğiz. Kendi partim ve diğer partilerle ve kent konseyi, esnaf odaları ile de bu konuyu değerlendireceğiz Eksik kalan bir dinamik varsa onları da dahil edip kararımızı vereceğiz ve hayata geçmesi için gerekli düzenlemeleri yapacağız." dedi.

Maraş Caddesi düzenlemesi için kararın en kısa zamanda verilerek hayata geçirileceği belirtildi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.