banner114
banner146
banner122

Ombudsmanlık Çözüm Merkezi

Kamu Denetçiliği Kurumu Türkiye’nin her yerinde büyük küçük demeden kendisine iletilen her soruna çözüm üretiyor. Son olarak nüfusta çocuklarının isminin yanlış yazıldığını belirterek KDK’dan çözüm isteyen bir aile, KDK’nın yapmış olduğu soruşturma sonucu nüfusa yazdığı yazıyla çocukların ismini düzeltti. n 6’DA

Kamu Denetçiliği Kurumu’na www.ombudsman.gov.tr üzerinden başvuran çocuk, arkadaşları tarafında alay konusu olan isminin değiştirilmesini talep etti.  Küçük çocuk doğduğunda ismini babasının Fatma koyduğunu ancak nüfus memurunun ismi yanlış anlayarak Fatmatül yazdığını ifade etti. Nüfus memurunun yazdığı ismin yanlış olduğunu gördüğünde babasının itiraz ettiğini fakat kendisine sadece mahkeme yoluyla sorunun çözülebileceğinin belirtildiğini ifade eden çocuk mahkeme kararı gerekmeksizin ad ve soyad değişikliği yapabilme imkânı çıkınca hemen idareye başvurduğunu söyledi. Dilekçesine rağmen isim değiştirme talebinin idare tarafından reddedildiğini kaydeden küçük çocuk arkadaşlarının alayından bıktığını, hiçbir anlamı olmayan Fatmatül isminin Fatma olarak değiştirilmesi için Ombudsmandan talebini iletti.  Türkiye’de çocuklardan velisinin iznine ihtiyaç duymadan başvuru alan tek kurum olan Ombudsmanlık gelen başvuru üzerine çocuğun yaşadığı ilçenin kaymakamlığı ile iletişime geçildi. Kaymakamlık ile KDK arasında yapılan görüşmeler neticesinde İlçe İdare Kurulu küçük kızın adını Fatma olarak düzeltti.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.