banner114

HABER: Gültekin SADIKOĞLU

İngiliz Marianne ve Chris Fisher çifti, karavanlarıyla çıktıkları dünya turuna koronavirüs salgını nedeniyle İstanbul'da ara vermek zorunda kaldı. Salgın süresince başka bir ülkeye gidemeyen çiftin son durağı ise Trabzon oldu. Trabzon’dan övgüyle söz eden Chris Fisher, “Trabzon'da ellerinden gelen her şekilde yardım etmeye hevesli çok güzel insanlarla tanıştık. Bir süredir düşündüğümüz zevk almak sorununu çözdükleri için çok mutluyduk. Trabzonluları ve Trabzonspor’u seviyoruz.” dedi.

MAHSUR KALDILAR, ÜLKEYİ GEZDİLER

İngiltere Shropshire'dan karavanla dünya turuna çıkan İngiliz Marianne ve Chris Fisher çifti, koronavirüs tedbirleri nedeniyle sınırların kapanmasıyla mart ayında Türkiye’de kaldı. İstanbul’dan Trudy adını verdikleri karavanla Türkiye turuna çıkan çiftin son durağı Trabzon oldu. İngiltere'de ocak ayında yola çıktıklarını anlatan Chris Fisher, “Türkiye'ye vardığımızda sınırlar kapanmaya başlamıştı. İstanbul'da 3 gün kalmayı planlamıştık ama şimdi 4 hafta kaldık. Sonra da Türkiye’yi gezmeye karar verdik. Son olarak da Trabzon’a geldik.” ifadelerini kullandı.

TRABZON GEZİLERİNİ ANLATTI

Trudy adını verdikleri karavanlarıyla dünyayı gezen İngiliz Marianne ve Chris Fisher çifti Trabzon’da karavanlarıyla gezilmedik yer bırakmadı. Fisher çifti, kentte 5 gün konakladı. Konaklamaları sırasında Ortahisar, Akçaabat ve Maçka’yı ziyaret eden Fisher çifti, buralarda çektikleri videoları da Youtube hesaplarına yükledi. Trabzon gezilerini anlatan Chris Fisher, “İngiltere’de 9-5 işimizi bırakarak dünyayı gezmeye koyulduk. Koronavirüs salgını çıktığında İstanbul’daydık ve mahsur kaldık. Biz de ülkeyi gezmeye başladık. Son olarak Trabzon’a geldik. Trabzon sahilleri inanılmaz rüzgarlı ve sörf için oldukça uygun. Eminim Trabzon’da sörfe doyuyorlardır. Trabzon’dayken güzel insanlar tarafından evlat edindik. Bizi çok sevdiler. Trabzon’da birçok balık ürünü yedik ve bayıldık.  Akçaabat Köftesi mutlaka denenmeli. Şehirde inanılmaz güzel bir pide yedik. İsmine Sürmene Pidesi deniyor. Harika bir lezzet. Çok güzel kokuyor ve yediğimiz peynir gerçekten peynirdi. Kadınlar pazarına gittik. Orada tamamıyla yerli ürünlerin satıldığını gördük. Bu çok hoşumuza gitti. Kanuni parkı inanılmaz huzurlu bir mekandı. Fatih Camisinin içerisindeki tarihi noktaları gördük. Büyük bir restorasyon çalışması yapılmış ve tamamıyla tarih korunmuş. Bu şehrin bu kadar güzel olduğuna hayret ediyoruz. Burada görülecek çok şey var. Bakırcılar çarşısı diye anılan dükkanlara bayıldık. Alacahan’ın içerisi bizi inanılmaz büyüledi. Kadınlar burada el sanatlarını nesilden nesile aktarıyor. Bu takdir edilesi bir iş. Sümela Manastırında restorasyon sürüyor. Bitince tekrar gelmek istiyoruz. İçerisinde tarihe tanık olduk. Bir gün görüşmek üzere Trabzon!” diye konuştu.

TRABZON GÖZ ARDI EDİLİYOR AMA BİZ SEVİYORUZ

Türkiye'nin Trabzon şehrinin göz ardı edildiğini ancak kendilerinin kente bayıldığını ifade eden Marianne Fisher, “Karadeniz'de yer alan bu sahil, turistler tarafından genellikle göz ardı ediliyor ama biz onu seviyoruz. Gerçekten otantik bir deneyim. Bizi öğle yemeğine davet eden ve bize şehirlerini göstermek için zaman ayıran bazı takipçilerle buluştuk. Harika bir şehir olan Trabzon Türkiye'de geçirdiğimiz zamandan keyif aldık.” dedi.