banner114
banner146

Geçtiğimiz haftanın gündem maddelerinden biri THY tarafından Trabzon-Van arasına konulan uçak seferlerinin Van’da rahatsızlık yaratmasıydı. günebakış gazetesinin “Trabzon uçağı Van’ı korkuttu” başlığıyla duyurduğu haberde Van’daki sivil toplum örgütleri uçak seferlerinin Van’a gelen İranlı turistlerin Karadeniz’e taşınması için konduğunu iddia etti. Doğu Anadolu Turizmciler Başkanı Cevdet Özgökçe, bunun bilinçli bir operasyon olduğunu iddia ederek, “İran’dan gelen turistleri Karadeniz’e nasıl aktarırız hesabı yapılıyor.” İddiasında bulundu.

Van’daki STK’ların bu anlamsız ve yersiz korkusunu besleyen en büyük sebep THY’nin ilk aylarda düşük fiyatla yolcu taşıma politikasıydı. Van’dan Ankara’ya 600 TL’ye uçan yolcular, “Trabzon’a uçak seferleri 100 TL” biçiminde anons edilince bunun bir operasyon olduğu düşünüldü. Halbuki bu fiyat tarifesi kesinlikle geçici bir fiyat tarifesi. 2-3 ay sonra THY, aynı yüksek fiyatlarını Trabzon-Van arasında da uygulayacaktır. Van ileri gelenlerinin Trabzon uçak seferlerine bu kadar tepkili olması gerçekten şaşırtıcı. Trabzon ve Van arasında tarihten bugüne iki metropol kent olarak hep güzel ilişkiler yaşandı. Bu seferler belki tutmaya bilir. Belki haftada bir güne inecek, belki kaldırılacaktır ancak Van’daki STK’ların bir anda “Turistlerimizi elimizden alacaklar” biçiminde ayağa kalkması bölgeler arası gelişme stratejisinin ne kadar uzağında olduklarını gösterir. 3 milyonu aşkın Arap turistin geldiği Trabzon’dan Van’a sefer konulmasının altında “Arapları Van’a taşıyacaklar” kaygısı bulunmuyor da Van’a gelen 500 bin İranlı turistin Trabzon’a kaçırılması saçmalığı zemin buluyor. 4 Ocak’ta başlayacak olan seferlerden hemen sonra Van’da bir panel düzenlenmesinden yanayız. Panele TTSO Başkanı Suat Hacısalihoğlu’nun yanı sıra TÜRSAB yetkilileri ve özellikle Van’da kayyumluk yapan ve Vanlıların kendisini çok sevdiğini sanan Murat Zorluoğlu da katılmalıdır. Van’dan Trabzon’a geldiği tarihten beri Van’la yatıp Van’la kalkan ve hatta Van’ın Tuşba ilçesine Trabzon’un 15 milyon lirası ile (bugünkü değeri 25 milyon olmuştur) AVM kurmaya kalkan Zorluoğlu, Vanlıları ikna etmelidir. Barış elçisi olarak bugüne kadar susması bile bize göre hatadır.

***

Geçtiğimiz haftanın gündem maddelerinden bir diğeri Trabzon’daki dolmuş dönüşümünün son tarih olarak verilen 31 Aralık 2021 tarihine kadar dönüşemiyor olmasıdır. Akçaabat dolmuş dönüşümünün çökmesinden sonra Trabzon dolmuş dönüşümünde 690 araçtan 225’inin hala dönüşememiş olması ek bir süreyi zaruri hale getirdi. Gazetemiz dolmuş şoförlerinden gelen yoğun talep üzerine konuyu manşetine taşıdı. “Dönüşemeyen araçlar erteleme bekliyor” manşet haberinin ardından Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu ilgililerle görüşerek süreyi 3 ay daha uzattı. Trabzon Ortahisar dolmuş dönüşümü muhtemelen 31 Mart’ta tamamlanmış olacak.

Bu manşeti atarken bir gazeteci olarak aklımıza Zorluoğlu’nun Meclis kürsüsünden yaptığı konuşma geldi. “Bu gazetenin hiçbir önerisini dikkate almayacağız” diye seslendiğini görmüştük. Tıpkı günebakış’ın hiçbir belediye haberine ulaşamamasını sağlamak için gazeteci arkadaşlarımızın isimlerini listelerden sildirmesi gibi Zorluoğlu, bu iletişim çağında habere ulaşamayacağımızı zannetmişti. Tıpkı şimdiki olay gibi… “Acaba günebakış’a kızıp dolmuşlara ek süre vermemezlik yapar mı?” siye düşündük. Göze alamazdı ve nitekim alamadı. Belki de biz önerdiğimiz ve talepleri ilettiğimiz için değil, zaten erteleyecekti!... Yine de çok dar bir pencereden bakıyor.

***

Geçtiğimiz haftanın gündem maddelerinden bir diğeri ülke genelinde yaşanan aşırı zamların ardından bazı sektörlerin bitme noktasına gelmesiydi. Şehirlerarası otobüs işletmeleri bu süreçte adeta iflasın eşiğine geldi. Trabzon Otobüs İşletmecileri Ve Acenteleri Derneği Başkanı Orhan Cemil Sungur, yaşanan sıkıntıyı “Yakında kontak kapatma eylemi yapılır. Terminaldeki yazıhaneler yavaş yavaş boşalıyor.”  şeklinde yorumlandı.

TTSO Meclis Üyesi ve Metro Turizm İşletmecisi Rüştü Çakır ise böyle bir krizle ilk kez yüzleştiklerini belirterek, “Bir otobüsün İstanbul maliyeti 12 bin lira. 3 bin liraya aldığımız lastik 7 bin lira oldu. Eskiden İstanbul’a 4 sefer yapıyorsak 1 sefere indirdik. Arık taşınabilir değil.” dedi. Günebakış gazetesi gelişmeyi, “Yolcular taşınabilir ama bu zamlar taşınamaz” başlığıyla verdi.

***

Geçtiğimiz haftanın bir diğer gündem maddesi ise bölgeye kısa süreli kar yağışının Trabzon’da oluşturduğu perişanlıktı. Şehir merkezinde kendini gösteren 5 santimetrelik karla bile yeterince mücadele edilemedi. Kara tamamen hazırlıksız yakalanan Büyükşehir Belediyesi, vatandaşları perişan etti. Yolları ve ana arterleri açmayı beceremeyen Büyükşehir Belediyesi yetkilileri kar lastiği takmadıkları gerekçesi ile dolmuşçuları eleştirdi. Halbuki dolmuşçuların kar lastiği takmama hataları kadar Büyükşehirin ana arterleri açamama  beceriksizliği ve ayıbı da var. Günebakış gazetesi gelişmeyi “Kar yağdı Büyükşehir baktı” başlığı altında verdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.