banner114
banner146
banner122

Master planı umut vadetmedi

Trabzon’da KTÜ’lü İnşaat Mühendisi Prof. Dr. Muhammet Vefa Akpınar ve Harita Mühendisi Prof. Dr. Bayram Uzun, trafiği yeniden düzenleyecek olan Ulaşım Master Planı çalışmalarıyla ilgili açıklama yaptılar. Ulaşım Master Planı’na geç kalındığını kaydeden Uzun, “Bugünün çözümleri yarının sorunları olmaması için pansuman tedaviler yerine ciddi anlamda çalışmalar yapmak lazım.” derken Akpınar, “Trabzon’da 10 yıl yaşamak lazım ki Trabzon trafiğinin sorunu nedir, bilinsin. Bizim endişemiz yapılacak sayımlar kent içi ulaşım master planı ne derece sağlıklı veriler toplayacağı. Raporlar hazırlanıyor, Belediyeye sunuluyor. Belediye ne kadarını uyguluyor?” dedi.

TRABZON’UN TRAFİK SORUNU ÇÖZÜLECEK Mİ?

Trabzon Ulaşım Ana Planı’nın ihalesini alan firma Trabzon’da ölçümlerde bulunarak çalışma yapacağını kaydeden KTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhammet Vefa Akpınar, “Trabzon Ana Ulaşım Planı’nı İstanbul’dan alan firma yapacak. Benim hala tereddütlerim oluşmakta. Raporlar yazılıyor. Ancak 5 yılda bir veri toplanmaz. Bir yılda bile güzergâhlar oluşuyor. Trabzon’da 10 yıl yaşamak lazım ki Trabzon trafiğinin sorunu nedir, bilinsin. Bizim endişemiz yapılacak sayımlar kent içi ulaşım master planı ne derece sağlıklı veriler toplayacağı. Raporlar hazırlanıyor, Belediyeye sunuluyor. Belediye ne kadarını uyguluyor?” şeklinde ifade etti.

Ulaşım Ana Planında bisiklet yolu güzergahının da belirlenmesi gerekliliğine vurgu yapan Akpınar, “Bisiklet yolu projesinin de entegre edilmesi lazım. Bu da gündemde.  Bisiklet yolu ile ilgili bir ihale yapılıyor. Bu yolu sahil boyunca değil de Değirmendere Vadisine entegre etmek.” diye konuştu.

KAVŞAKLAR AZALTILMADIKÇA TRAFİĞE ÇÖZÜM OLMAZ

Trafik sıkışıklığının en büyük sebebi Trabzon’da ana yol üzerinde kavşak sayısının çok fazla olması olduğunu söyleyen Akpınar, “Trabzon’da kavşak sayısı çok fazla. Trafik sıkışıklığının en büyük sebebi araçlar değildir. Sürücüler değildir. En büyük sebebi kavşak sayısının fazla olmasıdır. 60-70 yıl önce yapılmış yanlış uygulamalar.. Ulaşım Master Planı’nda bu kavşak sayıları azaltılacak mı? Azaltılmayacaksa trafiğin neresini çözeceksiniz?” şeklinde belirtti.

MEYDAN TRAFİĞİNİ BOZTEPE TIKIYOR

Meydan trafiğini Boztepe’den gelen düzensiz akışın tıkadığını söyleyen Akpınar, “Meydan trafiğini tıkayan en büyük sıkıntı Boztepe’den gelen düzensiz bir akış. O zaman Boztepe’dekilerle yoğun anket çalışması yapmak gerekiyor. Trafik akşam saatlerinde çok tıkanıyor. Ölçümlere buna göre akşam almaları gerekir. O saatlerde almazlarsa çözüleceğini düşünmüyorum.” diye açıkladı.

ULAŞIM MASTER PLANI’NA GEÇ KALDIK

Trabzon’un 20 yılına yön verecek Nazım İmar ve Uygulama İmar Planlarının yürürlüğe girdikten sonra Ulaşım Master Planı’na geç kalındığını kaydeden KTÜ Harita Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bayram Uzun, “Önce Ulaşım Master Planı yapılır. Bunlardan sonra imar planı yapılması gerekir. Ters bir durum oldu. Planların hepsi onandı bitti. Şimdi bu plan yapılsa bile nasıl hayata geçireceksiniz? Kent içinde yeni yapılanmalar var. Hep böyle kaos yaşanıyor. Uzun planlı değil, spontane gelişiyor her şey. Dünün çözümleri bugünün sorunları. Bugünün çözümleri yarının sorunları olmaması için pansuman tedaviler yerine ciddi anlamda çalışmalar yapmak lazım. Ne kadar akıl olursa o kadar güzel çalışmalar ortaya çıkar.” şeklinde dile getirdi. Kent merkezlerinin yayalara ait olduğunu dünyanın hiçbir yerinde kent merkezlerinde araçların bulunmadığını anlatan Uzun, “Araçları dışarda bırakmamız lazım.” dedi.

HABER: Rabia MOLLAOĞLU

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.