banner114

Keşan’da ‘Çapraz Trakya Bağlantısı’ AB projesinin etkinlikleri yapıldı

Ünsal YÜCEL/KEŞAN(Edirne),()-EDİRNE’nin Keşan Ticaret ve Sanayi Odası(KTSO) tarafından, ‘Çapraz Trakya Bağlantısı’ adlı AB projesi kapsamında, ‘Gelenekler ve Süreklilik’ ve ‘Eski ve Sonsuz’ etkinlikleri, gerçekleştirildi.

Keşan TSO liderliğinde, Bulgaristan - Bölgesel Tarih Müzesi ve Bölgesel İşbirliği ve Kalkınma İttifakı Derneği partnerliğinde yürütülen, Bulgaristan–Türkiye Sınır Ötesi İşbirliği Programı, ‘Çapraz Trakya Bağlantısı’ isimli projenin, ‘Gelenekler ve Süreklilik’ tanıtım etkinliği Keşan Kent Müzesi bahçesinde, ‘Eski ve Sonsuz’ etkinliği ise Hersekzade Ahmet Paşa Camii Sokağı’nda gerçekleştirildi.

Keşan Kent Müzesi bahçesindeki etkinliğe Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Keşan Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı Orkun Özkaya, Keşan Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Şapçı, Yusuf Çapraz Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Ahmet Atakişi, Trakya Üniversitesi Genel Sekter Yardımcısı Burak İşçimen, Trakya Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Emel Gönenç Güler, AK Parti’li Meclis Üyesi Nehir Gergin, Keşan Kent Müzesi Sorumlusu Arkeolog Aslı Avcı, Proje Yöneticisi Tahir Demirel ve davetliler katıldı.

Etkinlik ile ilgili açılış konuşmasını yapan Tahir Demirel, 2 yıl süreli olan projenin, bir yatırım projesi olduğunu belirterek, "Projemizde Edirne, Keşan, İpsala ve Enez bölgemizi içeren, turizmde dijitalizasyon üzerine bir akıllı harita çalıştık. Bu haritada Edirne’mizde 88 noktamızda işledik. Tabii ki ev sahibi biz Keşan olduğumuz için kendi bölgemizde yoğunluk olmak üzere bir stratejimiz oldu. 88 noktadan ne yazık ki tabii ki tarihi eser manasında Keşan olarak çok zayıfız. Keşan’da bir tek Hersekzade Ahmet Paşa Camimiz, Keşan merkezimiz de tarihi eser olarak bu 88 noktaya girdi. Etkinliğimizin amacı bölgemizdeki gelenekler, görenekler üzerine ne kadar eskiye gidebilirizin sunumunu yapmak” dedi.

‘GÜZEL BİR ANI YARATACAĞIZ’

İsmail Şapçı, yaklaşık 3 yıldan beri üzerinde çalıştıklarında bir projenin lansmanını yaptıklarını ifade ederek, “Biz aslında bölgesel olarak Keşan’da Edirne’de değil Balkanlara doğru da gelişmekte olan turizmi daha da nasıl cazip hale getirebilirizin çalışmalarını yapıyoruz. Yeni çağda herkesin bildiği üzere cep telefonlarımız, tabletler, bilgisayarlar elimizde. Hepimiz bir yere gitmeden önce araştırıyoruz. Burada da Edirne ili dahil bölgemize gelecek olan turistlere veya bölgeyi ziyaret etmek isteyenlerin cazibesini artıracak ve bölgeye gelme isteğini artıracak çalışmalar yaptık" ifadelerini kullandı.

‘KEŞAN MARKALARIYLA BÜYÜSÜN, BÜYÜDÜKÇE DE MARKALAŞSIN’

Mustafa Helvacıoğlu ise Keşan’ın turizm potansiyelinin olduğunu belirterek, “Bizim potansiyelimizi açığa çıkarmamız lazım. Artık dijital dönem hazırlık yapmamız lazım. Biz de Keşan’a davet etmek için bu akıllı, dijital haritayı yapmamız gerekiyor. Bizim, varlığımız, potansiyelimiz, gencimiz, insan kaynaklarımız, dağımız, ormanımız her şeyimiz var. Dün Gaziantep’te kebap, lahmacun vardı ve onların ikisini satıyordu. Gaziantep müthiş markalaşmış. Markalarını satıyor. Keşan markalarıyla büyüsün, büyüdükçe de markalaşsın. Bizim markalarımız artıyor" ifadelerini kullandı.   

Açılış konuşmalarının ardından Trakya Üniversitesi öğrencilerinin obua ve flüt dinletisi, Dr. Fatma Orhun’un ‘Keşan Tarihi’ adlı kitabının tanıtımı, tango gösterisi, Aslı Avcı’nın kent müzesi hakkında sunumu, Çamlıca köyünden Altın Kızlar’ın mani okuması, halk oyunları gösterisi, eski ve yöresel kıyafetlerin sunumu ve folklor gösterisi yapıldı. Hersekzade Ahmet Paşa Camii Sokağı’ndaki etkinlikte ise caminin tanıtım sunumu, obua ve flüt gösterisi, Keşan tarihi sunumu, Roman halk dansları gösterisi, maniler, Aşuk ve Maşuk orta oyunu ile ebru sanatı sunumları gerçekleştirildi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.