banner114

“8 km tünelle geçilmeli”

KTÜ İnşaat Mühendisliği’nden Prof. Dr. Atakan Aksoy, Trabzon’da ulaşım sorununun ancak tünellere dayalı Güney Çevre Karayolu’yla çözülebileceğini kaydetti. Prof. Dr. Aksoy, “Trabzon Güney Çevre Karayolu tünellere dayalı olarak yapılmalı. Ulaşım alanında öyle sıkışıklık var ki üretilen alternatif çözümler başka sıkıntılar yaratacak. Trabzon şehir geçişinde 4 kilometre içerden olmak koşuluyla Trabzon Yeni Tüneli 8 kilometre uzunluklu yapılırsa Güney Çevre Yolu’nun bir kısmını oluşturur.” dedi.

KTÜ İnşaat Mühendisliği’nden Prof. Dr. Atakan Aksoy, Trabzon’da ulaşım sorununu ancak tünellere dayalı Güney Çevre Karayolu’nun çözebileceğini kaydetti. Güney Çevre Yolu’nun şehrin ulaşım sorununu çözmesinin yanı sıra yeni imar alanlarının oluşmasına da katkı sunacağını kaydeden Prof. Dr. Atakan Aksoy, “Trabzon Güneç Çevre Karayolu tünellere dayalı olarak yapılmalı. Ulaşım alanında öyle sıkışıklık var ki üretilen alternatif çözümler başka sıkıntılar yaratacak. 1 kilometre tünel maliyeti yaklaşık 10 milyon dolardır. Trabzon şehir geçişinde 4 kilometre içerden olmak koşuluyla Trabzon Yeni Tüneli 8 kilometre uzunluklu yapılırsa Güney Çevre Yolu’nun bir kısmını oluşturur. Akyazı 2 Tüneli ve Kavala Tüneli ile beraber Trabzon Güney Çevre Yolu’nun en önemli ayağını yapmış olur. Bu bölgede yaklaşık 10 kilometre uzunluğundaki bir tünel çalışması da kilometresi 10 milyon dolar olduğu için 100 milyon dolara mal olur. Bu Trabzon’a çok başka alternatif imkanlar sunar. Akçaabat Kavala arasında 3 tane tünel yapılmalı. Ana tünel Yeni Trabzon Tüneli olmalı. Bu tünel 8 kilometre uzunluğunda planlanmalı. Bu yapıldığında Trabzon’da imara da alan bulunur. Köyler yakınlaşır, imalat sanayi için tırların girip çıkabileceği 20 bin-30 bin metrekarelik alanlar oluşturulabilir. Şehir geçişlerinde arazi kirliliği yaratmayan taş ocakçılığı işletmeciliğin önü açılır. Büyükşehir Belediyesinin yaşayabileceği mıcır temin problemleri ortadan kalkar. Trabzon’un önü açılır.”  değerlendirmelerinde bulundu.

“İMPERİAL’İN ORADA YAPILMASI PLANLANAN TÜNELE GEREK KALMAZ”

İmperial Hastanesinin orada yapılması planlanan tünele ilişkin de Prof. Dr. Atakan Aksoy, “Trabzon Güney Çevre Yolu’nu yapamadı geç kaldı. Geç kaldığı da taraflı tarafsız herkes tarafından kabul ediliyor. Rize-Giresun arasındaki Güney Çevre Yolu’nun maliyeti yaklaşık bugünkü rakamlarla Türk lirası olarak 14-15 milyar TL’lik proje. Trabzon şehir geçişinde 4 kilometre içerden 8 kilometrelik tünelin üzerine gidilirse bu sefer transit trafik alınacağı için İmperial’in orada yapılması planlanan tünele de gerek kalmaz. Pansuman çözümden çıkarılabilir. Bununla ilgili arayışa yönelinebilir.” ifadelerini kullandı.

“TOPLANTIYA DAVET EDİLMEDİK”

Trabzon Büyükşehir Belediyesinin ya da Karayollarının üniversiteyle ulaşım konusunda istişare gerçekleştirip gerçekleşmediğine yönelik soru üzerine Prof. Dr. Aksoy, “Belediye güzel bir şey yaptı Ulaşım A.Ş. kurdu ama bunun işlevsel yönünü tam henüz başaramadı. Bu birim ne yapacak? Raylı sistem projesi mi yapılacak, o birimin yapması lazım. Çevre yoluna ilişkin alternatif projelerin hazırlanması lazım. Bunun içerisini doldurması gerekiyor. Hizmet alımı mı yapacaklar bu tip projeleri bilemiyorum. Ulaşım Master Planı ile toplantı yapıldı mesela. Davet edilmedik. Davet edilseydik istişare için katılırdık. Trabzon’da üniversitelerin, STK’ların, yetkililerin yer aldığı istişare toplantıları düzenlenmeli. Ortak aklı ortaya çıkaran toplantıların yapılmasına ihtiyaç var.” diye konuştu.

Haber:Songül MAZLUM

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
fİKRET ÇOLAKOĞLU 1 ay önce

trabzon kenti̇ni̇n hi̇ç bi̇r sorunu güney çevre yolu yapilmadan kalici çözülemez.gelde anlat.

Avatar
Hayallerim 1 ay önce

Güney çevre yolu bitmedi mi daha. 2030 yılına yapılsa iyi. Bakın Karşıyaka uğurlu yeni yol yapılacaktı uğurlu ilkokulu önünde durdu. 3 yıldır beşirli kavuşması bekliyor.... Trabzon da işler devlet işinde ağır işler....

Avatar
ömer AKSOY 4 hafta önce

İnşAllah duyanların ilgisini çeker.Zira önemli bir yol çizmişsiniz.Yol için.