banner114

‘Bazı şerlerde hayır vardır’ derler. Kur’an-ı Kerim ise “Siz şer zannedersiniz. Ama onda hayır vardır.” biçiminde vazeder. Beşikdüzü’nde şehidi muazzez Ali Şükrü’nün isminin Kültür Merkezinden indirilmesi hadisesine böyle bakıyoruz. Neden böyle baktığımızı açıklayalım.

Trabzon’un başının üzerinde baş tacı gibi yatan şehidi muazzez Ali Şükrü’nün ismini Beşikdüzü’ne sığdırmak ya da Beşikdüzü ile sınırlı tutmak, Trabzon’un şanına yakışmazdı. CHP’li Beşikdüzü Belediye Başkanı Kültür Merkezinden şehidin ismini indirince, Trabzon’da siyaset ve STK’lar bir anlamda kendine geldi. Önceki gün 30 civarında STK temsilcisi Trabzon Meydanı’ndan AK Parti’ye seslendi. AK Parti’ni şahsında bu çıkış, Büyükşehir Belediye Başkanınaydı. Bakın STK’lar özet olarak neler dedi:

“Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Trabzon’a her gelişinde Ali Şükrü’yü işaret eder ve hatırasını yad eder. Ali Şükrü sadece siyasi kimliği ile değil, askeri ve ilmi hüviyetiyle de tarih sahnesinde isminden bolca söz ettiren bir Trabzonludur. İşte böyle bir ismin şehidimizin, adını yaşatmak Büyükşehir Belediyesine düşer. Pazarkapı mevkiinde yapımına başlanılan Külliye’ye ve tanzim edilecek meydana Ali Şükrü Bey isminin verilmesi önerimizdir.”

Trabzon’daki mahafazakar STK’lar önceki gün Büyükşehir Belediyesi üzerinden AK Parti’ye böyle seslendi. Beşikdüzü’nde Kültür Merkezinden indirilen tabelanın çok daha anlamlı olanı, Trabzon’un yeni yapacağı en büyük meydana asılmalıdır. Pazarkapı Sahilinde planlanan 18 bin dönümlük yeni meydan ve Külliye’ye Ali Şükrü Bey’in adı verilmelidir. Biz bir adım daha ileri giderek, eski bakan Sayın Erdoğan Bayraktar’a sesleniyoruz. Trabzon’a kazandıracağı o muhteşem caminin ismine de Ali Şükrü Bey Cami adı verilmelidir.

Hani yazıya girerken kaydetmiştik ya, ‘bazı şerler vardır hayra vesile olur’ diye… Meğer biz Trabzon olarak, şehidimizin adını Trabzon’un en önemli yerlerine vermemişken… Başımızın üzerinde yatan şehidin adını kent merkezinde yaşatamamışken Beşikdüzü Kültür Merkezi’ndeki tabelayı tartışıyoruz. İşte indirilen tabela yanlışı, bize böylesi bir doğruyu hatırlattı. Buradan bir öneri de Büyükşehir Belediye Başkanına getirmek istiyoruz.

Sayın Başkan, belli ki Ali Şükrü Beyle ilgili dağarcığınızda pek fazla bir şey yok. Vefat yıl dönümünde hiç ses çıkarmadınız. Anma toplantısına katılmadınız. Beşikdüzü’ndeki vakada yine sessiz kaldınız. Ama şimdi durumun sanırız farkındasınız. Diyoruz ki, bir adım daha atsanız… Beşikdüzü’nün caddelerinden birini yeniden düzenleseniz ve büyükşehir meclisine isminin Ali Şükrü Bey olmasını teklif etseniz. Bizimkisi sadece bir öneri. Ama kayda değer bulduğumuz için kamuoyu ile paylaşıyoruz. Yani bir anlamda gazetecilik yapıyoruz. Hani gazetecilerin önerileri pek dikkate alınmaz ama, belki alan çıkar diye yine de yazdık!..

Trabzon Ali Şükrü’yü unutmamalı. Trabzon Ali Şükrü’yü hep yaşamalı ve yaşatmalı…