banner114

Büyükşehir Belediyesi trafik sorununun yaşandığı Ortahisar’da başaramadığı dolmuş dönüşümünü trafik sorunu olmayan Akçaabat Mersin hattında yapmak istiyor. Üstelik bu hatta çalışan 583 şoför esnafına rağmen… Fatura Akçaabat a çıkacak ama Akçaabat farkında değil!..

Akçaabat-Mersin hattı bir durak… Akçaabat Şoförler Odasına bağlı bir durak… Daha sonra kendisini kooperatife dönüştürmüş. 24.03.2019 tarihli genel kurulunda 140 üyenin katılımıyla bir karar almış. 6 minibüsü bir otobüse ortak yapıp dönüşüm sağlamak! Genel kurulda şoförlere sunulan diğer vaatlere girmiyoruz. Konu, kooperatif ile Büyükşehir arasında 1 yıldır yoğruluyormuş. Şimdi ise planın14 minibüse 1 otobüs olarak değiştiğini Kooperatif Başkanı Abdullah Sevim’in dünkü açıklamalarından öğreniyoruz. 14 ortaklı otobüs!..

Büyükşehir Belediyesi’nin bu dönüşüm hevesini anlamakta güçlük çekiyoruz. Ortahisar’da trafik sıkıntısı mazeret gösterilerek bir yıl dönüşümü tartıştık. Sonuçta şoför esnafı 17+1 midibüse tepki gösterince 12+1 sisteminde kaldık. Bunu bile uygulama şansımız yok. Hiçbir minibüsçü yeni bir minibüs almaz ve almayacak. Çünkü alacak parası yok. Zaten süre verilen 1 Eylül tarihine 3 ay kaldı. Ortada böyle bir tablo varken, Büyükşehir yönetimi şimdi de Akçaabat-Mersin hattında dönüşüm yapacak!.. Anlaşılır gibi değil. Olayın hem demokratik, hem vicdani hem ekonomik, hem sosyal ve hem uygulanabilir olmadığını kaydediyoruz!..

Buyurun 6 maddede izah edelim…

1-Akçaabat-Mersin hattında bir trafik sorunu olduğu için mi dönüşüm yapılıyor? Şayet mesele yasaların emrettiği engelli ulaşımı ve yeni şartlar ise Ortahisar kararının aynısı alınabilir. Hem Ortahisar dönüşümü bir ‘devrim’ değil miydi?

2-583 Minibüs esnafının kararını 140 esnaf nasıl verebilir? Başkan Sayın Murat Zorluoğlu’nun, önüne böyle bir talep geldiğinde ‘’Arkadaş, geride 240 kişi daha var. Bunlar ne diyecek?’’ diye sorması gerekmez mi? Demokrat olmak bunu gerektirmez mi?..

3- Akçaabat Şoförler Odası Başkanı Ali Şentürk’ün açıklamalarına göre UKOME bugün toplanıp karar verecekmiş. Önce dönüşüm kararı verecekmiş, sonra dolmuş sahiplerinden, muvafakatname istenecekmiş. Bu yöntem bir dayatmaya dönüşmez mi? Şöyle ki; Muhtemelen 100 kişi bile altın değerindeki tahditli ‘M’ plakasını askıya alıp 14 ortaklı otobüse girmez. Yarın yeterince muvafakatname toplanmadığını gören kooperatif…  Veya şoförlerin muvafakat vermediğini gören Büyükşehir ‘Şu tarihe kadar muvafakatname vermeyen minibüsler hattan çıkartılacaktır’ diyerek zorla muvafakat toplamaya kalkarsa bunun sonu nereye varır? Bunu hangi vicdan taşıyabilir? Onun için Şoförler Odası Başkanı Ali Şentürk, tüm samimiyeti ile “Önce muvafakat toplasınlar. 290 muvafakata ulaşsınlar ben de vereceğim” diyor. Yani 100-150 şoförün bile bu dönüşüme muvafakat etmeyeceğini söylüyor. Başkan Sayın Zorluoğlu bu gerçeği neden görmüyor?

4- Akçaabat-Mersin hattında 583 dolmuşta 583 kişi çalışıyor. Bunların şartlarını düzenlemek ve düzeltmek yerine onca minibüsü heder edip 65 otobüse dönüştürmek nasıl bir aklın ürünüdür? 530 kişi ekmeğinden-işinden olacak. Akçaabat bunu ekonomik olarak kaldırabilir mi? Başkan Zorluoğlu bunca insana iş bulabilir mi?

5- Akçaabat sakinleri her 5 dakikada geçen minibüsle bile zamanında ulaşım sağlayamamaktan şikayetçi. Yarın 65 otobüsle onca insan nasıl zamanında taşınacak? Büyükşehir’in Ulaşım A.Ş’si bunun hesabını yaptı mı?

6- Trabzon Ortahisar’da karar verilen 12+1 sistemi bile hayata geçirilemezken Akçaabat’ta 14 ortaklı otobüs fikrine hayat buldurmak nasıl bir akıldır. Onca minibüs sahibi ortaklık parasını nereden ve nasıl bulacaktır? Yoksa iddia edildiği gibi tahditli plakaları ellerinden alınıp... Ortaklık paylarını yatıramamaları mazeret gösterilip... Yerlerine yeni ortaklar mı alınacaktır?

Uygulama imkânı olmayan bu dönüşümde bunca ısrar nedendir?

Akçaabat’ı yakından ilgilendiren bu olay karşısında Akçaabat’ta siyasetin ve STK’ların sessizliği nasıl değerlendirilmelidir?

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Osman LERMİ 1 ay önce

Akçaabat sessiz değil! Sivil toplum bu konuda çok duyarlı...