Turizm, Trabzon’un birinci derece lokomotif unsuru oldu. Kültür ve Turizm İl Müdürü Ali Ayvazoğlu, turistlerin şikayetlerini almış. Kah Arap misafirlerimiz kah yerli turistler Trabzon’la ilgili görüşlerini kaydetmiş. Bugünkü yazımızda çok önemsediğimiz bu görüşlerden bir bölümünü paylaşmak istiyoruz.

1- … turla katıldığımız gezide broşür üzerinde yazılan yerlere götürülmedik. Sadece termal otele götürülüp geri döndürüldük. Sorduğumuz soruları ise cevapsız bıraktılar. (02.07.2017 Alaa Yagoop Yousif)

2- Dün şehir merkezinde dolmuşa bindim. Ayasofya’yı sordum. Kızımla birlikte yolculuğa başladık. Dolmuş ayakta dolana kadar yolcu aldı. Sonra herkes teker teker indi, sadece kızım ve ben kaldık. Şoför bize dönüp, ‘Yallah yallah’ dedi. Ayasofya’yı sorduk. Eliyle bir yer işaret etti. Yakın zannedip indik. Sonra oradaki süpermarkete sorduk. Vücut diliyle, ‘Buraya çok uzak, yürüyerek gidemezsiniz’ diye tarif etti. Tekrar oradaki bir dolmuşa binip geri döndük. Niye böyle yapıyorlar? (03.02.2017 Yusuf Al Vahmeri)

3- İranlı iki misafiriz. En büyük camide namaz kılmak istedik. Kemerlerin altından geçip camiye gittik. Cami avlusunda namaz kılmak istedik. Ancak görevli kapatıyoruz diyerek izin vermedi. Şikayetçiyiz. (23.07.2017)

4- Turizm ofisini tesadüfen gördük. İnternet üzerinden anlatılınca şahane bir şehir. Ama otelleriniz çok pahalı. Tabelalar yerli yerinde değil. Broşürler yetersiz. Trafik sorunu çok çok fazla. (18.07.2017 Eze Kurban ve İbrahim Esiri)

5- Selâmün aleyküm. Trabzon’a internetten görerek geldik. Ancak bizim gibi gençlerin zaman geçirebileceği çok şey yok. Lütfen bu konuyla ilgili bir şeyler yapabilir misiniz? Kaldığımız … otelinin terasında 4 kişilik masada oturduğumuz için kaldırıldık. İnsanların içinde mahcup olduk. Şehir henüz misafir ağırlayacak gibi değil.

***

Ziyaretçiler arasında yerli turistler de var. Kimi Trabzon’u çok sevmiş kimi hayal kırıklığı yaşamış. İçlerinden biri Meydan Parkı’ndaki çöpten şikayetçi olmuş. Cep telefonunu da vererek şu şikayette bulunmuş: “Trabzon Meydan Parkı’nı çöp içinde buldum. Bir taraftan çöpçüler temizliyor diğer taraftan hiç çekinmeden çöpler yere atılıyor. Buna mutlaka bir önlem alınmalı. Ben Batum’u da gezdim. Yerde bir tane izmarit yok. Yerlisi de yabancısı da atmıyor. İnsanlar elindekini çöp kutusu buluncaya kadar elinde tutuyor. Acaba Trabzon’da niçin böyle yapmıyorlar? Buna bir çözüm bulunabilir mi bilmiyorum.”

***

Turistlerin en çok memnun kaldıkları şey Turizm Ofisi… Hem gördükleri ilgi, hem de aldıkları bilgiden son derece memnunlar. Hatta kimisi Türkiye’de gezip gördükleri yerlerde bu tür bir ofisin örneği bulunmadığını söylüyor.

***

Turistler en çok ne istiyorlar? Türkiye haritası… Karayolları haritası… Doğa yürüyüşü yapılabilecek alanlar... Ayrıntılı bilgi içeren broşür ve harita… Havaalanına giden dolmuşlara çeki-düzen… İngilizce broşür sayısının artırılması… Ve Trabzon kartpostalları istiyorlar.

***

Karşımıza çıkan tablo son üç yıldır her gün yazıp yorumladıklarımız. Ancak bütün bu şikayetlere rağmen memnuniyet oranının da yüksek olduğunu söylemeliyiz. Turistlerin notlarından Araplardan sonra en çok İran ve Azeri turist aldığımızı bilmemiz lazım. Turizmde ikinci aşamaya geçtik. Belki bu noktada yeni bir turizm çalıştayı gerekiyor. Turistin şikayetine dayalı bir turizm sistematiği önemseyen ve bu noktada turizmin tüm bileşenleriyle çok anlamlı ilişki kurup bütünleşen Kültür ve Turizm İl Müdürü sevgili Ali Ayvazoğlu’na başarılar diliyoruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
yasar 4 hafta önce

hala çok mesafe alınmalı ali bey.

banner35

banner37