banner114

Otobüs terminalleri kentlerin aynaları gibidir. Şekilleri, şemalleri, temizlikleri ve dinlenme alanlarıyla kentlerin gelişmişliğini yansıtır. Trabzon Otobüs Terminali yapıldığı 1980’li yılların ortasında kentin adeta vizyonu gibiydi. Örnek gösterilen bir terminaldi. Aradan geçen 30 yılda Trabzon, Terminalini yenileyemedi. Bir anlamda kendini yenileyemedi. Trabzon, 1989’dan itibaren Belediyede tam 20 yıl muhalefete rey verdi. Atay Aktuğ- Asım Aykan (2 dönem)- Volkan Canalioğlu... Trabzon’un bağrından çıkan ve bu kentte yaşayan yukarıdaki üç başkan da muhalefetteydi. Belki bu nedenle terminal yapamadılar. Trabzon 2009 yerel seçimlerinde iktidara oy verdi. Lakin Trabzon’da yaşamayan ve Trabzon’u yaşamayan bir başkan seçildi. 10 yıllık döneminde bir terminal yapamadan gitti. Trabzon’u 10 yıl boyunca yöneten başkan bugün Trabzon’da yok. Lakin bizim Terminal sorunumuz hala devam ediyor.

Mevcut Başkan Sayın Murat Zorluoğlu, Terminal sorununu öncelikli gündemine aldı. Gerçekten halletmek istiyor. Ne kadar sürede başarabilir bilemiyoruz. Terminal için önce ‘mevcut yer’ üzerinde durdu. Daha sonra gelen talepler üzerine Çimento’nun yerini düşündü. Aşkale yetkilileriyle konuştu ama olmadı. Son olarak Değirmendere-Deliklitaş mevkiinde, Oto Galericilerin yanındaki 8 dönümlük alanı belirledi. Edindiğimiz bilgilere göre Terminaldeki firmaların üst düzey yöneticileriyle de görüşmeler yaparak bu kararı verdi. Doğru bir yol izledi. Ancak STK’lar ve şimdi de bilim adamlarından itirazlar var. Bakış açıları itibariyle itirazlar önemsenmek zorunda. Bize göre de belirlenen yer uygun. Lakin bize göre uygun olması ‘Yer tespiti doğru’ anlamına gelmiyor. STK’ların itirazları bilimsel ve dikkate almaya değer. Doğru olanı tartışarak karar vermektir. Başkan Zorluoğlu bu konuda STK’ları dinlemeli ve önerilerini almalıdır. Ciddi ve tutarlı sebep sunulmadıkça da yoluna devam etmelidir. Ancak ortak akıl mutlaka aranmalıdır. Bu tür yatırımlar dayatma yöntemiyle yapılmamalıdır.

Önümüzde ‘Katlı Otopark’ örneği vardır. Belediyeyi zarara sokan bir yatırım olması bir yana trafiği daha da sorunlu hale getirmesinden korkulmaktadır. Halbuki İMO başta olmak üzere STK’lar itiraz etmiş, projenin yeniden gözden geçirilmesi istenmişti. Ne yazık ki eski başkan ‘ortak aklı’ hiç sevmemişti. Bildiğini okumuş ve öyle yönetmişti. 10 yıllık iktidar belediyesi olarak Trabzon muadil illerini yetişemedi.

Terminal yatırımı bu açıdan da örnek oluşturmalıdır.

***

AHİLİK VE TRABZON ESNAF ODALARI BİRLİĞİ

Esnaf Odaları Birliği Ahilik Haftası kutlamalarını yapıyor. Çerçevesi esnaf için çizilen ahilik özünü İslam ahlakıyla dolduran muhteşem bir kültür... Ahilik, aynı zamanda ahlakın parayı zapturapt altına aldığı bir kültür. Paranın ve makamın ahlakı yok ettiği bugünkü kültür anlayışı değil.

Trabzon’daki Ahilik kutlamalarına doğal olarak Vali İsmail Ustaoğlu da katıldı. Katılması da doğaldı. Ancak bize göre bir eksiği vardı. Katılmadan önce; “Ben, Ahilik  kültürünün olmazsa olmazı sayılan ‘Esnaf esnafa kızgın olamaz’ anlayışını ararım. Bunun için etkinlikte tüm esnaf odaları yöneticilerini görmek istiyorum. Ahilik haftasını kutlayan Esnaf Odaları Birliği’nin hakikaten bu anlayışta olup olmadığını merak ediyorum” diyebilirdi. Bize göre böyle deseydi o etkinliğe katılmazdı. Zira esnafın başındakiler esnaf arasında ayrımcılık yapıyor. Birlikte hoşgörü yerini kin ve nefrete bırakmış. Kendilerine oy vermeyenlere düşman gözüyle bakıyorlar. Kendilerine uzatılan her barışma elini nefretle itiyorlar. Vali Bey dinlemek isterse anlatacak çok oda başkanı var.

Ahilik haftası Ahiliği anlayan ve yaşaya esnafa mübarek olsun.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner108