Trabzon’da yol yapım işleri ya Karayollarına ya da Büyükşehir Belediyesinde Cengiz Çolak’a teslim edilmiş. Büyükşehir Belediyesinin etkin olduğu noktalarda Cengiz Çolak, Büyükşehirin irade koyamadığı yerlerde ise Karayollarının masa başındaki mühendisleri karar veriyor.

Trabzon otobüs terminalini Akoluk’a Cengiz Çolak’ın mimarlığı götürüyor. Aşkale Çimentoya yol götürmek için devletin 400 milyon lirası feda ediliyor. Bir diğer ifadeyle Otobüs terminalinin arkasına saklanılarak Aşkale Çimentoya yol götürülüyor.

Karayollarının masa başındaki mühendisleri ise Cengiz Çolak’ı mumla aratıyor. Yıldızlı’yı gördünüz. Bir belde yok edilmekle kalmadı iki kavşak için tam 800 milyon lira harcandı. Dikkat ediniz. Ana yola ve tünellere değil. Kavşaklara bu para harcandı. Projeyi kim çizdi? Karayolları ve müteahhitler!..

***

Skandalın bir benzeri şimdi şehrin doğusunda yaşanıyor. O. Fevzi Gümrükçüoğlu Kaşüstü’ne de üst geçit yaparak itfaiye kavşağının ikinci versiyonunu dikecekti ya!.. Mimar Mühendis Odalarının karşı çıkması ve Bakan Süleyman Soylu’nun müdahil olmasıyla Gümrükçüoğlu devre dışı bırakıldı ya!.. Şimdi sazı eline yine Karayolları aldı. Ankara’da masa başında oturup Trabzon’un en işlek caddesini içinden çıkılmaz hâle getiriyorlar. Trabzon dalçık istedi. 300-400 metrelik bir dalçık… Karayolları Ankara’dan tüm bölgeyi planladı. Çevre yolu bağlantılarından tutunuz da dalçıkın içinden dere geçirmeye kadar bir acayip proje… İşi dalçık’tan çıkartıp 700 metrelik tünele dönüştürdü. Projenin kepazeliğini mimarlar söylüyor!.. Trabzon Mimarlar Odası olayı biliyor!.. Ama müdahale edemiyor!..

Mühendis değiliz. Ancak bu konuda tam 4 mimar ve mühendisi dinledik.

1-Tek veya iki hemzemin tünel kavşak yapılacakken tam 3 adet hemzemin dönel kavşak icat edilmiş. 350-400 metrelik dalçık projesi 750 metreye çıkartılmış.

2-Güney çevre yolu en işlek kavşakla birleştirmişler. Yani en işlek kavşağı güney çevre yoluna yönlendirmişler. O kavşağın en işlek kavşak olduğunu Ankara’daki mühendisler bilmiyor. Projeye bakarak belirlemişler. Daha güzel görünsün diye seçmişler!..

3-Dalçıka tam 5 şerit yol önermişler. İkisi üstten, üçü alttan… Yani araç akışına göre tam tersini yapmışlar. Hâlbuki esas olan oradaki yerleşimler ve hastane… Buraya iki şerit vermişler. Yomra-Rize hattının daha az olan trafiğine 3 şerit vermişler. Bu yük bugün bile taşınmaz. Yarın güney çevre yolu da üstteki iki şeride bağlanınca dalçık felç olacak. Ankara’da masa başından böyle hüküm vermişler.

4-Dere yatağını boruya alıp dalçıktan geçirdiler. Yani alttan geçen yolcuların üzerinden dere yatağı geçecek. (Allah korusun, 750 metrelik bir tünelde muhtemel bir selden kimse kurtulamaz)

Trabzon-Rize gibi bir bölgede yani suyun çakıl üzerinden değil toprağı da alarak balçık yapıp aktığı bir zeminde dere yatağını nasıl boruya alırsınız? Deniyor ki DSİ onay vermiş. Raporlara bakınca DSİ’nin zoraki onay verdiğini anlıyorsunuz. Yol engellenmesin diye onay vermiş olmalı. Açık kanaldan geçmesi gereken dereyi boruya almış bir de 90 derecelik eğimlere denize ulaştırmışlar. Sorumluluğu da DSİ’nin üzerine yıkmışlar. Hâlbuki DSİ raporunda en az 15 şart koşmuş. O şartların hiçbirini yerine getirmeden yapıyorlar.

***

Buradan Trabzon Mimar Mühendisler Odaları Başkanlarına sesleniyoruz. Sevgili Mustafa Yaylalı… Şaban Bülbül… Gürol Ustaömeroğlu ve diğer oda başkanlarımız… Duyduk ki “dalçık olsun” fikrinden yana irade koyduğunuz ve Sayın Bakanımız Soylu da sizin fikrinizi önemsediği için iradenizi yani dalçıkı istismar eden Karayollarına karşı çıkamıyorsunuz. Yapmayın Allah aşkına… Ortaya çıkan vahametin sorumlusu siz değilsiniz. Siz doğru olanı istediniz. Yani dalçık olmalı dediniz. Lakin Karayolları Genel Müdürlüğü yeri görmeden, sizi bilgilendirmeden masa başında proje üretmiş. Lütfen buna müdahale ediniz. Konuyu değerlendirip Sayın Bakan Soylu’nun önüne mutlaka götürünüz. Bu dalçık olmaktan çıkıp tünele döndü. Bu hâliyle çözüm olmayacak. Dereyi boruya alıp dalçıktan geçiren kafa buranın toprak yapısını bilmediği gibi 750 metrelik tünelle devleti zarara uğratıyor. 200 milyon liraya uzanan bu maliyet çözüm getirmezse siz de itibar yitirirsiniz. Trabzon’a işe yaramayan itfaiye kavşağının kardeşi olacak Kaşüstü dalçıkına müdahale ediniz.

Bize olayı anlatan ve bu kenti önemseyen mimar mühendisler belki bizi yanılttı!.. Lütfen siz gerçeği ortaya çıkartınız. Trabzon’un en önemli trafik arterini Ankara’dan planlayan üç beş kişinin önerisine bu kentin ulaşımını teslim etmeyiniz.

Allah rızası ve bu kentin geleceği için… Bu kent ve bölgede yaşayan insanların hatırı için… Gelecek kuşakların hepimizi yargılamaması için yol planını ele alıp kamuoyunu bilgilendiriniz. Kabul etmelisiniz ki bunun için varsınız…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner89

banner108