Trabzon 1980' li yıllarda İran-Irak savaşı sonrası Transit Nakliyatın merkeziydi. İran Avrupa’dan ithal ettiği ürünleri Trabzon Limanı üzerinden alıyordu. O tarihlerde Trabzon'un ekonomik yapısı bu sektör üzerinden yürüyordu. Lokomotif olan Transit taşımacılık, Trabzon’daki ticari hayatı diri tutuyordu ve sayede tüm Trabzon bu girdiden yararlanıyordu. Dahası sadece Trabzon değil Doğu Karadeniz komple bu sektörden besleniyordu.

1980' li yılların sonuna kadar yaklaşık 10 yıl süren taşımacılık sektörü her iki ülkenin de bazı olumsuzlukları yaşamasıyla son bulmuş, transit taşımacılık karşılıklı restleşmelerle son bulmuştu. Trabzon'un geçim kaynağı ve ekonomik lokomotifi o tarihlerde adeta garaja çekilmiş, iş göremez hale gelmişti.

Bu umutsuzluk ve ekonomik açmaz Trabzon’u bitirdi derken Sarp Kapısı açıldı ve inanılmaz bir bavul turizmi ticareti başladı. Bildiğiniz gibi bu ekonomik hareketin sonuçları da tıpkı nakliyatta yaşananlar gibi acı bitti. Trabzon'un stratejik konumu dolaysıyla elde ettiği bu potansiyeller ne yazık ki bugün yerini Arap turizmine bıraktı. Bu da uzun ömürlü olmayacak ve diğerleri gibi sönüp bitecek diye düşünüyorum.

İşte burada benim demem o ki bütün saydığım bu ekonomik potansiyeller yeniden devreye alına bilir ve Trabzon'a da çok yakışır. Bunun için yapılması gereken yeni bir harita ve yeni bir yol çizerek bu ülkelerle ciddi görüşmeler sağlamak. Bu potansiyeller yeniden harekete geçirilirse Trabzon uçar ve çok büyük bir ekonomik yapıya kavuşur.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner89

banner37