Tonya ve Turizm

Önceki gün Tonya’daydık. Trabzon’un turizmde en iddialı ilçesi olma yolunda ilerleyen Tonya’da. Geçmişte yaşanan çimento fabrikası çekişmesinin kaygılarını üzerinden atmış ve umudunu turizme bağlamış Tonya’da... Doğrusu Tonya’daki tablo hakikaten bölgenin turizm merkezi olmaya aday en ağırlıklı ilçesi keyfiyetindeydi. Buna Çaykara’yı buna Maçka’yı da dahil edebiliriz.

Tonya’nın hemen merkezinde Canik Deresi kenarında ve Canik Şelalesine uzanan 1800 metrelik yürüyüş yolu gerçekten görmeye değer. Trabzon’dan 45-50 dakikada ulaşabileceğiniz Tonya Merkezindeki Canikli Deresi ve Şelalesi sizi hakikaten farklı bir dünyaya götürecek ve bütün yorgunluğunuzu alacak nitelikte. Orman mühendisi bir belediye başkanının tamamen ahşaptan gerçekleştirdiği bu harika gezi yeri şelalede bitiyor. Şimdi şelalenin etrafında piknik alanları oluşturuluyor. Hafta sonu gidip görmeye değer bir mekan olmuş. Başkan Osman Beşel’i tebrik ediyoruz.

Şelale daha başlangıç... Milletvekili Sevgili Salih Cora ile Kalınçam Vadisine devam ediyoruz. Tonya’da Kalınçam Vadisinde yapılması planlanan turizm göleti şimdiden büyük umut uyandırmış. Turizm göletinin etrafındaki turistik tesisler Kalınçam Vadisine ve Tonya’ya büyük bir canlılık getirecek. Bu kadarla sınırlı değil. Kalınçam’ın zirvesinde işadamı Atilla Ataman muhteşem taş konaklar yapmış. 30 konak ya da mini saray ya da dubleksler taş duvarlarla işlenmiş… Taş ve ahşap. Tamamen ormanın içi ve zirveden bütün vadiye hakim bir nokta. Bu mevsim için söylüyoruz, kar çiğnemek ve değerli bir hafta sonu geçirmek için gerçekten harika bir mekan seçilmiş. 60 hektarlık bir orman arazisinde yürüyüş yollarıyla, merkezi ısıtma sistemi ile 200 yataklı villalar ya da taş saraylar yalnız Tonya’ya değil Trabzon’a da çok şey kazandıracak. Ustaların harıl harıl çalıştığı ve Ramazan Bayramına yetiştirmek için uğraştığı taş konakları gezdik. Atilla Ataman’ı canı gönülden tebrik ediyoruz. Trabzon ilk kez böylesi büyük bir projeyle yüzleşiyor. Turizm iddiasını sürdürebilmek için Araplar Uzungöl’ü doldurduktan sonra tesis üretmek marifet değil. Şehir merkezinde otel inşa etmek de marifet değil… Marifet, Kalınçam ormanlarında 14 milyon liralık böyle bir yatırımı ihdas etmek. Böylesi büyük bir riske girmek. Biz Sayın Ataman’ın sırf para kazanmak uğruna böyle bir risk aldığına inanmıyoruz. Kazanmasına kazanacak inşallah. Ama biz arkasında bir eser ve yayla/dağ turizmi yolunu açan bir öncü olma niyetiyle bu büyük yatırıma imza attığını düşünüyoruz. Tekrar tebrik ediyoruz.

Canikli Şelalesi, Kalınçam Turizm Göleti ve Kalınçam Taş Konakları… Tonya’daki destinasyonlar bunlarla bitmiyor.

Velikayası mevkisi var. Yeryüzünde Allah yalnızca Tonya’da böylesi bir kaya ve böylesi bir mekan yaratmış. 1500 metre rakımdan deniz seyretmek, yeşilde zaman geçirmek. Avrupalı turizm otoriteleri gelecek vaat eden bu mevkide yeni yatırım düşünüyor. Ancak Milletvekili Salih Cora yatırımcının yerli olmasından yana. Şu an bu çerçevede programını sürdürüyor. Yakında Velikayası mevkiinde yeni turizm adımları atılacak.

Tonya 4 destinasyondan ibaret değil. Tonya’ya çıkanlar 4 gün kalmayacak. Daha fazla kalacak. Buyurun şimdi Kadıralak Yaylası. Bir diğer ifadeyle Kadıralak Tabiat Parkı. Bununla ilgili çalışma devam ediyor.

Milletvekili Salih Cora ile Tonya turunun dönüşünde Tonya’nın turizme tam olarak ne zaman hazır olabileceğini konuştuk. Vekilin hedefinde, ortalama 4, en fazla 5 yıl var. Yani 5 yıl sonra Tonya bu 5 destinasyonuyla Trabzon’un en turistik ilçesi olmaya hazır. Elbetteki böylesi bir turizme hizmet edecek yöresel ürünler de önemli. Bize göre Tonyalı şimdiden bunun hazırlığına başlamalı.

Canikli Şelalesini gezip dönerken bir işadamı Milletvekili Cora ile görüşmek istedi. Şelale yolunun hemen başlangıcındaki arazisini Salih Bey’e gösterip burada butik bir otel ve turistik tesisler planını anlattı. Cora yüzümüze baktığında gözlerinin içi gülüyordu. Hedefi Tonya’yı bir turizm merkezi haline getirmekti. Ve kendisine koyduğu bu hedefe kısa sürede ulaşmak niyetindeydi. Bize göre ulaşacak. Bundan belki 1 yıl önce benzer bir yazı yazmıştık. Tonya’yı görmeden ama yürekten hissederek fotoğraflar üzerinden Tonya’ya bu misyonu biçmiştik. 1 yıl sonra önceki gün Tonya’ya gittik. Ve bu harika yerleri gezdik. Yanılmadığımızı gördük. Hayırlı olsun. Tonya’ya, Büyükliman’a, Trabzon’a ve Türkiye’ye…

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Ali Öztürk - Mesaj Gönder

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Günebakış Trabzon Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Günebakış Trabzon Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Günebakış Trabzon Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Günebakış Trabzon Haber değil haberi geçen ajanstır.

tonya - bu güzel yatırımlar için canı gönülden teşekkür ediyorum. böylesine güzel yatırımlar arasında "malesef" eleştirmek gereken bir husus var. kalınçam vadisini gezerken görmüşsünüzdür dere ıslah çalışması adı altında malesef bir ucube yapılıyor. 2-3 metre yükseklikteki duvarlarla dere doğadan koparıldı. ne bir yabani hayvan ne de insan o derenin kenarına inme imkanı bulabiliyor.yoldan arabayla geçerken akan suyu görmeniz mümkün değil. duvarı görüyorsunuz. oysa doğaya uygun yapılmalıydı. yazınızda mv salih cora yerli yatırımcıdan yana demişsiniz. oysa eminim bir yabancı, bu dere ıslah çalışmasındaki gibi doğaya mugayır bir yapıyı yapmayı aklına bile getirmez. selametle.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 15 Mart 11:07

Anket Trabzonspor bu sezon ligi kaçıncı sırada bitirir?